Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1.9 tdi, 115 k, 2002 rok-kłopoty z odpaleniem

piotrpiotr2007 29 Kwi 2013 23:01 5946 22
  • #1 29 Kwi 2013 23:01
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    Witam serdecznie,
    Posiadam VW Sharana 1.9 tdi 115 koni, 2002 rok, przebieg 274 tyś. Pojawił się u mnie problem, otóż od około dwóch miesięcy mam problem z odpaleniem auta. Czy silnik ciepły czy zimny zachowuje się tak jakby mu brakowało paliwa. Muszę "deptać" pedał gazu i po jakimś czasie odpala. Wcześniej wymieniłem praktycznie cały silnik bo uszkodził się jeden pompowtryskiwacz. Słyszałem też że to może być pompa vacum ale czy to prawda? może ktoś miał podobny problem w takim Sharanie? proszę o podpowiedz w problemie

    1 22
  • #2 30 Kwi 2013 20:40
    benyy1
    Poziom 17  

    odpala tak za każdym razem czy jak dłużej postoi?

    0
  • #3 30 Kwi 2013 20:49
    bart.auto
    Poziom 20  

    Sprawdź czy klapka gasząca ci się nie przycina

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dobrze by było jeszcze parametry podejrzeć

    0
  • #4 30 Kwi 2013 21:00
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    odpala tak za każdym razem czy jest zminy czy ciepły, a jaką klapkę mam zobaczyć?

    Dodano po 3 [minuty]:

    ponad dwa miesiące temu padł mi pompowtryskiwacz no i stało się, ropa wlała się do oleju, zatarło dwa tłoki, potem turbinę. i po trzech tygodniach zaczął tak dziwnie palić. Wcześniej palił na dotyk. Mechanik mówił że pomki są wporządku. ręce mi opadają. trzy tygodnie temu robiłem sprzęgło. Wiem że auta się psują ale to jest jakaś masakra

    0
  • #5 30 Kwi 2013 21:01
    bart.auto
    Poziom 20  

    W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą

    1
  • #6 30 Kwi 2013 21:02
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    da się to jakoś ręcznie sprawdzić czy tylko vag?

    0
  • #7 30 Kwi 2013 21:05
    bart.auto
    Poziom 20  

    Da się sprawdzić bez Vaga

    0
  • #8 30 Kwi 2013 21:08
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    kolego bart.auto naprowadził byś mnie, ktoś mi dziś powiedział że to pompa vakum jest tam jakiś wałek plastykowy i on się wyrabia i dlatego tak się dzieje

    Dodano po 1 [minuty]:

    zauważyłem dzisiaj jeszcze że mokry mam zawór EGR, może mieć to wpływa na ten objaw?

    0
  • #9 30 Kwi 2013 21:20
    bart.auto
    Poziom 20  

    Mogę cię naprowadzić ale nie wiem czy sam sobie z tym poradzisz,ściągasz podszybie i na pewno go ujrzysz sprawdź czy wszystkie węzyki masz sczelne obok zaworu egr masz klapę gaszącą zobaczysz czarną plastykową gruszkę i to jest to

    Dodano po 1 [minuty]:

    A egr na pewno przydało by się wyczyścić

    0
  • #10 30 Kwi 2013 21:22
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    bardzo dziękuję, może jak jutrzejszy dzien nie zakończy się mocnym kacem to w czwartek zajrzę tam i posprawdzam, mam jeszcze kupiony zaworek zwrotny i nie wiem czy go założyć

    0
  • #11 18 Wrz 2013 19:47
    kysuluk
    Poziom 9  

    witam . wiadomo coś więcej w tej sprawie?

    1
  • #12 18 Wrz 2013 20:09
    adin22
    Poziom 6  

    Kolego chyba bedziesz musiał programować pompowtryskiwacze

    0
  • #13 18 Wrz 2013 20:17
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    Witam ponownie wszytkich, moje kłopoty się zakończyły jak wyczyściłem EGR wraz z rurą dolotową, uszczelniłem i auto odpala za pierwszym razem.
    Na dzień dzisiejszy auto daje dalej znać o sobie. Rano przed odpaleniem auta lub po jeździe jak silnik ostygnie po przekręceniu stacyjki obserwuję kontrolkę świec żarowych i jak pali się długo to wiem że zaraz auto zawyje jak wściekły kojot i wchodzi na chwilkę na 1500,2000 obrotów, a jak kontrolka gaśnie od razu auto zapala bez problemów. Czasem też ramo po normalnym odpaleniu sam wchodzi na 1000 obrotów i tak sobie chodzi przez jakiś czas, nawet jazda nie pomaga.
    Nie wiem co to może być, ktoś mi mówił że to może być wina akumulatora bądz regulatora napięcia w alternatorze.
    Może ktoś miał podpobny problem koledzy?

