Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozrząd Skoda Fabia 1.4MPI

sowczas 26 Feb 2005 14:30 65614 11
  • #1
    sowczas
    Level 14  
    Jako że z okolicy łańcucha dobiegały dziwne odgłosy sciągnąłem dekiel (nawiasem mówiąc trzeba sciągać miske olejową :? ) no i łńcuch wygląda na dość wyciągnięty a dekiel ma dwa wyżłobienia i to akurat przy mocowaniu wałka napędu pompy oleju, jeszcze troche i wałek by wypadł.Ale co ciekawe auto ma dokładnie 24tyś km i 3 lata 8O spotkał się ktoś z czymś takim? Jak dzwoniłęm z pytaniem o części to pan w serwisie niesmiało przyznał że niby co 90tyś jest wymiana ale może się zdarzyć wczesniej . A drugie pytanie jeszcze nie zrzuciłem łańcucha bo czekam do poniedziałku na części czy ktoś robił taki silnik jest jakiś trik na który trzeba uważać i gdzie mają się pokrywać znaki ?
  • Helpful post
    #2
    T/J
    Level 21  
    Witam
    Z samochodami tak bywa .Widocznie łąńcuch jakiś wadliwy.
    Kruczki podczas wymiany rozrządu.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie ustawia wzajemne położenie wału korbowego w stosunku do wałka rozrządu.Drugi kruczek to zanim to rozbierzesz to zablokuj dużym śrubokrętem koło zamachowe tak aby wał korbowy nie miał możliwości przesunąć się osiowo w stronę skrzyni biegów po ściągnięciu małego kołą zębatego a szczególnie podczas jego zakładania bo wypadną ci półpierścienie ślizgowy wału blokujące przesuwanie się go osiowo.
    Reszta to normalka.Powodzenia
    Pozdrawiam
  • #3
    jaroszewskik
    Level 11  
    Fabia Comfort 2001r 28kkm. Wczoraj wymianiałem rozrząd. Był wyraźnie rozciągnięty. Na wolnych obrotach szarpał. Teraz wszystko gra. Jak widzisz nie jesteś sam.
  • #4
    moddyy
    Level 21  
    witam

    czy silniki fabi 1.2 htp 64km i 1.4mpi 75 km są bezkolizyjne

    a z tymi łańcuszkami to jakieś dziwne rzeczy się dzieją powinne trzymać znacznie dlużej niż paski a czesto tez slysze ze w fabi ludzie wymieniają przy 30 tyś

    ale też slyszalem o osbach które zrobiły na łancuchu 90 000 olali poprostu jego chałas i jezdzą dalej bo podobno już nowy łańcuch (nieorginalny) tyle nie wytrzyma

    no chyba ze nasze salony odrazu w nówkach podmieniają na badziewne łańcuchy
  • #5
    sheeeep
    Level 25  
    No ja nie olewalem bo jak sie lancuch urwie to glowice całą wywali a to nie jest 400 złoty:P wymienialem po 40 tysiacach...
  • #6
    nom
    Level 23  
    sheeeep wrote:
    No ja nie olewalem bo jak sie lancuch urwie to glowice całą wywali a to nie jest 400 złoty:P wymienialem po 40 tysiacach...


    Łańcuch się nie urywa, przynajmniej nie słyszałem o takich przypadkach. U mnie hałasuje od 30 tys. km, mam 62 tys. km, silnik równo pracuje, nie ma żadnych niepokojących objawów, poza głośniejszą pracą, ale myslę, że jeszcze pojeżdżę. :-)

    PS. Jak miałem jeszcze na gwarancji i zwróciłem uwagę, że silnik głośniej pracuje to pan z ASO powiedział, że normalnie jak dla fabii. Po gwarancji zakomunikował, że łańcuszek jest do wymiany. :D
  • #7
    nom
    Level 23  
    nom wrote:

    Łańcuch się nie urywa, przynajmniej nie słyszałem o takich przypadkach. U mnie hałasuje od 30 tys. km, mam 62 tys. km, silnik równo pracuje, nie ma żadnych niepokojących objawów, poza głośniejszą pracą, ale myslę, że jeszcze pojeżdżę. :-)

    Wymieniłem w końcu po 135 tys. km, teraz Fabia ma 270 tys. km i szykuje się druga wymiana. :-)
  • #8
    Bractwo Smoka
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    Kilka miesięcy temu w 2019 roku miałem swoją przygodę z ( naziwagenem ) VW Polo 1.2, 40 KW
    Na początku można było usłyszeć tylko lekkie stukanie jakby zawory lekko stykały się z tłokami.

    Co do wymiany łańcucha.
    Tak nie pęknie ale się rozciągnie, a przy tym na dole rozrządu jest napinacz, który w pewnym momencie nie wyrobi i łańcuch będzie leciutko luźny.
    Potem podczas zimnego startu albo przywaleniu mu max rpm, może dojść do przeskoczenia łańcucha i wtedy kolizja tłoków z zaworami gwarantowana.
    Więc łańcuchy do VW oraz do skody najprawdopodobniej są od grupy VAG i te do roku 2010 wszystkie były wadliwe.
    zakładam że te po 2010 też by się znalazły jakieś wadliwe.

    Więc na podsumowanie polecam wymianę łańcuch rozrządu oraz jego elementów rozstrzał jest od 90 do 150 tyś km ( z tym że 150 tysi to ja sam by nie chciał ryzykować ).
  • #10
    Oktanowy
    Level 1  
    Hej, hej.
    Apropo ciekawych historii z długim użytkowaniem jednego paska/łańcucha to ja mam taką historię.
    Mój przyjaciel ma Skodę Fabię z 2005 roku. Silnik 1.4 16v. Na pasku, nie na łańcuchu.
    I właśnie zerknąłem na to forum, żeby się dowiedzieć ile taki pasek może wytrzymać, bo mój przyjaciel przejechał na swoim (w 2 lata) już 102 tysiące km i mówi mi, że coś mu ostatnio zaczęło szarpać przy wolnych obrotach.
    No i po zapoznaniu się z tematem okazuje się, że to już czas najwyższy na wymianę. Będzie wymieniał komplet, czyli pompę wody i rolkę napinającą też.
    Dwie sprawy:
    1. Jak widać, da się przejechać ponad 100 tysięcy km na jednym pasku rozrządu, ale..
    2. Przy takim przebiegu już zaczynają się pojawiać problemy z nierówną pracą silnika.
  • #11
    kortyleski
    Level 43  
    Pasek jest gumowy i częściowo kompensuje szarpnięcia. A te z natury występują w silniku spalinowym. Do tego napinacz ze sprężyną też nieco poddaje się czyniąc pracę rozrządu bardziej stabilną. Łańcuch jest sztywny a jak wykonany z gównolitu to właśnie takie efekty są....