Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TD-W8950ND - Częste rozłączenie ADSL Neostrada 10mb Skarżysko-Kamienna

04 Maj 2013 13:24 3561 17
  • Poziom 9  
    Witam. Posiadam wyżej wymieniony router. Mój problem polega na tym iż router co ok 5-30 min zrywa połączenie ADSL, najczęściej po 2 próbie synchronizacji się łączy ponownie. Jednocześnie z zaobserwowanym zrywaniem połączenia prędkość internetu się zmniejszyła z 10Mb do 5-6Mb/s. Zaobserwowałem że im więcej korzystam z internetu tym częściej router rozłącza. Czasem się zdarzy, że po ponownej synchronizacji wszystkie diody się świecą prawidłowo, a laptop nie może się połączyć z siecią, pomaga tylko wyłączenie i ponowne włączenie. Do routera podpięte mam 3 komputery (2 laptopy, 1 stacjonarny przez TL-WN722N) przez wi-fi wszystkie z Windows 7. Nie jest to wina usługodawcy ponieważ byli majstry z neo dwa razy i wg nich to nie jest problem linii. Router jest skonfigurowany poprawnie ponieważ na tych samych ustawieniach działał od początku, oraz konfigurowałem go ponownie już wieeele razy i to problemu nie rozwiązało.
  • Poziom 39  
    Po pierwsze zadzwoń do tepsy i potwierdź ustwienia WAN: PPoE/PPoA i VC/LLC, i sprawdź ustawienia VC-MUX (0/35).
    Jeśli to potiwerdzisz to sprawdź w statystykach, czy zmienia Ci się margin SNR i Line Attenuation. Jeśli tak - to ponowny tel do tepsy i prośba o ustabilizowanie linii.
    Czy inne urządzenia podłączane do gniazdek telefonicznych są na poprzedzających je filtrach?
  • Poziom 9  
    Z tego co majstry dzwoniły to wszystko na lini jest ok, nie ma żadnych zakłuceń. Do gniazdka bezpośrednio mam podpięty jedynie router.
  • Poziom 39  
    voitek1 napisał:
    ...czy zmienia Ci się margin SNR i Line Attenuation...
    Poobserwuj przez godzinkę i zobacz jakie są te paramtery, i czy się zmieniają...
    Daj później znać...

    Dodano po 29 [minuty]:

    Chyba powinien mieć zakładkę "status" lub "system tools" - tam powinieneś mieć:
    voitek1 napisał:
    voitek1 napisał:
    ...margin SNR i Line Attenuation...


    Sprawdzałeś?
    voitek1 napisał:
    ...ustwienia WAN: PPoE/PPoA i VC/LLC, i sprawdź ustawienia VC-MUX (0/35)...
    :?:
  • Poziom 9  
    W załączniku screen z owymi statystykami, puki co nie zmieniają się.
    Jeśli chodzi o tepse to od 20 min wiszę na linii i nie mogę się dodzwonić do nich...
    TD-W8950ND - Częste rozłączenie ADSL Neostrada 10mb Skarżysko-Kamienna
    Z takich jeszcze to:

    Line Rate - Upstream (Kbps): 951
    Line Rate - Downstream (Kbps): 5022
  • Poziom 9  
    Że wysokie mam, czy że co jest z nimi nie tak ?
  • Poziom 39  
    Masz duże tłumienie i za małe wzmocnienie. To też, zależy, jak daleko jesteś od ich (tepsowego) routera (nie chodzi o Twój router). Długość linii ma wpływ, ale jeśli dali Ci 10mbps, to nie powinieneś być dalej niż 1500m - 2km.
    Jak zadzwonisz i podasz to albo zaczną stabilizować linię (a to trwa do 10dni), albo przyślą technika z TpTelTech...
  • Poziom 9  
    Nie wiecie jaka może być przyczyna tych nagłych problemów ? Neostrade mam od 3 lat, czasem zdarzały się sporadyczne rozłączenia, ale nic wielkiegoa ani razu do tej pory nie miałem aż takiego problemu. Były majstry z tp już u mnie, podpięli swój router jakiś na poł godziny i ani razu na ichnim nie rozłączyło :/ Problem nagłego zmniejszenia prędkości też jest tym spowodowany ? Ping do www.wp.pl równo 51ms
  • Specjalista Sieci, Internet
    Twoja parametry są dobre. Możliwe nawet że byś dał radę uciągnąć nawet 14Mbit, a u Ciebie nawet 5Mbit nie ma.

