Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha xt600 3AJ 90r. - Brak iskry

02 Maj 2013 13:57 4131 6
  • Poziom 10  
    Witam kolegów!Mam problem z moją xt świeżo odebraną od mechanika po wymianie skrzyni.Mianowicie silnik podczas orki zgasł i już nie odpalił.W garażu wyszło że na świecy nie ma iskry chociaż rozrusznik kręci jak szalony,to zmiana świecy i dalej nic.Wypiąłem kable z cewki i podpiąłem miernik czerwony pod czerwony czarny do czarnego i kręcę, miernik na prąd stały ani drgnie to czarny od miernika dałem na mase i sprawdzam oddzielnie i na czerwonym nic a na czarnym na samym starcie jakieś minimalne wartości.Podpowiedzcie proszę gdzie dalej szukać przyczyny za pomocą miernika i jak go podpinać, dodam że z silnika wychodzą trzy kable białe i niebieski (który podrodze wchodzi do kostki z czerwonym) do regulatora napięcia niebieski zielony i czarny(podpięte kostką do modułu) i czerwony i różowy oddzielnie do tego samego modułu firmy Denso.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 42  
    Zamieść schemat instalacji lub narysuj go "z natury". Będzie wtedy szansa na zrozumienie sytuacji.
    Mało kto zna na pamięć po kolorach przewodów wszystkie instalacje.
    A kolory kabli miernika (jakiego?) są na prawdę nieistotne i informacja o nich wprowadza jeszcze większe zamieszanie.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 10  
    Właśnie w tym problem że jak bym ogarniał go na tyle żeby go narysować to wiedziałbym gdzie podpiąć miernik i określić element lub grupę która nie działa.Opisałem kable wychodzące z silnika z tego względu że chciałbym jeśli się da za pomocą miernika zdiagnozować po kolei czy elementy odpowiedzialne za powstawanie iskry w ogóle działają,a chciałbym zacząć u źródła.
  • Poziom 42  
    Aby cos diagnozować trzeba to znać i rozumieć. Działanie " na małpę" z reguły do niczego dobrego nie prowadzi.
    Można też być "prowadzony za rączkę" przez kogoś, kto rozumie układ. Jednak i ten ktoś musi wiedzieć z czym ma do czynienia. No chyba że masz znajomą wróżkę...
    Poszukaj schematu w sieci. Nie musi byc dokładnie od tego modelu, ale musi zawierać takie same elementy układu zapłonowego.
    Tylko ty wiesz co masz! Motor jest wiekowy. Dużo rzeczy mogło się zdarzyć.
    Jakbym miał go pod ręką, to zdiagnozował bym usterkę w kilka minut. Problem jest komunikacja i tracony na tłumaczenie oczywistości (dla mnie) czas.
  • Poziom 10  
    Tylko nie wiem czy to jest do takiej wersji jak ja mam czyli z rozrusznikiem:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0f0b039aace67493 lub
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www...CCUcDOLZH04QT3nYDwAw&ved=0CGAQ9QEwBw&dur=1415

    Dodano po 5 [godziny] 36 [minuty]:

    W międzyczasie sprawdziłem czy daje prąd na cdi podczas kręcenia i okazało się że nie daje i teraz alternator wyjąłem i będę próbował go sprawdzić lub podmienić na inny.
  • Poziom 42  
    Tylko ty wiesz co masz. Musisz sam dobrać jak najbardziej pasujący schemat i zamieścić go na forum. Możesz spróbować naszkicować schemat samodzielnie w Paint'cie . Nie cały, tylko część. Prądnica, moduł zapłonowy, cewka(ki) zapłonowa. Połączenia między nimi i kolory kabli.
    Aby zdiagnozować i naprawić motor samodzielnie, choć z pomocą forum, musisz wznieść się na pewien poziom i włożyć trochę swojej pracy.
  • Poziom 10  
    Piec już śmiga,okazało się że jedna z cewek zasilających moduł się spaliła.Po wymianie statora XTeka jest zrywniejsza i łatwiej odpala widocznie tamta cewka była już nadpalona i dobrze wyszło że się spaliła,bo już myślałem że to silnik jest na wykończeniu.