Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Slican ITS286 i Neofon - nieudane logowanie

01 Maj 2013 16:42 4092 24
  • Poziom 9  
    Witam.Posiadam centralę Slican-ITS286 i nie mogę zalogować się w niej Neofonem (telefon internetowy składnik FunPacka w TPSA). Logowanie zostaje w trybie "żądanie wysłane" pomimo wpisania wszystkich potrzebnych danych.Jednocześnie ten sam neofon loguje się bez problemu w bramce VOIP,aplikacji Softphone i innych. W centralce Slican natomiast logują się inne linie IP,poza Neofonem. Czy ktoś może mi pomóc? Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Sprawdź czy przypisałeś w centrali wszystkie kodeki (a zwłaszcza G.729) do linii IP.
  • Poziom 9  
    Tak,są wszystkie kodeki G.711A,G.711u,G.729.
  • Poziom 17  
    Jerzykowaty napisał:
    Logowanie zostaje w trybie "żądanie wysłane"

    a gdzie masz ten komunikat ?
    jaki jest komunikat w zakładce "stan portów IP" ?
    Najlepiej daj scereena z zakładki Linie IP (hasło na czas robienia screena możesz usunąć bez zapisywania konfiguracji)
  • Poziom 9  
    Przesyłam screena komunikatu. Slican ITS286 i Neofon - nieudane logowanie

    Dodano po 14 [minuty]:

    Slican ITS286 i Neofon - nieudane logowanie

    Przesyłam również screen konfiguracji Linia IP.
  • Poziom 17  
    zła konfiguracja linii VoiP w centrali ITS:

    - w polu username wpisz: 4839xxxxxxx(malpa)neofon.tp.pl (lub ew. tylko numer 4839xxxxxxx)
    - pola: Auth, proxy server i proxy server port pozostaw puste
    - no i ktoś musi odbierać dzwonienie z tej linii VoIP, więc trzeba ustawić przynajmniej jednego abonenta odbierającego w tabelach: "wywołania dla trybu dzień" oraz "wywołania dla trybu noc"
  • Poziom 9  
    Dziękuję za zainteresowanie,ale to nie jest taki błahy problem,wszystkie warianty wpisów były stosowane,ale to nic nie daje. Problem zaczął się na początku sierpnia zeszłego roku,kiedy połączenie przestało działać i było to zbieżne ze zmianami dokonywanymi w systemie VOIP TPSA (zmiana platformy) - o ile pamiętam był to 6-8 sierpnia. Od tamtej pory Neofon poprzez centralkę ITS-286 nie loguje się. Wsparcie techniczne Slicana problem raczej sprowadza do "....proszę zmienić operatora VOIP",TPSA (Orange) natomiast uważa,że skoro Neofon działa na innych urządzeniach i aplikacjach (bramki VOIP i aplikacje), to znaczy wina jest po stronie centralki Slican ITS-286.I tu kółko się zamknęło, a Neofon nie działa. Intuicyjnie wyczuwam,że rozwiązanie tkwi w zmianach poczynionych przez TPSA w sierpniu zeszłego roku,ale jak i z kim na ten temat rozmawiać, to nie wiem. Dlatego poruszyłem ten temat na Forum.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    To znaczy,że może być tak,że nie da się zalogować Neofonu w centralce Slican ITS-286?
  • Poziom 17  
    No, przecież sam napisałeś że do sierpnia ub. r. Neofon działał, więc się da.

