Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323, 1,7 Diesel 91 rok-wymiana paska rozrządu.

dj-norek 26 Lut 2005 16:20 4298 10
  • #1 26 Lut 2005 16:20
    dj-norek
    Poziom 21  

    Chciałbym wymienić sobie pasek rozrządu.
    Mam mazde 323 1,7 Diesel z 91r. Jak rozpoznać czy napinacz jest już zużyty? Jak zablokować koła żeby mi się nie przesunęły przy ściąganiu tego paska? Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie tego paska?
    pozdrawiam

    0 10
  • #2 26 Lut 2005 16:31
    T/J
    Poziom 21  

    Witam
    Kolego żelazna zasada jest taka że podczas wymiany rozrządu wymienia się wszystkie rolki współpracujące z paskiem aby nie było po przebiegu kilkunastu tyś kilometrów po tej operacji niespodzianek.
    Nie wymieniona rolka nie wytrzyma do następnej wymiany paska.Moja rada lepiej tego nie rób sam bo z tego co widze nie masz o tym zielonego pojęcia i możesz sobie narobić kłopotów w postaci dużych kosztów.

    0
  • #3 26 Lut 2005 16:42
    dj-norek
    Poziom 21  

    Owszemo nigdy nie wymienialem paska - dlatego nie wiele o tym wiele - dlatego zamiescilem taki post -ale nie mam 2 lewych rak i w mechanice i elektronice radze sobie bardzo dobrze - dlatego mam zamiar wymienic go sam i nie placic dodatkowo za wymiane. A wiece prose o wszelkie info dotyczace wymiany paska
    pozdrawiam

    0
  • #4 26 Lut 2005 16:42
    pan_slonik
    Poziom 22  

    pasek rozrzadu jest istotna sprawa w aucie!!!. wymienia sie go wraz z napinaczami. zle założenie paska czytaj przesuniecie choćby o jeden ząb moze w czasie wykonczyc silnik. (głowica, wal, zawory, popychacze, tłoki itp) lepiej jedz do mechanika zaplacisz niewiele a bedziesz mial pewnośc poprawnej wymiany.

    0
  • #5 26 Lut 2005 16:46
    dj-norek
    Poziom 21  

    moze ktos wie jakiej firmy najlepiej wstawic pasek - jeden mechanik mowil mi ze producent wstawia tam paski MITSUISZI (nie mitsubiszi ;) ) - czy ktos ma jakies info na ten temat?

    0
  • #6 26 Lut 2005 17:02
    guciioo
    Poziom 15  

    Proponuje ci założyć pasek conti-tech , dayco lub boscha. Sąto jedne z lepszych pasków w rozsądnej cenie.

    0
  • #7 26 Lut 2005 17:17
    pan_slonik
    Poziom 22  

    skoro chcesz sam wymienic. to tak. sprawdzasz jak sa ustawione znaki kolach, najlepiej aby wszystkie byly w jednej lini jesli nie to dodatkowo znaczysz sobie. popuszczasz napinacz, sciągasz pasek wymieniasz napinacz, zakladasz pasek naciągasz. sprawdzasz znaki czy sa w dobrej pozycji. jesli sa w dobrej to mozesz odpalic silnik. jesli nie to korygujesz ustawienie znaków. przy niezgadzajacych sie znakach w zadnym wypadku nie odpalaj silnika. dokladnie zaznacz i sprawdz znaczniki.

    0
  • #8 26 Lut 2005 18:05
    dj-norek
    Poziom 21  

    a firma mitsuiszi - co o niej sadzicie?

    0
  • #9 26 Lut 2005 21:38
    Ambulans
    Poziom 20  

    Jeśli się zdecydujesz jednak sam wymieniać pasek to najlepiej załatw sobie książke o naprawie tego autka.
    pan_slonik po krótce napisał Ci jak to się robi. Ja jednak przed odpaleniem silnika obracam jeszcze co najmniej dwa razy wałem poprzez założenie klucza nasadowego na wał korbowy nawet jak zgadzają się punkty.

    Powodzenia :)

    0
  • #10 27 Lut 2005 12:26
    Slawek J
    Poziom 30  

    Szczerze to ci odradzam zabawe. Bylem swiadkiem jak fabrycznie nowy pasek pekl po zaledwie 7 km , naprawde i dodam ze byl zakladany po zlozeniu silnika , ktory byl remontowany no i wydatki od nowa. A sama robocizna nie jest droga no chyba ze trzeba pol silnika rozebrac aby sie do paska dobrac. Srednio do 100 zl kosztuje wymiana a po wymianie jeszcze w dieslu trzeba pompe chyba ustawic .

    0
  • #11 27 Lut 2005 15:25
    T/J
    Poziom 21  

    Witam ponownie.
    Widzę,że jesteś konsekwentny i chcesz sam zrobić tą wymiane.a to się ceni.
    Więc w szczegółach zrób tak.
    Po ściągnięciu osłon paska rozrządu i koła pasowego na wale korbowym poszukaj na kołach rozrządu na wale korbowym i wałku rozrządu / UWAGA jeżeli silnik posiada inne wałki, które napędza np. wyrównoważający lub napędzający aparat zapłonowy to również powinny mieć znaki /należy te znaków fabryczne ustawić odpowiednio tzn. powinny się znajdować naprzeciwko znaku który jest również fabrycznie wykonany na bloku silnika ,głowicy blisko zębów danego koła.TAK OBRACAJ WAŁ KORBOWY AŻ WSZYSTKIE ZNAKI NA KOŁACH BĘDĄ SIE POKRYWAĆ Z ZNAKAMI TYMI NA ELEMENTACH STAŁYCH.Następnie dla pewności zaznacz jasnym flamastrem /może być lakier do paznokci /na starym pasku i kołąch wzajemne położenie jego w stosunku do kół zębatych i bloku silnika.Teraz możesz popuścić śrubę kontrującą rolki napinacza.Zwróć uwagę w którą stronę rolka się przesuwa gdy ją popuszczasz bo napinając pasek będziesz musiał ją przekręcić w stronę przeciwną to ważne.Na nowym pasku zaznacz tym samym flamastrem te same znaki i w tym samym miejscu co wcześniej zrobiłęś na starym pasku.\bardzo ci to ułatwi włąściwe założenie
    go /Po załóżęniu nowego paska należy go naprężyć za pomocą nowej rolki napinającej obracając ją na osi śruby mocującej jak podałęm wyżej.Właściwe napięcie paska uzyskasz przekręcając rolką do momentu aż pokryją się znaki na tej rolce wykonana włąśnie po to i dokręć śrybę kontrującą tę rolkę.
    Kolejny krok to należy jeszcze raz sprawdzić czy znaki na wszystkich kołąch są włąściwie ustawione jeżeli nie to wszystko wykonaj jeszcze raz aż do skutku.Gdy znaki są włąściwie ustawione wykonaj dwa pełne obroty wału korbowego kluczem nigdy rozrusznikiem.tylko wolno do momentu aż znaki się ponownie włąściwie ustawią.Sprawdź czy tak jest. Ponownie po tej operacji sprawdź naprężenie paska /znaki na napinaczu powinny się pokrywać jeżeli nie to popuść śrubę napinacza i skoryguj napięcie paska .Dokręć śrubę napinacza mocno.Zmontuj pozostałe części.To wszystko.Więc do roboty napisz jak poszło.
    Jeżeli chodzi i wybór paska rozrządu to wszystkie firmy markowe które je wykonują robią dobre te paski.Więc kieruj się ceną.
    Pozdrawiam

    0