Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.4 2003 - Uszkodznu ECU nie załacza wentylatora

02 Maj 2013 18:35 14232 16
  • Poziom 17  
    Witam mam opla astrę 1.4 2003 wersje z jednym wentylatorem chłodnicy w którym przy zapaleniu silnika jest wszystko ok. Po nagrzaniu się silnika do około 80-85C zapala się lampka serwisowa. Po ostygnięciu silnika jest ok nie świeci się ale jak nagrzeje się jest tak samo. Jest błąd silnika:
    P1483 - przekaźnik 3 silnika wentylatora chłodniczego sygnał zbyt niski otwarty obwód
    Myślałem ze jest to wina przekaźnika albo czegoś innego ale doczytałem ze należny sprawdzić przez masowanie pinu 39 w wtyczce ECU żeby sprawdzić czy wszystko jest ok z przewodami i przekaźnikiem i po zmasowaniu pinu 39 wentylator załączył się. Z tego chyba wynika że wina leży po stronie ECU z tego co się doczytałem w internecie jeśli nie to proszę mnie poprawić. Mam pytanie czy ktoś może próbował naprawić w/w usterkę ECU w tym aucie (jakie podzespoły należało by wymienić). W załączniku dodałem zdjęcie model ECU oraz jak wygląda w środku.
    Astra G 1.4 2003 - Uszkodznu ECU nie załacza wentylatora
    Astra G 1.4 2003 - Uszkodznu ECU nie załacza wentylatora

    Pozdrawiam Goblins
  • Moderator Samochody
    Wentylator może i jeden, ale prędkości chyba ma co najmniej 2, i co najmniej 2 przekaźniki. Sprawdziłeś to dobrze?
  • Poziom 34  
    Witam.
    Dobrze Ci Kol. Moderator sugeruje. Masz dwa przekaźniki dla wentylatora - R3 i R7 (zobacz rysunek). Z ECU są dwa wyjścia sterujące (dla przekaźników) - pin A39 i A31. Zrób symulacje wysokiego przegrzania na czujniku temperatury chłodziwa pin B10 i B62 do ECU. Powinno załączyć wysokie obroty. Jeżeli nawet jest "częściowe" uszkodzenie w ECU (niskie obroty wentylatora), to można w sprytny sposób korzystać od razu z wyższych obrotów i tym samym zapomnieć o naprawie ("grzebaniu") w ECU.

    Astra G 1.4 2003 - Uszkodznu ECU nie załacza wentylatora
  • Poziom 43  
    A tam nie siedzi czasem moduł chłodzenia pod lewym nadkolem???
  • Moderator Samochody
    W tym roczniku już nie. Wszystkim ECU steruje.
  • Poziom 17  
    Witam tak jak pisze ociz wszystko siedzi w ECU w tym modelu są 3 przekaźniki które sterują odpowiednimi prędkościami obrotowymi wentylatora wszystkie sprawdzałem i są ok sprawdzałem też czy wiązka od ECU do przekaźników jest ok bo jak załączam pin 39 w wiązce to załącza się wentylator a właśnie ten pin steruje przekaźnikiem 3 z tego chyba wynika że ECU nie podaje sygnału włączającego przekaźnik. Czy możne ktoś wie co może byc z tym ECU?
  • Poziom 16  
    kolego w op com'ie jak się połączysz ze sterownikiem silnika możesz chyba za sterować wentylatory i będziesz raczej pewny czy ECU ma uszkodzone wyjście na wentylator.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    U&uszkodzony sterownik, do naprawy!
  • Moderator Samochody
    Wg schematu bez klimy są 2 przekaźniki, kolejno piny ECU nr 39 i 31, z klimą dochodzi jeszcze 3 przekaźnik, pin 24.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Zapomniałem dodać że jest to wersja z klimatyzacją manualną. Sprawdzałem wszystkie 3 piny (we wtyczce od ECU przez mostkowanie do masy) od 3 biegów wentylatora ina każdym załączał się z różnymi predkościami (opornica jest ok). Czy ktoś może naprawiał ECU z takim przypadkiem??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, ale nie licz na podpowiedzi.
  • Poziom 32  
    po odłączeniu wtyczki z czujnika temp. silnika ECU uruchamia wentylator bez względu na to jaka jest temp silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Witam wentylator jest sprawny ponieważ uruchamia się przy temperaturze 90/93C ale z tego co się doczytałem to jest 2 bieg uruchamiany. Przy 85C zapala się kontrolka ale podczas jazdy jak temperatura spadnie poniżej 85C kontrolka gaśnie. Czy to wskazuje na to że na pewno jest uszkodzone ECU czy jeszcze coś innego może być uszkodzone.
  • Poziom 17  
    Uszkodzony ECU błęd pinu 24