Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e34 525vanos - Zawieszające się obroty tylko w czasie jazdy,przepływomierz.

Piotr520 29 Kwi 2013 13:49 1806 2
  • #1 29 Kwi 2013 13:49
    Piotr520
    Poziom 22  

    Witam.Mam taki problem jak temacie.Obroty podczas zmiany biegów utrzymują się a nawet wzrastają tzn.jak przed zmianą biegu były powiedzmy na 2500tys to po wciśnięciu sprzęgła jeszcze podskoczą i po około 2sek zaczynają spadać.Dodatkowo auto nie chce hamować silnikiem.Zawór powietrza dodatkowego czysty i sprawny.Z racji że dzieje się to tylko w czasie jazdy odciąłem na próbę się sygnał prędkości pojazdu idący z zegarów na sterownik.Bez zmian.Byłem na diagnostyce i komputer pokazał że;
    sonda stoi na 0V(sonda sprawna 100% z mojego silnika)
    przepływomierza nie można było odczytać ponieważ zmieniał co chwilę wartość od 5-16 kg/h mimo że silnik równo pracuje.Po podpięciu się multimetrem w przepływkę pokazuje 620mV na biegu jałowym.To chyba połowe mniej niż powinien.Sugeruję się tym
    http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/sensors_airmass.pdf
    Czy ktoś może mi podać jakie napięcie powinien mieć ten przepływomierz na jałowym?Przepływka bosch 0280217502 bmw e34 525 vanos 93r.Z góry dziękuje za pomoc.

    0 2
  • #2 02 Maj 2013 09:45
    Piotr520
    Poziom 22  

    Sonda sprawdzona multimetrem i pracuje w całym zakresie.Więc zostaje jak sądzę tylko przepływomierz.Przepływka z takim samym przebiegiem sygnału siedzi w omedze i vektrze B silnik 2,5 v6(0280217519) jakby komuś się trafiła na warsztat to mam prośbę o sprawdzenie napięcia na jałowych.Pojechał bym podpiąć się pod kompa ale w mojej okolicy jak widać szkoda czasu i kasy.

    0
  • #3 02 Maj 2013 16:33
    Piotr520
    Poziom 22  

    Co do zawieszających się obrotów wymiana przepustnicy załatwiła sprawę.Podwójny TPS tak jak u mnie nie wchodzi ciasno na oś przepustnicy jak to ma miejsce przy pojedynczym czujniku(bez ASC) tylko ma własną sprężynę która go wraca za osią i tu był problem.Przepustnica wracała a TPS się przycinał.
    Gdyby ktoś zmieniał przepustnice z podwójnym czujnikiem TPS na pojedynczy to należy we wtyczce TPS zamienić skrajne przewody ponieważ wtyczka pasuje plug and play ale mamy odwrotny odczyt.

    0
  Szukaj w 5mln produktów