Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.7 DTi Isuzu - nie odpala, kontrolka akumulatora nie świeci.

webronin 03 Maj 2013 06:53 2580 10
  • #1 03 Maj 2013 06:53
    webronin
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam nadzieję że mi pomożecie.Wczoraj wieczorem zauważyłem ze nie świeci się kontrolka ładowania akumulatora przed zapłonem i słychać pompę wspomagania na postoju bez uruchomionego silnika. Dziś rano już niestety nie odpaliłem samochodu. Gdzie szukać przyczyny?

    0 10
  • #3 03 Maj 2013 07:53
    webronin
    Poziom 9  

    Jeszcze nic nie sprawdzilem jestem w pracy. Tez myślę że to alternator. Wieczorem sprawdze masę czy jest dobrze wpięta. Ale rozładowało akumulator przez noc?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gdyby była urwana masa nie chodziłoby wspomaganie. Chyba że się mylę.

    0
  • #4 03 Maj 2013 19:33
    webronin
    Poziom 9  

    Więc.
    napiecie na akumulatorze 3.6 V, rozladowal sie w samochodzie bez alarmu bez wlaczonych innych jakichkolwiek urzadzen w 7 godzin?
    Laduje go i zobacze rano . Rozładowany akumulator moze pokazywac az tak niskie napiecie?

    0
  • Pomocny post
    #5 03 Maj 2013 21:13
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Dobrze rozładowany akumulator pokaże poniżej 1V. Po odpięciu odbiornika prądu może powoli "wstać" o parę woltów. Teraz powinieneś ładować aku z 8-10h. Masa wspomagania jest brana z przedniego lewego błotnika. Pompa wspomagania włącza się, jak na przewodzie D+ pojawia się napięcie. Skoro nie świeciła kontrolka ładowania na włączonym zapłonie, to pompa "myślała", że altek ładuje i się uruchamiała. Prawdopodobnie jednak altek klęknął, któraś dioda pewnie na zwarcie poszła.

    0
  • #6 03 Maj 2013 21:19
    webronin
    Poziom 9  

    Czy ja moge na tym jechac ze 30 km po naladowaniu akumulatora ?Musze wrocic do domu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak podpinam miernik do akumulatora to napiecie z 11,90 spada mniej wiecej 0,01V co 5 sekund to normalne?

    Może to akumulator padnięty?

    0
  • #7 03 Maj 2013 21:29
    ladamaniac
    Poziom 37  

    30km to trochę sporo. 11,9 V to jeszcze nie miód na akumulator, mierzysz to w aucie na zapiętych klemach, czy luzem po odłączeniu od prostownika, Po odłączeniu od prostownika na pewno napięcie będzie przez jakiś czas spadać. Teoretycznie przy dobrze naładowanym aku bez włączonych świateł i stania w korkach może się udać. Nie od rzeczy byłoby wyjąć bezpiecznik od wspomagania kierownicy, żre dużo prądu, ale to już jest trochę niebezpieczne.

    0
  • #8 03 Maj 2013 21:46
    webronin
    Poziom 9  

    Mierzyłem na odpietym akumulatorze. Podczas podlączania akumulatora mocno iskrzy na klemach hmmm..

    0
  • #9 04 Maj 2013 10:21
    webronin
    Poziom 9  

    Po naladowaniu akumulatora kontrolka swieci przy przekreceniu kluczyka a po zaplonie gasnie czylli ok. Ale jak zdejmuje kleme - przy odpalonym silniku to gsnie czyli nie ma ladowania tak?

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Napięcie przy odpalonym silniku 11,80 v przy wzroscie obrotów do 2tys 11,95v Czyli regulator napiecaia? Hmmm....

    0
  • #10 04 Maj 2013 11:52
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    webronin napisał:
    Po naladowaniu akumulatora kontrolka swieci przy przekreceniu kluczyka a po zaplonie gasnie czylli ok. Ale jak zdejmuje kleme - przy odpalonym silniku to gsnie czyli nie ma ladowania tak?

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Napięcie przy odpalonym silniku 11,80 v przy wzroscie obrotów do 2tys 11,95v Czyli regulator napiecaia? Hmmm....


    Brak ładowania .

    NIGDY NIE ZDEJMUJ KLEMY NA PRACUJĄCYM SILNIKU !

    0
  • #11 04 Maj 2013 15:08
    webronin
    Poziom 9  

    NIGDY NIE BĘDE ZDEJMOWAŁ KLEMY NA ODPALONYM SILNIKU !!!!!!

    Ok
    Więc padnięty był alternator. Nie sprawdzałem jaka dokładnie część bo nowy oryginalny ale regenerowany profesjonalnie w POLSTARTER kosztował 250 zł - wyglądał jak nowy, nowy mostek regulator lozyska , pomalowany odnowiony, nowa rolka - i 12 miesięcy gwarancji. Koszt robocizny 100 zł. Silnik zdecydowanie lepiej pracuje i ciszej - co mnie zdzwiwiło pozytywnie. Temat uważam za zamknięty. Po ponownym sprawdzeniu napięcia na akumulatorze przy uruchomionym silniku 13,82 V - wcześniej było 11,80

    0