Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 2002 Silnik przerywa pracę podczas jazdy

02 Maj 2013 01:33 13866 26
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich i do rzeczy. Proszę o przeczytanie opisu i podzielenie się wiedzą.
    Honda Civic 1.4 benzyna 3D 2002r.
    Wielki i nietypowy problem z pracą silnika.
    Podczas jazdy na krótko (do 1,5 sek) wyłączany jest silnik; czyli szarpnięcie, błysk lampki silnika, opada wskazówka obrotomierza, następnie silnik dodaje gazu i dalej miarowo pracuje. Zdarza się, ale rzadko, że lampka silnika świeci do następnego szarpnięcia. Szarpnięcia pojawiają się bardzo nieregularnie; co kilka sekund lub co kilkanaście minut.
    Wygląda, to na ciągłe resetowanie sterownika silnika, bo podłączony komputer nie odczytuje żadnych błędów.
    Szarpanie silnika pojawia się najczęściej:
    -przy skręcaniu w czasie jazdy autem,
    -przy podjeżdżaniu pod wzniesienie,
    -po gwałtownym dodaniu gazu,
    -bez wyraźnego powodu.
    Szarpanie nie pojawia się na wolnych obrotach po dłuższym kilkugodzinnym postoju. Wystarczy krótka przejażdżka i silnik szarpie też na wolnych obrotach.
    Co zrobiono:
    1. Podłączono różne komputery i nie odczytują błędów.
    2. Sprawdzono zasilanie sterownika silnika. Nawet zdublowano innym przewodem
    3. Sprawdzono (zmostkowano) czujnik uderzeniowy.
    4. "Wytarmoszono" chyba wszystkie wiązki, złączki istotne bezpieczniki.
    5. Płyta sterownika silnika optycznie nie budzi zastrzeżeń.
    Honda Civic 2002 Silnik przerywa pracę podczas jazdy
    Napięcie w instalacji lekko ponad 14V.
    Dziękuję za wszelkie upowiedzi, które pomogą rozwikłać problem wyżej opisany.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Witam w takiej sytuacji musisz pojeździć z podpiętym komputerem i w chwili kiedy to sie stanie zlapac ten bład, ja tak miałem w oplu że bład bych w chwili zapalenia kontrolki po chwíli go nie było. Z Twojego opisu wynika tak jakby gdzieś gubił zasilanie, ale skoro mówisz że i obrotomierz ginie to wepnij diode czujnik położenia wału jeżeli jest bo chyba z niego obrotomierz bedzie brał sygnał i zobaczysz czy zginie.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Witam w takiej sytuacji musisz pojeździć z podpiętym komputerem i w chwili kiedy to sie stanie zlapac ten bład, ja tak miałem w oplu że bład bych w chwili zapalenia kontrolki po chwíli go nie było. Z Twojego opisu wynika tak jakby gdzieś gubił zasilanie, ale skoro mówisz że i obrotomierz ginie to wepnij diode czujnik położenia wału jeżeli jest bo chyba z niego obrotomierz bedzie brał sygnał i zobaczysz czy zginie.
  • Poziom 13  
    Dzięki Piotrze
    No właśnie, muszę sprawdzić skąd bierze sygnał obrotomierz. Niemożliwe chyba jest resetowanie sterownika z poziomu czujnika?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Nie nie możliwe sterownik bedzie widział jego bład ale nie zresetuje go .
  • Poziom 13  
    Gdybanie:
    jeżeli czujnik ma zasilanie(5V) ze sterownika i robi krótkie zwarcie?!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Kolejne dane:
    Coś rozłącza dwa przekaźniki umieszczone za schowkiem. Jeden z nich włącza pompkę paliwa i chyba zasilanie cewek zapłonowych. Przekaźniki sprawdzone, wymienione
    Silnik przerywa dalej.
    Jedynie co się nasuwa, to zablokowanie przekaźnika tak by nie otwierał się na czas jazdy. Zapewne skrzynia biegów, przeguby źle znoszą szarpanie silnika.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    EuMe napisał:
    Jedynie co się nasuwa, to zablokowanie przekaźnika tak by nie otwierał się na czas jazdy
    Źle. Sprawdzić sterowanie przekaźników czy nie zanika.Coś nimi steruje- i skądś mają masę lub zasilanie w zależności czym sterowane.Pozapinać diody i obserwować co zanika- szukać- wiązki prześwietlić żarówką min.21W.
  • Poziom 14  
    Witam. A zasilanie paliwem sprawdzone pod kątem szczelnosci. Zrobić diagnostykę wszystkich układów.
  • Poziom 13  
    dulik62 napisał:
    Witam. A zasilanie paliwem sprawdzone pod kątem szczelnosci. Zrobić diagnostykę wszystkich układów.


