Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Java] Wywołanie metody z parametrami.

adrianwidzew 01 Maj 2013 14:11 2841 4
  • #1 01 Maj 2013 14:11
    adrianwidzew
    Poziom 6  

Witam. Jestem początkującym w języku Java.
    I mam problem przy metodach i parametrach.
    Podam kod mojego programu z którym mam problem:

import java.lang.Math.*;
    import java.util.Scanner;
    class wzory{
    int a, b, r;
    int kwadrat(int a){
    return (int)(a*a);}
    int prostokat(int a, int b){
    return (int)(2*a + 2*b);}
    double kolo(int r){
    return (double)(Math.PI*(r*r));}
    void calosc(int a, int b, int r){
    return System.out.println("pole kwadratu o boku " + (int)a + " wynosi " + (int)kwadrat(a) + ", pole prostokata " + (int)prostokat(a, b) + ", pole kola " + (double)kolo(r));}}
    class testowy
    {
    public static void main(String[] args)
    {
    System.out.println("Podaj liczbe a");
    int liczba1;
    int liczba2;
    int promien;
    Scanner odczyt = new Scanner(System.in);
    liczba1 = odczyt.nextInt();
    System.out.println("Podaj liczbe b");
    liczba2 = odczyt.nextInt();
    System.out.println("Podaj promien r");
    promien = odczyt.nextInt();
    wzory wynik = new wzory(liczba1, liczba2, promien);
    wynik.calosc();
    }
    }

Problem podobno jest z klasą wzory.
    Mógłby ktoś pomóc? Trochę się pogubiłem już w tych kodach.

Proszę pamiętać o używaniu znaczników syntax. Opcja Listing kodu. Proszę to poprawić! - arnoldziq

0 4
  • #3 02 Maj 2013 09:20
    adrianwidzew
    Poziom 6  

Problem jest chyba powiązany z "void calosc".
    Konsola cmd wyświetla mi że nie może zwrócić wartości z metody, której wynikiem jest typ void,
    drugi problem leży z konstruktorem wzory wynik = new wzory(liczba1, liczba2, promien), że niby nie ma argumentów.