Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xperia Sola - nie działa połączenie internetowe EDGE

29 Kwi 2013 11:57 2637 6
  • Poziom 9  
    Witam, mam od kilku dni bardzo dziwny problem z połączeniem internetowym. Ale od początku: mieszkam sobie w miejscu, gdzie sieć mojego operatora udostępnia połączenie internetowe w standardzie EDGE. Telefon został zakupiony ok 4 miesięcy temu i internet działał w nim bez problemu w każdym typie połączenia - 3G, HSDPA oraz EDGE. Jednakże pewnego strasznego dnia mój (znacznie) młodszy brat grał sobie na tymże telefonie i w pewnym momencie urządzenie wypadło mu z ręki na podłogę. Na szczęście było w silikonowej nakładce, więc byłem przekonany że nic się nie stało, jednak kiedy chciałem wejść do internetu przez telefon, okazało się że nie mógł uzyskać połączenia. Co więcej, kiedy próbuję podłączyć go do neta, nie można wysyłać wiadomości sms - wyświetla się komunikat "Wysyłanie" i nie dzieje się nic, aż do momentu w którym włączam tryb samolotowy i potem na nowo włączam sieć - wtedy wiadomość zostaje wysłana (a z połączenia z internetem nici). Warto dodać, że w czasie próby połączenia się z internetem, mogę dzwonić bez problemu, więc nie wiem, czemu dzieje się coś takiego z wiadomościami. Poza tym (jakby dziwnych rzeczy było mało), okazuje się, że np na uczelni, gdzie spotykam się z każdym standardem transmisji danych (3G, HSDPA i EDGE), połączenie internetowe działa jak należy, nie ma też żadnych kłopotów z wiadomościami! Żeby wykluczyć możliwość, że to może coś z przekaźnikami w miejscu mojego zamieszkania, przełożyłem kartę sim z Xperii do starej Nokii N73, która bez problemu złapała internet.
    Nie wiem więc, czy może to kwestia tego uderzenia i antena uległa uszkodzeniu? Tylko w takim razie jak wyjaśnić fakt, że z zasięgiem nie mam problemów, co więcej internet działa dobrze, ale gdzieś indziej niż w mojej okolicy?
    Nie pali mi się żeby oddawać telefon do serwisu, bo mogą stwierdzić że ewentualne uszkodzenie nastąpiło w wyniku niewłaściwego użytkowania i nie naprawią mi go w ramach gwarancji, co więcej musiałbym bawić się w usuwanie ROOTa oraz archiwizowanie wszystkich posiadanych aplikacji, co jest dość czasochłonne i nie ma gwarancji, że uda się je przywrócić po serwisowaniu.
    Czy ktoś byłby w stanie udzielić mi jakiejś porady? Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny!
  • Poziom 14  
    Ustawienia->Więcej->Sieci komórkowe->Dane w roamingu (włącz).
    Teraz działa ?
  • Poziom 9  
    Tego też próbowałem, nadal nic...
  • Poziom 14  
    Tryb sieci masz wybrany "WCDMA (preferowane)/GSM" tak? Ustawienia->Xperia->Ustawienia internetu (akceptuj) jak nie pomoże, to możesz jeszcze przywrócić ustawienia fabryczne bez utraty danych, bo możliwe, że system lekko ześwirował i zmiany ustawień nic nie dają.
  • Poziom 9  
    Tak, mam ustawienie domyślne, próbowałem też na nowo ściągać ustawienia punktów dostępu od operatora, ale to też niczego nie zmieniło. Spróbuję przywrócić ustawienia.
  • Poziom 9  
    Niestety reset ustawień niczego nie zmienił.
  • Poziom 14  
    Osobiście, to bym jeszcze sprawdził go na simie innego operatora, czy działa internet normalnie. Jeśli chodzi o gwarancje to wystarczy że zablokujesz roota. Serwis Sony nie robi scen, nie sprawdzają, czy urządzenie było flashowane. Wgrają ci zapewne 2.3 przetestują u siebie telefon i jeszcze baterie sprawdzą. Obawiam się tylko, że skoro telefon łapie dobrze zasięg na uczelni, to w serwisie, może być tak samo i nie wykryją usterki.