    Dzięki za podpowiedź. Układ paliwowy szczelny; silnik pracuje dłuższą chwilę po odłączeniu zasilania pompki paliwowej.

    Dodano po 6 [minuty]:

    T5 napisał:
    Źle. Sprawdzić sterowanie przekaźników czy nie zanika.Coś nimi steruje- i skądś mają masę lub zasilanie w zależności czym sterowane.Pozapinać diody i obserwować co zanika- szukać- wiązki prześwietlić żarówką min.21W.


    Część instalacji prześwietliłem; szczególnie tę do sterownika silnika. Muszę sprawdzić większą mocą, bo robiłem tylko omomierzem i pomiarem napięć.
    DIODY o których piszecie, to LED-y na 12V?
    Dzięki za pomoc
  • Poziom 38  
    ledy na 12v na sterowaniu a instalacje min żarówka 21 wat
  • Poziom 13  
    Czytałem gdzieś, że przyczyną zakłóceń pracy silnika może być za duży osiowy luz wału korbowego silnika, który powoduje błędy odczytu czujnika.
    Ma to sens w moim przypadku, kiedy usterka uaktywnia się podczas skrętu, czy podjazdu po górę.
    Możliwe to?
  • Admin grupy Samochody
    Jeżeli usterka ujawnia się przy skręcie, dodaniu gazu,jazda pod górę- to wychodzi na to że w momencie przechyłu silnika na poduszkach. I tam szukaj, odpal silnik i poszarp wiązkami(musi coś być) lub każdy kabelek prześwietl porządną żarówką 45W.Chodzi o zasilające sterownik(+30, +15) i masy sterownika.
    EuMe napisał:
    Czytałem gdzieś, że przyczyną zakłóceń pracy silnika może być za duży osiowy luz wału korbowego silnika, który powoduje błędy odczytu czujnika.
    Wg mnie to bzdura.
  • Poziom 13  
    Witam.
    Podłubałem dzisiaj wieczorem przy Hondzie i tak... Odsłoniłem gaźnik i wszystkie czujniki wyszarpałem - NIC.
    Silnik przerywa z reguły po gwałtownym dodaniu gazu, później to już samoistnie.
    Stawiam na czujnik podciśnienia (sensor MAP) Jak go odłączyłem w czasie pracy, to przerywa i silnik staje. Bez podłączonego czujnika silnik odpala i pracuje w trybie CHECK (chyba wtedy nie przerywa!?).
    Czy tak można wiarygodnie sprawdzić czujnik -zasilanie żarówką, wyjście sygnału LEDem? Widzę to tak, że odpalam silnik i obserwuję światełka.
  • Poziom 38  
    Czujnik podciśnienia dzíała na zasadzie zmiany wartosci napiecia na jego wyjsciu wiec zamiast diody musi byc miernik. Check to sygnalizuje usterke silnika a w twoim przypadku to bład czujnika jak go odepniesz. Sprawdz jak zmienia sie napiecie na wyjsciu z czujnika troche to dziwne że gaśnie po jego odpieciu.
  • Poziom 13  
    Czujnik podciśnienia chyba nie jest powodem usterki. Napięcie z czujnika zmienia się w zależności od podciśnienia. Po wyrównaniu obrotów napięcie wynosi poniżej 1V.
    Przy odpiętym czujniku silnik uruchamia się i też przerywa przy gwałtownym dodaniu gazu. Czy to może być czujnik kąta przepustnicy.
    Na fotce poniżej oznaczyłem dwa czujniki, których nie potrafię oznaczyć.
    Honda Civic 2002 Silnik przerywa pracę podczas jazdy
  • Poziom 38  
    A co z ta diagnostyka zapala sie jeszcze ten check czy nie sprubój złapać ten bład
  • Poziom 13  
    piotrekwoj1 napisał:
    A co z ta diagnostyka zapala sie jeszcze ten check czy nie sprubój złapać ten bład

