Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a8 - Duży pobór prądu na bezpieczniku od klimatyzacji i solara

30 Kwi 2013 21:27 4080 13
  • Poziom 14  
    Witam
    Ostatnio sie niezle załatwiłem, zostawiłem w aucie włączone swiatła w pracy. Po 8 godzinach auto otworzyłem, ale juz nie miał siły zakrecic.
    Od tamtej pory mam problem bo cos zjada mi akumulator, okazało sie ze bezpiecznik 27 od zespołu sterowania klimatyzacją, zespołem sterowania wentylatora wlotu powietrza, webasto, przyrządy oraz solaru zjada 0.3A .
    Nie wiem za co sie zabrac, na VAGu wyskoczył mi bład silniczka V68 odpiałem wtyczke od tego silniczka i dalej to samo, wczesniej miałem problem z wentylatorem czasem dzialał, czasem nie tez był bład silnika V2 ale po usunięciu wszystko sie unormowało i cały czas pracuje. Nie mam pojecia co mi zjada prąd, za nic nie moge znaleźć od czego to jest, powyciągałem wszystkie przekazniki pod nogami pasazera i nic sie nie zmienia.
    Moze mnie ktos naprowadzi co to moze byc
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Zespół klimatyzacji to może być i może to byc normalne, pozamykaj auto i mierz w czasie np 30 minut.
  • Poziom 43  
    uszek_1 napisał:
    Nie wiem za co sie zabrac, na VAGu wyskoczył mi bład silniczka V68 odpiałem wtyczke od tego silniczka i dalej to samo, wczesniej miałem problem z wentylatorem czasem dzialał, czasem nie tez był bład silnika V2 ale po usunięciu wszystko sie unormowało i cały czas pracuje. Nie mam pojecia co mi zjada prąd, za nic nie moge znaleźć od czego to jest, powyciągałem wszystkie przekazniki pod nogami pasazera i nic sie nie zmienia.

    Kolego motasz się jak spławik w przerębli.

    Jest opcja że zepsułeś akumulator.
  • Poziom 38  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jest opcja że zepsułeś akumulator.

    Nie za bardzo, akumulator może "zjadać" siebie na wskutek uszkodzenia, ale nijak tego nie da się zmierzyć włączając amperomierz w jego obwód..
  • Poziom 14  
    No i sprawdziłem w schemacie pod bezpiecznikiem 27 (3 rzad 7 bezpiecznik) zasila pompke elektryczna wody i dwa elektrozawory.
    No to nic innego jak odpiąłem to wszystko z wtyczek i ku mojemu zdziwieniu dalej na tym bezpieczniku jest pobór 0.4A i juz nie mam pojecia. Praca tego steruje panel klimy wiec tylko on został do wymiany...
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Cały czas tyle pobiera i bateria rano rozładowana?
    Czy mierzyłeś tak jak pisałem w ciągu kilkudziesięciu minut?
    Może tak ma być- wiem po sobie, a bateria uległa zniszczeniu na wskutek rozładowania do zera i masz problemy z zapalaniem, to zacząłeś szukać.
    Jedż zatem do elektryka miast rwać włosy na głowie- zmierzy dokładnie miernikiem cęgowym co pobiera ten prąd.
    Stawiam w ciemno na wymianę baterii :D
  • Poziom 43  
    To A8 to stara lampucera, czy nowe hu......?
  • Poziom 14  
    to 2000 rok, a akumulator rozladował sie do 60% bo normalnie auto otworzyłem po zostawieniu swiateł.
    Sprobuje porzadnie naładowac akumulator i go zostawie na weekend i zobaczymy, teraz codziennie odpinam kleme zeby dojechac do pracy i spowrotem ( w pracy tez)

    sprawdze jeszcze ten pobor pradu po kilkunastu minutach, teraz to patrzyłem maksymalnie po 5 min
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Zmierz napięcie tej baterii po nocy ze ściągniętą klemą przed zapaleniem motoru.
    Potem włącz światła i zobacz jak siada to napięcie.
    Klimatronik pobiera prąd i żyje własnym życiem przez kilkanaście minut po wyjściu z auta i ten wątek sobie odpuść.
    Na koniec zmierz napięcie ładowania.
  • Poziom 14  
    No i kolega kwantor mial racje, auto po 15 min pobiera jakies 0.2A a po 30minutach pobiera 0,15A

    Generalnie to chyba spanikowałem, akumulator sie rozładował jak zostawiłem na swiatlach no i niestety pozniej juz sie nie naładował. (ładowałem prostownikiem od sasiada 5A przez 3 godz i przestałem bo napiecie na akumulatorze było juz 14.3V, nie dało sie pradu ładowania zmienic) I podejrzewam ze akumulator sie prawie wogole nie naladowal po tym prostowniku.

    Dodatkowo wyladowywanie akumulatora powoduje ze do pracy mam 7km wiec praktycznie zero ladowania. A napiecie ładowania ejst dobre bo 14.2V przy właczonych swiatłach. Takze dzieki koledze wszystko sie wyjasnilo a ja jestem spokojny juz
  • Poziom 33  
    Jak masz nowszy model to jest coś takiego jak układ ładowania akumulatora i jest tam potrzebna adaptacja aku.

    Tam szukaj problemu, jak nie zrobisz adaptacji to nowe aku auto samo rozładuje.
  • Poziom 43  
    uszek_1 napisał:
    do pracy mam 7km wiec praktycznie zero ladowania

    7 km to wystarczający odcinek dla naładowania rozładowanego alumulatora, zaraz po rozruchu jest ładowany prądem ok 60A i spada w ciągu minuty do 35A.
    Zaznaczam że jest to prąd ładowania a nie całkowity alternatora.
    Sprawdzone tydzień temu jak nie wierzysz to zmierz.