Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

D.T. Gas System - Ciągle przełącza na PB

ziguś 29 Kwi 2013 21:19 3441 12
  • #1 29 Kwi 2013 21:19
    ziguś
    Poziom 23  

    Witam
    Od momentu zapalenia auta do momentu rozgrzania się silnika do właściwej temperatury wszystko jest ok - na gazie jedzie normalnie, auto ma swoją moc i nawet jak depnę do dechy to cały czas "ciągnie" na gazie. Problem zaczyna się na ciepłym silniku, przy "normalnym" dodawaniu gazu przełącza na moment na pb a potem znów wraca na lpg. Przed przełączeniem na pb czuć 2-3 szarpnięcia jakby mu brakowało gazu. Wymieniłem filtry fazy lotnej i ciekłej choć stare były czyste. Jak włączę okno wizualizacji to widać że jak dodaję gazu to bardzo spada ciśnienie. Zapisałem pracę instalacji do pliku, ale o dziwo w zapisanym pliku tych spadków nie widać pomimo iż zapis był ustawiony co 0,1 sekundy - jedyne co widać do duże różnice w kolumnie map.
    Nagrałem filmik z "ekranu" wizualizacji podczas jazdy.
    Jakie jest prawdopodobieństwo że padł reduktor ? Dodam że przy jeździe na benzynie wszystko z autem jest OK - Vag nie pokazuje żadnych błędów.
    Filmik umieściłem też tutaj http://youtu.be/z-IqwBK2XD4

    0 12
  • #2 30 Kwi 2013 10:13
    manio123
    Poziom 34  

    Jeśli wcześniej było dobrze to masz uszkodzony reduktor , ciśnienie reduktora spada po depnięciu do 0,4 bara ( czytaj zielony napis red. tu podawane jest na zielono ciśnienie gazu) - co jest absolutnie niedopuszczalne. Sterownik w tych chwilach wspiera się benzyną i to dobrze bo chroni silnik. Reduktor do wymiany lub regeneracji ( ale nie polecam , taniej wyjdzie kupić nowy) .

    0
  • #3 30 Kwi 2013 14:36
    ziguś
    Poziom 23  

    Wcześniej było na tyle dobrze, że nie spadało tak bardzo. Spadało do około 0,6 - 0,7 bara i wtedy nie przełączało na benzynę. Teraz pytanie jaki reduktor założyć bo ten musiał mieć ustawione 1,4 bara żeby wyrabiał bo przy ustawieniu 1 bara też w momencie przyspieszania wybijało na benzynę i potem wracał z powrotem na LPG.

    0
  • #4 30 Kwi 2013 15:03
    benyy1
    Poziom 17  

    albo zawór w butli ostatnio znajomy miał ten sam problem i okazało się ze zawór się przycinał

    0
  • #5 30 Kwi 2013 19:09
    ziguś
    Poziom 23  

    Tylko jak to sprawdzić ?

    0
  • #6 30 Kwi 2013 20:07
    benyy1
    Poziom 17  

    jeżeli brakuje Ci ciśnienia na reduktorze to obstawiam zaworek ma on blokować gaz gdy np przerwiesz przewód musisz gaz wyśmigać do zera i spróbować go wyjąć lub wymienić

    0
  • #7 30 Kwi 2013 21:30
    ziguś
    Poziom 23  

    Tylko że wielozawór był wymieniany jakiś rok temu bo nie wyłączał jak się zatankowało do pełna. Ale spróbuję. W wielozaworze jest jeszcze ręczne zakręcenie gazu. Gdyby go zakręcić ręcznie i spróbować wyjąć grzybek lub "coś" tam.

    0
  • #8 30 Kwi 2013 22:31
    benyy1
    Poziom 17  

    zakręcenie nic nie da musisz mieć pustą butle

    0
  • #9 01 Maj 2013 07:39
    ziguś
    Poziom 23  

    U mnie połączenie wygląda tak:
    butla --- wielozawór z elektrozaworem --- rurka --- filtr fazy lotnej z elektrozaworem --- rurka --- ( tutaj spróbuję wstawić manometr) reduktor

    I zobaczymy co wtedy pokaże manometr przed reduktorem podczas jazdy, a dopiero wtedy ewentualnie będę ingerował w elektrozawory.
    Zastanawia mnie jeszcze fakt, dlaczego dzieje się tak dopiero wtedy jak samochód się rozgrzeje ... a to by przemawiało za zdechnięciem reduktora.

    0
  • #10 10 Maj 2013 20:24
    ziguś
    Poziom 23  

    Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wstawiłem przed reduktorem trójnik na szybkozłączce i wpiąłem manometr ( taki jak do powietrza, skala do 10 barów ) i po przekręceniu kluczyka manometr wskazał ciśnienie 7 bar. Podczas jazdy nie spadało niżej niż 6 bar - więc wniosek jest jeden - reduktor do wymiany.
    Zastanawiam się tylko jaki reduktor zamówić - myślałem o AC R01 250 - co o tym myślicie ?

    0
  • #11 21 Maj 2013 12:59
    ziguś
    Poziom 23  

    Panowie reduktor wymieniony na AC R01 250, ale problem pozostał i musiałem zrobić to czego wy nie zaproponowaliście a ja o tym myślałem ale mi się nie chciało ( broń Boże nie mam do nikogo pretensji - mam przynajmniej porządny reduktor) Mianowicie założyłem manometr o zakresie 0 ... 1,6 bara przy map sensorze i na manometrze ciśnienie nie waha się więcej 0,1 bara, z tego by wynikało że mapsensor jest do wymiany. Moje pytanie brzmi czy muszę szukać mapsensora do dtgas czy mogę założyć jakiś inny.

    0
  • #12 23 Maj 2013 18:27
    ziguś
    Poziom 23  

    Zamówiłem nowy mapsensor - dotarł dzisiaj - założyłem i wahania ciśnienia były nadal, a na manometrze ciśnienie stało jak drut. Nie wiem co z tym dalej robić, i pozostał mi jeszcze problem szarpania przy puszczaniu i dodawaniu gazu. To nie jest seria szarpnięć tylko pojedyncze szarpnięcia.

    0
  • #13 07 Sie 2013 16:12
    ziguś
    Poziom 23  

    Nie odzywałem się wcześniej bo chciałem to sprawdzić w " skali czasu ". Obecnie jest w miarę ok. Gdzieś na jakimś forum wyczytałem że dobrze jest pojeździć trochę na benzynie a dopiero potem kalibrować gaz. Tak też zrobiłem. Przejechałem na benzynie ok. 200 km i dopiero wtedy ustawiłem gaz. Obecnie jest wszystko w porządku.

    0