    0
  • #15 18 Wrz 2013 20:39
    kysuluk
    Poziom 9  

    Ja ma galaxa z tego rocznika AUY. jak jest temp. na zewnątrz poniżej 5 *c to sie zaczyna. W samochodzie z silnika jaki był wmontowany została tylko nie ruszana pompa tandem, przepływka i czujnik wałka rozrządu. zastanawia mnie jeszcze sterownik albo jakieś fatum. wystarczy że włączę na chwile webasto i od złamania kluczyka pali. ile poszło kasy na remonty to nie wspomnę i dalej nic.

    0
  • #16 18 Wrz 2013 21:28
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    sprawdzałeś EGR?

    Dodano po 16 [minuty]:

    wymontuj egr i sprawdz tą klapkę czy dobrze przylego do płaszczyzny jak się zamyka, może blokuje ją nagar. u mnie zadziałała rozbiórka i dokładne czyszczenie całego egr

    Dodano po 7 [minuty]:

    i nie dawaj samochodu na warsztat, zrobisz to bez problemu sam.

    0
  • #17 18 Wrz 2013 21:33
    kysuluk
    Poziom 9  

    EGR był sprawdzany pobieżnie gdyż podczas przekręcenia kluczyka na zapłon klapka gasząca nie rusza się lecz dopiero podczas gaszenia silnika. na zawór odcinający spaliny tez nie zwracałem uwagi. jedynie patrzyłem na otwarcie procentowe na kompie

    Dodano po 3 [minuty]:

    a masz odblokowanego egr czy już zaślepiony?

    0
  • #18 18 Wrz 2013 22:05
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    do T5,

    dzieki za podpowiedz, jutro kupię czujnik i muszę kojota pokonać :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    do kysuluka,

    to błąd że sprawdzałeś go pobieżnie, odkręć dosłownie 5 śrubek i masz egr na wierzchu, sprawdz a może rozwiąże to Twój problem



    Witam kolegów ponownie,

    problem ciężkiego odpalania powrócił. ale pojawia się tylko wtedy jak auto stoi na górce lub pod górkę.
    Wymieniłem zaworek na filtrze paliwa, pompę paliwa w baku i nic. Wygląda tak jakby cofało się paliwo. Musi chwilę pokręcić aby załadować mu ropę do wtrysków. Już nie wiem na co mam patrzeć. EGR wporządku, klapa gasząca również.
    Proszę o info jeżeli ktoś miał z tym problem, dodam AUY Sharan 1.9 tdi.

    1
  • #20 23 Cze 2016 22:28
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    dziękuję :D bardzo



    Witam kolegów ponownie,

    problem ciężkiego odpalania powrócił. ale pojawia się tylko wtedy jak auto stoi na górce lub pod górkę.
    Wymieniłem zaworek na filtrze paliwa, pompę paliwa w baku i nic. Wygląda tak jakby cofało się paliwo. Musi chwilę pokręcić aby załadować mu ropę do wtrysków. Już nie wiem na co mam patrzeć. EGR wporządku, klapa gasząca również.
    Proszę o info jeżeli ktoś miał z tym problem, dodam AUY Sharan 1.9 tdi.

    2
  • #21 23 Cze 2016 23:15
    kysuluk
    Poziom 9  

    ja nadal mam problem już chyba 4 lata z tym się borykam i nic z tym nie robię skoro jeszcze ma chęć odpalać

    1
  • #22 24 Cze 2016 06:30
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    Kysuluk powiedz czy ten problem masz jak Sharan stoi na równym terenie czy pochyłym?

    0
  • #23 24 Cze 2016 08:42
    kysuluk
    Poziom 9  

    bez znaczenia, niezależnie od kąta nachylenia i poziomu paliwa w zbiorniku. Latem pali lepiej ale zaraz po odpaleniu kupa dymu i 3, 4 szarpnięcia silnikiem

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo