Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - Kopiowanie/Konsolidowanie bez nadpisywania

02 Maj 2013 09:48 2481 8
  • Poziom 13  
    Witam
    W mojej pracy dostałem zadanie polegające na pewnego rodzaju konsolidowaniu tabelek. Każdy pracownik wypełnia taką samą tabelkę (jedną konkretną kolumnę) ale tylko te rekordy które ich dotyczą. Następnie ja mam za zadanie ze wszystkich tych tabelek zrobić jedną pełną. Jak mogę szybko i sprawnie przeprowadzić taką operację?
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Proste do zrobienia.
    Dołącz przykładowy plik.
  • Poziom 13  
    Więc tak, każdy doradca dostaje taki plik i uzupełnia w kolumnie "opis". Czasami ktoś w zastępstwie uzupełnia równiez za inną osobe, ale to raczej bez znaczenia.
    Później każdy przesyła swój plik do mnie a ja mam za zadanie zrobić z tego jeden ładny raport.
  • Poziom 38  
    Ładny raport, to jest to.;)
    Dane wejściowe są. Ale jak ma wyglądać 'ładny raport', to nie wiadomo...
    W załączniku masz importowanie i sortowanie zaimportowanych danych z pllików pracowników. Teraz rób ładny raport z arkusza 'Dane'.
  • Poziom 38  
    W procedurze Importuj jest błąd. Powinno być:
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 13  
    OK przetestuję jak będe w pracy, jednak problem kopiowania bez nadpisywania wydawał mi się banalny i nie sądziłem że jego rozwiązanie bedzie wymagało użycia VB. Taka opcja powinna być w jakiś sposób zaimplementowana w Excel.
  • Poziom 13  
    Niestety nie o to chodzi, po zaimportowaniu nie są zachowane adresacje komórek i takie kopiowanie można bez problemu zrobić myszką bez VB. Trzeba by zmodyfikować skrypt w taki sposób, aby po pobraniu danych z pliku źródłowego zapisywał je w tych samych wierszach. Jeżeli pobierze np komórki E8 i E12 to ma to zapisać odpowiednio w E8 i E12.
  • Poziom 13  
    Witam
    Tak jak podejrzewałem rozwiązanie problemu jest banalne jakby ktoś potrzebował, oto cytat ze strony Microsoftu:
    Cytat:

    Zapobieganie zastępowaniu istniejących danych przez skopiowane puste komórki
    1.Zaznacz zakres (zakres: Dwie lub większa liczba komórek w arkuszu. Komórki w zakresie mogą być przylegające lub nieprzylegające.) komórek, który zawiera puste komórki.
    2.Na karcie Narzędzia główne w grupie Schowek kliknij przycisk Kopiuj
    Skrót klawiaturowy Można także nacisnąć klawisze CTRL+C.
    3.Zaznacz lewą górną komórkę obszaru wklejania.
    4.Na karcie Narzędzia główne w grupie Schowek kliknij strzałkę pod przyciskiem Wklej , a następnie kliknij polecenie Wklej specjalnie.
    5.Zaznacz pole wyboru Pomiń puste.


    Ja po prostu nie wiedziałem jak nazwać problem i tym samym odszukać jego rozwiązania. Może teraz się komuś przyda.