Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia - Renault Thalia - instalacja BRC - prośba o ocenę

steevens 29 Apr 2013 11:16 2427 3
  • #1
    steevens
    Level 10  
    Witam Państwa,

    Chciałbym dowiedzieć się nieco o instalacji BRC w moim aucie (właśnie zakupione Renault Thalia 1.4). Poniżej zdjęcia:
    http://imageshack.us/g/1/10127235/

    Czy można określić jej generację?
    Jakie filtry są w niej do wymiany?
    Czy spalanie 10L w mieście jest normą?

    --------------------------------------------------
    Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum.

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

    Proszę to poprawić. [ociz]
  • Helpful post
    #2
    Steryd3
    Level 33  
    Z tego co kojarzę to jest to instalacja 4 generacji. Mam taką instalację w Thalii ale w silniku 16 zaworowym(98 KM). Do tej pory przejechałem na niej ok. 50 tyś km i w sumie już powinienem wymieniać filtry ale póki co tego nie zrobiłem. Póki co instalacja sprawuje się świetnie. Co do filtrów- należy wymieniać dwa-fazy lotnej i ciekłej -częstotliwość opisana jest w książeczce. Spalanie mojego samochodu to 9l/100km. Trasa którą głównie pokonuje to 30km do pracy z czego 2/3 to jazda po mieście. Raczej nogę mam ciężką więc o oszczędnej jeździe nie ma co mówić. Przypuszczam, że przy delikatnej jeździe, wyregulowanej instalacji i jeździe w trasie z ekonomiczną prędkością (90-100km/h) spalanie mogło by zejść do 8l/100km. Warto też obłożyć jakąś izolacją termiczną parownik i przewody z wodą -spowoduje to szybsze jego nagrzanie (szczególnie w zimie) a tym samym szybsze przełączenie z benzyny na gaz.
    Instalacja ta jest dość niezawodna -jedynym elementem który ulega uszkodzeniu jest ponoć wskaźnik ilości paliwa w butli (mnie już szwankuje). Nie jest to jednak jakiś potrzebny element( i tak ilość zapalonych diod LED nie jest współmierna do ilości gazu w butli), sam jeżdżę na licznik -na butli przejeżdżam ok. 370 km.
  • #3
    steevens
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź.

    Quote:
    Do tej pory przejechałem na niej ok. 50 tyś km i w sumie już powinienem wymieniać filtry ale póki co tego nie zrobiłem.


    Jeden z filtrów to chyba należy wymieniać co 10-15 tysięcy?

    Quote:
    Spalanie mojego samochodu to 9l/100km.


    U mnie podobnie.

    Quote:
    Warto też obłożyć jakąś izolacją termiczną parownik i przewody z wodą -spowoduje to szybsze jego nagrzanie (szczególnie w zimie) a tym samym szybsze przełączenie z benzyny na gaz.


    To muszę wykonać bo przełącza dopiero po około 3 minutach. Widziałeś gdzieś może instrukcję jak to najlepiej wykonać?

    Quote:
    tak ilość zapalonych diod LED nie jest współmierna do ilości gazu w butli


    U mnie mrygawka wszystkich LED, ale już wiem, że po około 300 km tankowanie.
  • #4
    Steryd3
    Level 33  
    steevens wrote:

    Jeden z filtrów to chyba należy wymieniać co 10-15 tysięcy?

    Dokładnie tak jak napisałeś -strasznie zaniedbałem ale póki co nic się nie dzieje. Prawda jest też taka, że zależy jaki gaz tankujesz. Choć reguły nie ma to jeżeli tankujesz na dobrych stacjach dobry gaz to filtr szybko się nie zapcha, natomiast jeżeli to jest tańszy o 5 gr gaz z stacji u pana Zdzicha to szybko zajedziesz filtr. Nie mniej mnie nie naśladuj:)
    steevens wrote:
    U mnie mrygawka wszystkich LED

    U mnie to samo się dzieje-choć czasem wraca do normalności- to właśnie o tym pisałem.