Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Polar PDC 585 - dziwne nieprawidłowe działanie

Morti07 24 Lut 2005 23:09 3127 13
  • #1 24 Lut 2005 23:09
    Morti07
    Poziom 10  

Witam,

Jestem totalnie początkujący w naprawie sprzętów AGD, proszę Was o pomoc:
    Dziś w czasie prania pralka zaczęłą dziwnie-źle chodzić, konkretnie w czasie programów prania bęben kręci się ciągle ruchem jednostajnym w prawo i nic poza tym. Pobór wody bez problemów.
    Natomiast na programach końcowych, gdzie powinno być wirowanie sprawa wygląda w ten sposób:
    woda wylewa się, pompka działa, ale przy wyciśniętym przycisku BEZ WIROWANIA bęben obraca się ciągle, POWOLI w lewo, a po wciśnięciu tego przycisku zamiast nie wirować -- właśnie włącza się wirowanie (tylko nie jestem pewien czy z pełną mocą, bo puszczałem tylko przy niewielkim obciążeniu bębna).

Co może być tego przyczyną, czyżby programator (ile to kosztuje :D ) ?? Z góry dzięki za odpowiedź.

0 13
  • #2 24 Lut 2005 23:31
    andrzej4380
    Poziom 10  

nieprawidłowe działanie pralki jest spowodowane nie pracującym silnikiem programatora . sugestja - wymienić silniczek programatora .

0
  • #3 25 Lut 2005 01:55
    bestler
    Admin DIY, Automatyka

Poszukaj tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=190338&highlight=

choć ta Twoja awaria jest conajmniej dziwna ... do dziś żylem w przekonaniu iż wyłącznik wirowania "twardo" odłącza funkcje wirowania. Pralka o ktorej piszesz ma mechaniczny programator napedzany silnikiem i awaria jaka opisujesz wogole mi tu nie pasuje ...

0
  • #4 25 Lut 2005 13:31
    Morti07
    Poziom 10  

Objawy są dokładnie takie jak opisuję, na programach prania obroty bębna - NON STOP w prawo.
    Na programie wirowania - przycisk wyłączenia wirowania działa odwrotnie.
    Jeszcze tylko muszę sprawdzić czy programator sam przeskakuje.