    Otrzymywany komunikat wskazuje prawdopodobnie na problem z uzgodnieniem kodeka (pomiędzy ITS a operatorem).
    - spróbowałbym jeszcze po kolei z każdym kodekiem osobno

    - Nie wiemy czy router lub sieć internetowa z której korzystasz (operator) nie blokuje czegoś z VoIP ?
    - Nie wiemy jaki firmware ma ITS ? (możesz go na wszelki wypadek zaktualizować, ale uwaga - musisz zaprogramować centralę od nowa)
  • Poziom 9  
    Firmware mam zawsze najnowszy (obecnie 1.05.0020),ciągle liczę,że firma Slican weźmie pod uwagę to,że ich centralka powinna współpracować z telefonem internetowym tak popularnego dostawcy usług jakim jest TPSA (Orange). Co do kodeków,to nie ma w centralce możliwości ze stanowiska użytkownika instalowania nowych. Nie daje nic również wykorzystywanie tych wgranych każdego osobno lub w kombinacjach. Używam routera Asus RTN-66U z Tomato 1.28 Shibby wer.108, dostawca internetu UPC.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Port 5060 przekierowany jest na adres IP centrali,ale to nic nie pomaga.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    To znaczy co proponujesz?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ten zakres portów (8100-8200) mam przekierowany na centralkę od początku użytkowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Producent centrali Slican nie jest zbyt chętny do udzielania wsparcia.
  • Poziom 17  
    Wcale się nie dziwię, że nie jest.
    Problem moim zdaniem jest w ustawieniach Twojej sieci komputerowej.
    Swój problem opisujesz od początku bardzo oszczędnie. A na wszystkie sugestie odpowiedź w skrócie masz tę samą: już to próbowałem i nadal nie działa.
    Zastanawia mnie dlaczego nie opisałeś wszystkiego czego próbowałeś od razu, tylko marnujesz czas innych ludzi ?
    Jeśli jesteś przekonany, że problem leży po stronie centrali ITS zwróć się do Serwisu, w którym zakupiłeś centralę. Jeśli to solidna firma to z pewnością za drobną opłatą przyjadą i zdiagnozują problem na miejscu.
    Być może centrala jest jeszcze na gwarancji.
  • Poziom 9  
    W pierwszej kolejności pisałem,że wydaje mi się,iż problem tkwi w zmianie ustawień w TPSA (Orange) w sierpniu 2012r., nie wspominałem nic o centrali. W ustawieniach centrali próbowałem już rzeczywiście wszystkich ustawień,ale nie ma tam zbyt wiele możliwości. Więcej można tylko ewentualnie zdziałać poprzez ewentualne dostosowanie oprogramowania do ustawień VOIP TPSA,ale to już działka producenta. Nie wiem co można dokładniej opisywać na ten temat. Sugestie co do ustawień sieci mogą byc słuszne,tylko trzeba jeszcze wiedzieć,co można jeszcze próbować - porty przekierowane,śledzenie SIP w NAT wyłączone,chętnie posłucham każdej rady. Wiem,że najwygodniej byłoby,iz brak było podstawowych ustawień i problem rozwiązany - tak nie jest w tym wypadku i nie ma sie co z tego powodu denerwować.
  • Poziom 12  
    Witam,
    Czy problem udało się już rozwiązać?

    Ja akurat szukam rozwiązania na problem z wdzwanianiem siędo ITSa z numeru zarejestrowanego w PLFon. Wychodzące działają a przychodząca "nie ma takiego numeru". Też pewnie problem kodeków, portów lub hgw.
    Slican ma swoją telefonię VoIP i ma w d... pomoc przy innych konfiguracjach.
    Udało się komuś dostać do jakiś logów tej centrali?
  • Poziom 9  
    Dzień dobry,problemu nie rozwiązałem i zrezygnowałem z logowania NEOFONU do centrali Slicana. Ze strony producenta zero pomocy. Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    wasi napisał:
    Udało się komuś dostać do jakiś logów tej centrali?


    Sprawdź sposób z tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2509763.html
    A hasło roota (o ile nic się nie zmieniło) jest zdaje się takie samo dla wszystkich central tej rodziny. Nie pytaj jakie, bo nawet nie pamiętam pisowni, ale jeżeli masz fizyczny dostęp do centrali i orientujesz się w linuksie to wydobycie go nie trwa długo.