Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford puma 1.7 '97 - nie odpala, brak prądu w rozruszniku

02 May 2013 21:05 4434 3
  • Level 2  
    Witam.
    Kilka dni temu skończyłem malować swoja pumcie.
    Każdego dnia była ona odpalana na krótki okres czasu żeby np wyjechać z warsztatu.
    Po złożeniu auta (założeniu maski , przedniego zderzaka oraz drzwi) puma nie chciała odpalić.
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kreci ( brak prądu )
    Odpalanie auta na zapych też nic nie daje.
    Prąd nie dochodzi do rozrusznika ( sam rozrusznik jest w 100% sprawny )

    Wykonane czynności :

    wymieniłem i sprawdziłem poziom naładowania akumulatora ( zakładałem inny od działającego auta )
    sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie kierowcy oraz pod maska (również ten 60A odpowiedzialny za rozrusznik )
    sprawdzałem przekaźniki ( również ten pod maska symbol XI odpowiedzialny za rozrusznik ) został w jego miejsce założony działający ( zapasowy )
    sprawdziłem również masy ( jedna obok aku przychodzi do kielicha 2 natomiast od silnika bezpośrednio do kasty ) były one wyczyszczone oraz są mocno dokręcone
    sprawdziłem również masę przy rozruszniku także jest ok
    sprawdziłem bezpiecznik uderzeniowy ( awaryjny wyłącznik układu wtrysku paliwa ) znajdujący się po lewej stronie w kabiny kierowcy
    dowiedziałem się także, że złe podłączenie alarmu może blokować odpalenie pojazdu jednak wszystkie kostki, kable jak sam alarm jest oryginalny ( nie ma żadnych luźnych kabli itp )


    Dodatkowe informacje :
    Rozrusznik na sztywno kreci ( po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora )
    pompa paliwowa działa poprawnie ( paliwo jest podawane ) tankuje tylko 98
    Prąd w stacyjce jest w 3 kablach na stale w czwartym kablu tylko podczas próby rozruchu.
    Kontrolka immo zachowuje się normalnie ( miga co 2 sekundy, działa również kodowanie kluczyka oraz gaśnie przy włączonym zapłonie )
    próba odpalania została przeprowadzona na 2 rożnych kluczykach ( jeden z pilotem i 2 tzw "matka" )
    wszystkie kontrolki świecą się oraz gasną normalnie
    elektryka drzwi fotela lusterek radia oraz central zamka na pilota działa poprawnie.
    akumulator został odłączony całkowicie ( klemy + jak i - ) na cala noc ponowne podłączenie nic nie pomogło.

    Dodam jeszcze, ze aparat, mechanizm zapłonowy ( nie znam fachowej nazwy )
    również nie dostaje prądu jednak słyszałem ze prąd dochodzi tylko wtedy gdy kreci rozrusznik ( ile w tym prawdy nie wiem )

    Auto nie było jeszcze podłączane pod komputer jako iż mamy weekend majowy i większość ludzi nie pracuje.

    Czekam na szybkie i konkretne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 39  
    Do cewki zapłonowej dochodzą cztery przewody dwa z nich to zasilanie, a dwa pozostałe sterowanie cewki z ECU, wiec zasilanie na cewkę powinno się pojawić miedzy dwoma przewodami po przekręceniu stacyjki gdy kontrolki są zapalone. Jeśli dochodzą trzy przewody do cewki to dwa są od sterowania, a jeden to zasilanie po stacyjce +12V masę bierze ze śrub które mocują cewkę.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    Do cewki dochodzą 3 kable. Co nie zmienia faktu, że auto w ogóle nie kreci rozrusznikiem.
    Dodam jeszcze, że raz na 20-30 razy po przekręceniu kluczyka auto zaczyna kręcić ( zaczyna dochodzić prąd do rozrusznika ) lecz auto nadal nie odpala.
    Próbowałem również delikatnie osuszać skrzynkę z bezpiecznikami pod maska lecz to również nie dało efektów.
    Auto stało cały czas pod zadaszeniem wiec mało prawdopodobne by dostała tam się woda lecz przewody mogły być zawilgocone i w desperackiej probie nawet już to sprawdzałem.
    Jest to bardzo dziwna sytuacja i stawiam raczej na elektrykę a dokładniej komputer.
    Jednakże wolałbym żeby to była jakaś błahostka przeoczona przeze mnie.
  • Level 39  
    Przekaźniki posprawdzane bezpieczniki ? Masz to napięcie na cewce czy nie jeśli nie to uszkodzenie w linii 15 możliwości to przerwany przewód uszkodzony jakiś bezpiecznik uszkodzona kostka stacyjki. Bez pomiarów nie znajdziesz uszkodzenia, miernik w rękę i do dzieła.