    CHECK błyska lub raz na kilka dni zapala się i gaśnie dopiero przy następnym szarpnięciu. Próbowałem złapać usterkę dwoma różnymi komputerami. Czasem ledwo zdąży zczytać ramkę. Za krótko dla komputera. W pamięci nic nie zostaje, tak jak by się resetował sterownik. Zasilanie sterownika jest na pewno OK.
    Aha: raz złapałem błąd (ZO-2 nie jestem pewien) wskazywał błąd w automatycznej skrzyni biegów-mam manualną.
  • Poziom 13  
    piotrekwoj1 napisał:
    Czym diagnozowałes?

    Komputerem diagnostycznym dedykowanym dla Japan i przyzwoitym oprogramowaniem na laptopie.
  • Poziom 38  
    No i serwisówka nie złapała błedu cos tu jest nie tak.
  • Poziom 13  
    Pewnie coś z zasilaniem sterownika silnika, a błędy sterownik generuje losowo po podaniu zasilania lub coś "śmieci wrzuca w zasilanie". Przymierzam się do badania oscyloskopem.
  • Poziom 13  
    Oscyloskop wykazał bardzo wysokiego napięcia piki pochodzące od cewki zapłonowej.
    Dalsze postępowanie jest oczywiste.
    Autko śmiga.
    Pozdrawiam wszystkich, którzy służyli pomocą.
  • Poziom 8  
    Witam, jeśli mogę się podpiąć, na mechanice nie znam się kompletnie,wiosną miałem problem z delikatnym szarpaniem i lampką check, problemy ustały jak zmieniłem stację benzynową niemal natychmiast. Obecnie od kiedy są mrozy, problem pojawił się ponownie od mrozów. Ale już innego rodzaju. Od kilku dni silnik wyłącza się jak jest zimny i nagrzewa się po kilkuset metrach w serii do 3 razy co jakiś czas, ale odpala za każdym razem bez żadnego szemrania. Miałem nadzieję że czkawka sama ustanie jak poprzednio, jednak jest inaczej. Dzisiaj na odcinku 40 km zgasł około 10 razy, a po około 35 km zapalił się check na stałe i świeci się bez przerwy. Nie wiem na kiedy uda mi się podpiąć pod komputer, ale wdzięczny będę za sugestie dotyczące najprawdopodobniejszych możliwości ;)
  • Poziom 38  
    Widzisz to takie wróżenie z fusów, najpierw odczytaj i podaj błędy później można będzie cokolwieg powiedzieć.
  • Poziom 8  
    to mi facet (był pracownikiem w serwisie Hondy) w warsztacie wywróżył z fusów czujnik pompy. Zostawiłem mu auto do diagnozy. Miał zadzwonić jak się upewni i zapytać co robimy/podać koszty. Wymienił część bez pytania, nie podał kodu błędu i go wykasował. Nie dostał pieniędzy. Auto chodziło dobrze 3 dni, znowu gaśnie. Znacie jakiegoś uczciwego mechanika w Szczecinie ? Który nie odwali sobie roboty której mu nie zlecam ? Albo jakiś pomysł rozwiązanie problemu ? Dodam że jak auto zgaśnie w trakcie jazdy np na 3 biegu, wciskam sprzęgło i czasami odpala normalnie a czasami rozrusznik skrzeczy jak przy odpalonym aucie (i też odpala wtedy) a raz nawet zdarzyło się, że wcisnąłem sprzęgło, wbiłem luz a po chwili zanim złapałem za kluczyk zauważyłem że wskazówki prędkościomierza i obrotomierza podniosły się a silnik chodzi ... jakby samo odpaliło (na luzie wydaje mi się to dziwne, bo na biegu to jakbym odpalał "na popych")
  • Poziom 38  
    A tak ogólnie to podaj jaki masz silnik w tej hondzie.
  • Poziom 8  
    1,4 90 koni ... więcej nie wiem xD
    Erłeka ! Spróbowałem poruszać kluczykiem po zgaśnięciu, od razu silnik wrócił do pracy (bez rozrusznika itp), na 99% to będzie przyczyna, przenoszę się na inny wątek szukać pomocy dalej w tym kierunku ;D