Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Kompresor 2.0 - sam wyłącza automat i włącza półatomat

pajak1987 30 Kwi 2013 13:10 2058 7
  • #1 30 Kwi 2013 13:10
    pajak1987
    Poziom 2  

    Witam
    Mój wujek kupił nie dawno Mercedesa Kompresora i pojawiła się dziwna usterka a mianowicie auto ma silnik benzynowy 2.0 przerobiony na gaz. Podczas gdy silnik jest zimny i włączymy automat samochód jedzie dobrze, ma dobre przyspieszenie elegancko sam zmienia biegi ale po dłuższej jeździe samochód sam wyłącza automat i włącza półautomat przy czym gdy zwolnimy redukuje sobie do drugiego biegu i gdy przyspieszamy ręcznie wrzucamy trzeci bieg ale czwartego biegu już się nie da wrzucić. Byliśmy w servisie sczytaliśmy błędy które wskazują na złe paliwo a samochód jest tankowany na BP. Dodam jeszcze ze ten sam problem się pojawia bez względu na to czy jedziemy na gazie czy jedziemy cały czas na benzynie. Czy wie może ktoś co może być przyczyną ze automat sam się wyłącza i włącza się tryb awaryjny? ( zostały wymienione panewki na nowe ale nie pomogło ) Proszę o jakąś rade, podpowiedź, cokolwiek co to może być.

    0 7
  • #2 30 Kwi 2013 16:51
    voitek1
    Poziom 39  

    trochę off-topic: na jakiej ulicy tankujesz w BP?

    1
  • #3 01 Maj 2013 08:52
    pajak1987
    Poziom 2  

    Na ul.modlińskiej, przy konwaliowej z tym, że sam tam czasem tankuje i paliwo jest dobrej jakości po za tym sporo znajomych tam tankuje swoje auta i nikt nie miał nigdy problemu. Mi bardziej chodziło o znalezienie już samej przyczyny w silniku, jak wiemy wielu mechaników lobią na ciągać i wymieniać rzeczy które są dobre. Ja na początku podejrzewałem brak kompresji ale gdy się nim przejechałem wykluczyłem to ponieważ czy na zimnym czy ciepłym jest zrywny. Tylko, że z znienacka wywala automat. A jeżeli zwory by się rozregulowały to czy komputer wykrywał by błąd ? bo myślę, że przez to, ze komputer wykrywa błąd i włącza się tryb awaryjny to skrzynia wtedy głupieje nie jest wstanie się zsynchronizować z silnikiem. Tylko pytanie czy to wina zaworów czy czegoś innego? :|

    0
  • #4 01 Maj 2013 11:31
    voitek1
    Poziom 39  

    Tak myślałem - Ja jeżdżę do Nieporętu i tam często się zatrzymywałem.
    A teraz krótka historia:
    Zaczęła mi ciec pompa w moim Merolu (C220 - W202 -Diesel). Gość powidział w serwisie, że tankuję biopaliwo, i że pompa tego nie lubi. Oczywiście zgodnie z prawdą zaprzeczyłem, bo:

    pajak1987 napisał:
    Na ul.modlińskiej, przy konwaliowej z tym, że sam tam czasem tankuje i paliwo jest dobrej jakości...
    Więc musiałem zapłacić za wymianę jak za zboże. I dalej tankowałem już TYLKO TAM. Po miesiącu - rozpuszczone uszczelki w pompie. Znowu jadę do mechanika/pompiarza, a on to samo "Pan tankuje biopaliwo". Awantura i ponowna naprawa. Po drugim miesiącu znowu to samo, wizyta, awantura i naprawa (za darmo). Ale (cały czas nie wierząc, że to wina paliwa) mimo to zmieniłem stację. Od roku - żadnych problemów.

    Nie wiem, czy to wina paliwa u Ciebie, choć bardzo prawdopodobne, że Tobie również mogły pójść uszczelki.

    Zgłaszam ich do UOKiK

    0
  • #6 01 Maj 2013 12:05
    voitek1
    Poziom 39  

    Jak chrzczą paliwo - to po całości. Nie ważne czy benzyna, czy olej napędowy...

    0
  • #7 01 Maj 2013 20:27
    pajak1987
    Poziom 2  

    Hmm no rozumiem będę musiał zmienić stacje paliw i zobaczyć. A słuchaj jakie były objawy jak Ci ta pompa się sypała silnik też Ci wskakiwał na tryb awaryjny ? czy tylko błąd pokazywał na komputerze ? Bo w sumie to nie wiem czy to może być pompa w tym przypadku bo auto dobrze jeździ z rana jak się go odpala z tym, że tak po 45 min jazdy robi focha wywala ciągle błąd związany z paliwem przez co silnik wchodzi w tryb awaryjny. A czy zawory mogą się rozregulować same przez złej jakości palio ?

    0
  • #8 02 Maj 2013 14:31
    voitek1
    Poziom 39  

    Zawory, jako takie - raczej nie, natomiast uszczelki na pewno. No i może mieć to wpływ na działanie zapłonu

    0