Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Typy tranzystorów, a konkretne modele.

ZYLA1 29 Kwi 2013 21:20 2172 12
  • #1 29 Kwi 2013 21:20
    ZYLA1
    Poziom 9  

Jestem elektronikiem amatorem i mam spory problem.
    Mam wykonać Płytkę PCB do testowania trzech tranzystorów. Płytkę już zaprojektowałem, ale z tranzystorami jest problem. Otóż nauczycielka podała takie oto dane.
    1 Złączowy (JFET N)
    2 MOSFET N wzbogacany ( indukowany)
    3 MOSFET N zubożany (wbudowany)
    Układ będzie pracował przy zasilaczach laboratoryjnych o napięciu do 20 Volt. Jeśli chodzi o JFET N to chyba udało mi się znaleźć-J108 (czy ten by pasował ?)
    Może ktoś wie jakie konkretnie (model np. IRF540) tranzystory mam kupić bo gość w sklepie mnie oczywiście wyśmiał jak zacząłem mu dyktować te rodzaje.
    Błagam pomocy bo jutro rano jeszcze mogę je kupić.

Nie ma nigdzie odpowiedzi. W forum czy katalogach podają jedynie że np. dany tranzystor jest to mosfet n, ale nie ma czy wbudowany czy zubożony.
    A ja potrzebuje konkretnego tranzystora z każdej wymienionej grupy by móc wejść do sklepu i kupić je.

0 12
  • #3 29 Kwi 2013 22:25
    ZYLA1
    Poziom 9  

Dzięki ci bardzo (opisy po angielsku) ale jak by można było otrzymać info jaki konkretnie wybrać tranzystor mając tak ubogie dane. Ja niestety potrafię tylko zbudować układ z gotowych elementów, i nie potrafię dobrać odpowiedniego tranzystora do projektu opierając się o dane katalogowe.
    Ps. Ten z linku to chodzi o ten 3 tranzystor jak mniemam

0
  • #4 29 Kwi 2013 22:41
    trymer01
    Moderator Projektowanie

Angielskiego chyba w szkole Cię uczą?
    Bo mnie nie uczyli a znam.
    Chciałbyś noty katalogowe po polsku? - nie ma takich. Jęz. angielski to jęz. międzynarodowy, obowiązkowy w elektronice.