    Wina może być routera, zasilacza routera, jakieś uszkodzenia na linii co będzie skutkowało pływającym SnR, a w rezultacie zostaniesz przycięty przez automat, tak jak to się stało.
    Jak często masz rozłączenia?
    Ten screen, co jest wyżej, to został zrobiony po jakim czasie pracy routera?
  • Poziom 9  
    Rozłączenia mam średnio co 10 min. Nie jestem w stanie powiedzieć po jakim czasie od rozłączenia ostatniego ponieważ już nie zwracam na to uwagi, tylko poprostu czekam aż się połączy ponownie. Aktualne staty, od poprzedniego rozłączyło mi raz jakies 20 min temu
    TD-W8950ND - Częste rozłączenie ADSL Neostrada 10mb Skarżysko-Kamienna

    Majstry jak byli po podpięciu swojego i zadzwonieniu do centrali powiedzieli że to wina mojego routera.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jedyne co w tym screenie nie pasuje to pole D (interleaver depth): 384
    Jest to duża wartość. Możliwe nawet że port w centrali się uszkodził.
    Spróbuj zmienić DSL Modulation Type: na ADSL2 lub D.gmt. i po synchronizacji na innej modulacji zrób screena z parametrami.
  • Poziom 9  
    Gdybym jeszcze wiedział gdzie, jedyne przez co konfigurowałem router to przez płyte konfiguracyjną i do tej pory było ok.

    Oto co znalazłem, odznaczyć wszystkie i zostawić G.Dmt Enabled ?

    TD-W8950ND - Częste rozłączenie ADSL Neostrada 10mb Skarżysko-Kamienna
  • Specjalista Sieci, Internet
    Tak.
    najpierw spróbował bym z ADSL2
  • Poziom 9  
    Oto dla ADSL:

    Line Rate - Upstream (Kbps): 707
    Line Rate - Downstream (Kbps): 5022

    TD-W8950ND - Częste rozłączenie ADSL Neostrada 10mb Skarżysko-Kamienna

    Dla G.DMT:

    Line Rate - Upstream (Kbps): 896
    Line Rate - Downstream (Kbps): 5024

    TD-W8950ND - Częste rozłączenie ADSL Neostrada 10mb Skarżysko-Kamienna
  • Specjalista Sieci, Internet
    Pełnej prędkości na ADSL2 jak i na G.dmt nie dostaniesz ale możesz sprawdzić stabilność.
    W modulacji ADSL2 jesteś w trybie Fast Path. Sprawdź czy pingi są mniejsze.

    Najłatwiej by było pożyczyć od kogoś modem/router ADSL2+ i sprawdzić czy na nim też zrywa.
  • Poziom 9  
    Ping na www.wp.pl

    Dla Dla G.DMT 53ms
    Dla ADSL 51ms

    I tu jest właśnie ten problem że nie mam jak załatwić router inny :/

    Puki co na ADSL chodzi stabilnie, gdy zmieniłem na ADSL+ w przeciągu paru sekund rozłączyło.

    Zauważyłem, że po zerwaniu połączenia router sam automatycznie przywraca ustawienia DSL do tych z obrazka. Nie wiem czy to coś pomoże, ale wolałem napisać.
  • Poziom 9  
    Takie pytanie jeszcze, da się jakoś bardziej zresetować router niż przez przycisk z tylu ew reset przez interfejs routera ? Np jakąś kombinacją, bo kiedyś natknąłem się na hard reset przez trzymanie 30 sek resetu, wyłączenie routera czy jakoś tak, ale pamiętam że u mnie to nic nie zrobiło.

    Ew jest możliwość iż jest to spowodowane wadą routera ? Nie mam na niego gwarancji i nie wiem nawet co z nim zrobić, gdzie oddać do naprawy :/

    Zakupiłem nowy TD-8951ND i puki co nie zrywa połączenia ale prędkość nadal nie przekracza 3-5 mb !! :/

    Aktualne statystyki na W8951ND:

    Downstream Upstream

    SNR Margin: 33.1 23.8 db

    Line Attenuation: 26.4 14.0 db

    Data Rate: 4096 735 kbps

    Max Rate: 24048 952 kbps

    CRC: 0 0


    Spece z neostrady przeszli, zsynchronizowali linię na nowo i po minucie było już wszystko ok.


    Co do problemu rozłączania, problemem okazał się zasilacz. Wymieniłem z ciekawości na ten z w8951ND i jest ok