Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A4/2.5 TDI/V6 - Zgasł i nie odpala AUDI A4 2.5 TDI V6, 2001 rok - błąd 0126

Kowal11 04 Maj 2013 18:58 17169 11
  • #1 04 Maj 2013 18:58
    Kowal11
    Poziom 13  

    Witam
    W aucie mojego ojca samóchód podczas jazdy nagle zgasł. Został zaciągnięty do garażu. Została podjęta próba odpalenia z plaka wówczas samochód zapalił jednak bardzo nie równo pracował i nie reagował na pedał gazu.
    Następnie samochód został powierzony mechanikowi, który powymieniał w silniku wałki gdyż były wytarte, popychacze itp. ojciec za to zapłacił prawie 3000 PLN.
    Nie rozwiązało to problemu, a ponieważ ojciec powoli rozkłada ręcę może macie pomysł gdzie i jak szukać usterki?
    Auto sprawdzane VAG iem, wyskakuje wówczas błąd 01268 ale dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Błąd można skasować jednak powraca przy kręceniu rozrusznikiem.
    Spostrzegłem także, że brak jest zasilania na bezpieczniku od pompki w zbiorniku nawet jak przekrecam stacyjkę. Jak podłączę + bezposrednio od akumulatora pompka sie załacza i pompuje paliwo jednak jak tylko odłączę ten + paliwo cofa się do zbiornika.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Aha, Jeszcze zauważyłem, że 2 przewody prowadzące do zaworu pierwszego tłoczenia w pompie mają pokruszoną izolację to te które idą od sterownika pompy VP44 te dolne. Przewody zailozowałem gdyż z pewnością się mogły stykać, jednak samochód dalej nie odpala.

    1 11
  • #3 04 Maj 2013 20:23
    Kowal11
    Poziom 13  

    Dzięki, widziałem ten wątek już wcześniej, jednak zastanawia mnie czy z tego powodu może nie działać pompka w zbiorniku?
    Za pompę wtryskiwaczy nie chciałbym zabierać się jak nie wyeliminuje innych przyczyn. Przed filtrem mam przezroczysty przewód i jak kręcę stacyjką paliwo nie dochodzi nawet do filtra.

    1
  • Pomocny post
    #4 04 Maj 2013 21:22
    T5
    Admin grupy Samochody

    Kowal11 napisał:
    Przed filtrem mam przezroczysty przewód i jak kręcę stacyjką paliwo nie dochodzi nawet do filtra.
    To teraz poczytaj o odpowietrzeniu pompy wtryskowej.

    0
  • #5 04 Maj 2013 22:37
    Kowal11
    Poziom 13  

    Pompę odpowietrzałem w sposób zgodny z instrukcją zawartą na forum jak bezpiecznie odpowietrzyć vp44 (poniżej link)
    Link
    jedyna różnica to nie miałem takiego specjalnego urządzonka więc odpowietrzałem za pomocą dużej strzykawki ściągając paliwo króćca z powrotu do pompy aż przestały pojawiać się bąble.
    Następnie po zakończeniu odpowietrzania zdjęłem zaciski i odłączyłem "+" bezpośredni z akumulatora, który wg tutriala podłączyłem w miejsce w bezpiecznika 28 (ten od pompki w zbiorniku).
    Po odłączeniu tego "+" paliwo natychmiastowo się cofa jak wkładam bezpiecznik na swoje miejsce. W momencie kręcenia stacyjką paliwo nie wraca a auto nie odpala. Czy może coś źle zrobiłem ?

    0
  • #6 05 Maj 2013 09:08
    brandy-p
    Poziom 31  

    Skoro od razu wraca, to znaczy , że masz układ paliwowy otwarty bądź nieszczelny.

    0
  • #7 05 Maj 2013 09:29
    dob12
    Poziom 21  

    A zawór przelewowy na pompie sprawdzałeś czy trzyma?
    Wystarczy go wykręcić i dmuchnąć w niego lub zassać i w ten sposób sprawdzisz czy układ trzyma ciśnienie.

    0
  • #8 08 Maj 2013 21:20
    Kowal11
    Poziom 13  

    Udało mi się znaleźć nieszczelność więc paliwo już się nie cofa i juz nie pojawia sie błąd 01268, który wcześniej pojawiał się w momencie krecenia stacyjką. W tym momencie VAG nie prezentuje zadnych błędów jednak po odpowietrzaniu auto dalej nie odpala.

