Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej do kosiarki - mozna inny?

29 Kwi 2013 17:19 38145 14
  • Poziom 13  
    Witam, mam kosiarkę B&S 6KM która już ma z 5 lat i dość mocno kopci podczas pracy (bierze widocznie olej), był lany wcześniej jakiś tam olej do kosiarek. Obecnie mam pod ręką Castrola Magnataec 5w40 i zastanawiam się czy jak go wleję to dobije silnik ? - tak czy siak już się cała kosiara rozlatuje a kosztowała 2600- :(

    Prosiłbym o radę.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 15  
    Do silników B&S powinno się stosować olej mineralny SAE 30. Czy ubywa oleju?
    Kopcenie może być spowodowane zanieczyszczonym,mokrym filtrem powietrza.
    Czy przypadkiem nie jest zbyt duży poziom oleju-wlewamy 0,6 litra.
  • Poziom 13  
    Tak wiem już że sae30 al einteresuje mnie czy ten castrol będzie zły jako zastępstwo :)

    Co do filtra fakt, jest do wymiany. Olej zgodnie z miarką.

    Zdjąłem przedni dekiel tłoka i zasyfione tam jest spalonym olejem i świeca cała upaprana też spalonym olejem. Podczas ruszania tłokiem minimalna ilość oleju zostaje w cylindrze - nie wiem czy tak ma być.

    Narazie czekam na info co z tym olejem i po wyczyszczeniu dekla odpalę kose
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 27  
    djpits napisał:
    czy ten castrol będzie zły jako zastępstwo

    Będzie bardzo zły.
    djpits napisał:
    Zdjąłem przedni dekiel tłoka i zasyfione tam jest spalonym olejem i świeca cała upaprana też spalonym olejem. Podczas ruszania tłokiem minimalna ilość oleju zostaje w cylindrze - nie wiem czy tak ma być.

    Zdjąłeś głowice, nagar należy usunąć, wymienić świece, olej sae 30, filtr powietrza. A podczas pracy silnika nie przechylać go na boki ani świecą w dół, jeśli masz pochyły teren do koszenia, staraj się jeździć pod górę, silnik po przechyleniu wyrzuca olej odmą do filtra powietrza, a stamtąd do silnika. Jeśli śladowe ilości oleju pozostają na gładzi cylindra to to już nie wróży nic dobrego, jeśli na cylindrze nie ma dużego progu, można wymienić pierścienie.
  • Poziom 32  
    Do kosiarki i silnika zaburtowego wlewam taki olej:
    MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 firmy Liqui Moly.
    W kosiarce przerobiłem wlot powietrza, filtr mam u góry przy rączce. Od filtra do gaźnika poprowadziłem peszla.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Olej SAE30 jest przeznaczony do pracy w temperaturach otoczenia 10°C - 30°C. Olej wielosezonowy nie jest potrzebny - chyba że ktoś kosi śnieg przy -10°C.
    Znaczenie ma klasa API, na pewno będzie chodzić na oleju klasy SE - SG, lecz nie znam zaleceń do tych silników. Na pewno nie jest potrzebny wysokiej klasy olej samochodowy z dodatkami MoS2.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    BANANvanDYK napisał:
    Olej SAE30 jest przeznaczony do pracy w temperaturach otoczenia 10°C - 30°C. Olej wielosezonowy nie jest potrzebny - chyba że ktoś kosi śnieg przy -10°C.
    Znaczenie ma klasa API, na pewno będzie chodzić na oleju klasy SE - SG, lecz nie znam zaleceń do tych silników. Na pewno nie jest potrzebny wysokiej klasy olej samochodowy z dodatkami MoS2.


    Jak na razie, nie napisałeś dlaczego olej samochodowy będzie zły.
    Po co kupować inny olej, skoro można wykorzystać taki, który się posiada ?
    Z pewnością dodatki MoS2 nie zaszkodzą silnikowi.
  • Poziom 1  
    Witam szanowne grono,jestem tu nowy i mam taki problem z kosiarką hecht 5 KM a mianowicie:słychać rzegotanie w silniku,jak jest nowy olej to tego nie ma,ale po miesiącu wraca,również jak uniosę tył kosiarki do góry i jak jadę w dół kosiarka też tego nie słychać nawet jeśli jest stary olej. Olej zmieniam dwa razy w sezonie. Załączam filmik.
  • Poziom 8  
    Można stosować inny olej samochodowy ale w granicach rozsądku. Na pewno nie może być to olej syntetyczny tj. taki o oznaczeniu 0W ......, 5W....... to oleje do nowoczesnych silników samochodowych. W kosiarce silniki są proste i z olejem nie można przedobrzyć. Producenci kosiarek zalecają olej SAE 30 10W30. To olej pół syntetyczny niskiej klasy - API SG. Ja osobiście polecił bym olej samochodowy 10W 40 - API SL, to też tani olej, nieco wyższej klasy. Jego zaletą jest lepsze smarowanie, zachowanie się w upalne dni, wskazuje na to w nazwie cyfra 40 ( oryginalnie 30 ).
    Dlaczego warto zalewać olejem samochodowym. Za olej do kosiarki płacimy ok 15 zł za 0,6 l, za samochodowy o dużo lepszych parametrach płacimy też ok. 15 zł ale za litr, często mamy taki olej.
    Jeśli kosiarka bierze nadmiernie olej można ją zalać olejem mineralnym 15W40. To gęściejszy olej.

    Dodano po 33 [minuty]:

    Odpowiadając na pytanie "djpits"
    Castrol 5W40 nie nadaje się, jest za rzadki, w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia kosiarki.
    Jeśli chodzi o olej 10W40 ja używam OPEL GM 10W40 SEMISYNTHETIC SL/CF A3/B3/B4 1L, kosztuje ok 14 zł za litr, 5 litrów ok 55 zł ( allegro ). Na tym oleju śmiało można kosić w upalny dzień.
  • Poziom 19  
    Mam kosiarkę B&S 5KM od około 18 lat Używam oleju 10W40 (różne marki w zależności co zostaje po wymianie z aut) od momentu zakupu Olej wymieniam +/- co 20 godzin pracy 2 razy w sezonie. Tygodniowo kosze 15 arów trawnika. Kosiarka nie pobiera oleju. Filtr -wkład powietrza co sezon nowy. Dodatkowo po każdym koszeniu myta jest karcherem od spodu i cały silnik choć podobno nie można. Silnik pracuje jak nowy , jedyne naprawy to spawanie obudowy.
  • Poziom 8  
    "loufer888" też mam takie zdanie. Olej 10W40, obojętnie jaki. Ja akurat używam oplowskiego bo mam do niego łatwy dostęp. Żaden półsyntetyk nie powala jakością, zawartością środków czyszczących, wiec nie uszkodzi kosiarki.