Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford puma 1.7 '97 - nie odpala, brak prądu w rozruszniku

02 Maj 2013 21:05 4209 3
  • Poziom 2  
    Witam.
    Kilka dni temu skończyłem malować swoja pumcie.
    Każdego dnia była ona odpalana na krótki okres czasu żeby np wyjechać z warsztatu.
    Po złożeniu auta (założeniu maski , przedniego zderzaka oraz drzwi) puma nie chciała odpalić.
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kreci ( brak prądu )
    Odpalanie auta na zapych też nic nie daje.
    Prąd nie dochodzi do rozrusznika ( sam rozrusznik jest w 100% sprawny )

    Wykonane czynności :

    wymieniłem i sprawdziłem poziom naładowania akumulatora ( zakładałem inny od działającego auta )
    sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie kierowcy oraz pod maska (również ten 60A odpowiedzialny za rozrusznik )
    sprawdzałem przekaźniki ( również ten pod maska symbol XI odpowiedzialny za rozrusznik ) został w jego miejsce założony działający ( zapasowy )
    sprawdziłem również masy ( jedna obok aku przychodzi do kielicha 2 natomiast od silnika bezpośrednio do kasty ) były one wyczyszczone oraz są mocno dokręcone
    sprawdziłem również masę przy rozruszniku także jest ok
    sprawdziłem bezpiecznik uderzeniowy ( awaryjny wyłącznik układu wtrysku paliwa ) znajdujący się po lewej stronie w kabiny kierowcy
    dowiedziałem się także, że złe podłączenie alarmu może blokować odpalenie pojazdu jednak wszystkie kostki, kable jak sam alarm jest oryginalny ( nie ma żadnych luźnych kabli itp )


    Dodatkowe informacje :
    Rozrusznik na sztywno kreci ( po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora )
    pompa paliwowa działa poprawnie ( paliwo jest podawane ) tankuje tylko 98
    Prąd w stacyjce jest w 3 kablach na stale w czwartym kablu tylko podczas próby rozruchu.
    Kontrolka immo zachowuje się normalnie ( miga co 2 sekundy, działa również kodowanie kluczyka oraz gaśnie przy włączonym zapłonie )
    próba odpalania została przeprowadzona na 2 rożnych kluczykach ( jeden z pilotem i 2 tzw "matka" )
    wszystkie kontrolki świecą się oraz gasną normalnie
    elektryka drzwi fotela lusterek radia oraz central zamka na pilota działa poprawnie.
    akumulator został odłączony całkowicie ( klemy + jak i - ) na cala noc ponowne podłączenie nic nie pomogło.

    Dodam jeszcze, ze aparat, mechanizm zapłonowy ( nie znam fachowej nazwy )
    również nie dostaje prądu jednak słyszałem ze prąd dochodzi tylko wtedy gdy kreci rozrusznik ( ile w tym prawdy nie wiem )

    Auto nie było jeszcze podłączane pod komputer jako iż mamy weekend majowy i większość ludzi nie pracuje.

    Czekam na szybkie i konkretne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Do cewki zapłonowej dochodzą cztery przewody dwa z nich to zasilanie, a dwa pozostałe sterowanie cewki z ECU, wiec zasilanie na cewkę powinno się pojawić miedzy dwoma przewodami po przekręceniu stacyjki gdy kontrolki są zapalone. Jeśli dochodzą trzy przewody do cewki to dwa są od sterowania, a jeden to zasilanie po stacyjce +12V masę bierze ze śrub które mocują cewkę.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Do cewki dochodzą 3 kable. Co nie zmienia faktu, że auto w ogóle nie kreci rozrusznikiem.
    Dodam jeszcze, że raz na 20-30 razy po przekręceniu kluczyka auto zaczyna kręcić ( zaczyna dochodzić prąd do rozrusznika ) lecz auto nadal nie odpala.
    Próbowałem również delikatnie osuszać skrzynkę z bezpiecznikami pod maska lecz to również nie dało efektów.
    Auto stało cały czas pod zadaszeniem wiec mało prawdopodobne by dostała tam się woda lecz przewody mogły być zawilgocone i w desperackiej probie nawet już to sprawdzałem.
    Jest to bardzo dziwna sytuacja i stawiam raczej na elektrykę a dokładniej komputer.
    Jednakże wolałbym żeby to była jakaś błahostka przeoczona przeze mnie.
  • Poziom 39  
    Przekaźniki posprawdzane bezpieczniki ? Masz to napięcie na cewce czy nie jeśli nie to uszkodzenie w linii 15 możliwości to przerwany przewód uszkodzony jakiś bezpiecznik uszkodzona kostka stacyjki. Bez pomiarów nie znajdziesz uszkodzenia, miernik w rękę i do dzieła.