    Sprawdziłem ten zawór przelewowy i w jedna jak i w drugą stronę jak dmucham przepuszcza powietrze tyle ze w jedna trochę słabiej. Czy to znaczy ze jest nie sprawny czy sprawny ?

    Sprawdziłem też miernikiem czy po przekręceniu stacyjki jest napięcie na przewodzie od tego tłoczka pierwszego tłoczenia(ten na samym dole pompy) i zauważyłem, że nie ma tam napiecia 12 V czy to znaczy ze sterownik jest uszkodzony ?
    W jaki sposób zweryfikować czy zawór początku tłoczenia jest sprawny ?

    0
  • #9 08 Maj 2013 21:33
    dob12
    Poziom 21  

    Tak ten zawór ma trzymać nie przepuszczać (mowa o zaworze zwrotnym) ,wymiń na nowy nie jest taki drogi.

    Odnośnie zaworu pierwszego tłoczenia ,to napięcie może pojawiać się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem tak jak na pompach paliwa.

    0
  • #10 13 Maj 2013 21:21
    Kowal11
    Poziom 13  

    Zawór powrtony sprawny jednak samochód ciągle nie odpala.
    Do odpowietrzania zakupiłem pompkę podciśnienia. Odpowietrzając przelałem ok. 3,5 l paliwa i jeśli odpowietrzam podciśnieniem -0,5 bar to bąble przestały lecieć, przy zwiększeniu podciśnienia podczas odpowietrzania do -0,7 bar zaczyna zaciągać paliwo z powietrzem. W przewodzie przed filtrem wogóle nie ma bąbli. Wygląda na to że przy większym podciśnieniu zaczyna zaciągać powietrze. Nigdzie nie widać nie szczelności no chyba ze jest w samej pompie.
    Po odpowietrzu sprawdzałem paliwo na przewodach wtryskowych i na jednym z prawej strony (środkowym ) brak paliwa i tak samo na jednym z lewej strony (srodkowy) brak paliwa. Na pozostałych paliwo ciekło.

    Nie mam juz pomysłów.
    Sprawdziłem także napiecie na zaworach od pompy i wyniki są następujące:

    Na przewodach od zaworu pierwszego tłoczenia na jednym z przewodów stale jest 12 v zaś na drugim pojawia sie 12 v po stacyjce - dziwi mnie to trochę bo do sterowania tym zaworem chyba potrzebna jest masa

    Na wyżyszm zaworze od nastawnika zaś jest 12 v na jednym i drugim przewodzie zarówno przed jak i po stacyjce.

    Czy wynikało by z tego ze sterownik nie sprawny pomimo braku błędów w VAG ?

    Powoli straciłem nadzieje, może znacie jakiś naprawdę dobry warsztat w Warszawie lub okolicy który jest w stanie pomóc i zajmuje się także pompami.

    2
  • #11 06 Sty 2014 16:22
    naprawa-pomp.com
    Poziom 12  

    Błąd 01268 to zawsze tylko i wyłącznie usterka sterownika pompy, dokładniej sterowaniem zaworu dawki paliwa, tym między przewodami wysokiego ciśnienia. Kable na dolnej cienkiej parze zawsze pękają ze starości. Błąd po którym powinnyśmy się zacząć martwić to 0550. w 2.5 tdi najlepiej odpowietrzyć pompę podnosząc sterownik i zalewając obie komory do pełna. Można też sprawdzić jedną z dwóch uszczelek , tą większą. Często jest wygnieciona i pompa będzie się zapowietrzała. Koszt tej uszczelki w sklepie to około 8 zł.

    1
  • #12 31 Sty 2014 09:46
    Este213
    Poziom 2  

    Witam Panowie, Audi A4 2.5TDI 2000rok

    Sprawa wygląda tak że rano przyszedłem i chciałem odpalić.
    Auto zapaliło na sekundę i zgasło, przy 2 próbie to samo.

    Od tego czasu już nawet silnik nie przegada,

    po długim kręceniu sygnalizuje ostrzeżenie i świeci się ikona oleju na fisie.

    Na bagnecie oleju jest ok

    Vag nie pokazuje żadnych błędów silnika.

    Auto zawsze rano zapalało długo ale jak już odpaliło to do końca dnia na dotyk

    Co może być przyczyną?

    Pozdrawiam :)

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    Chciałem dodać jeszcze, że jak się odepnie akumulator na jakiś czas to auto przegada kilka razy, po czym zaświeca się kontrolka oleju i już nawet nie przegada.

    13