Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

suzuki gsxr 750 sprawdzenie akumulatora

05 Maj 2013 13:24 3018 11
  • Poziom 8  
    Witam.Mam problem bo kupiłem nowy akumulator EXIDE Bike 12V 9,5 Ah 130A przejechałem się motorem kilka razy i nie mogę już go zapalić ledwo co kręci. Nie mam zielonego pojęcia co teraz mam zrobić. Wyjąłem aku i sprawdzam na urządzeniu digital multimeter ustawiając DCV na 20m wynik 11,48 ale nie wiem co to jest i nie wiem czy mam ładować aku.Co jeszcze mogę sprawdzić i w jaki sposób??
  • Poziom 17  
    Zapal motor i zmierz napięcie na aku
  • Poziom 33  
    marcinek81 napisał:
    ... sprawdzam na urządzeniu digital multimeter ustawiając DCV na 20m wynik 11,48 ale nie wiem co to jest...


    Chyba na 20V ??
  • Poziom 8  
    pogrzebalem w instalacji przy kostce regulatora napiecia i jest na zapalonym 14,2
  • Poziom 33  
    marcinek81 napisał:
    pogrzebalem w instalacji przy kostce regulatora napiecia i jest na zapalonym 14,2

    Czyli w miarę prawidłowo, sprawdź jakie napiecie masz na wyłączonym silniku, ale na włączonych światłach ?
    Nie wiem czy to nie rozrusznik Ci siada.
  • Poziom 8  
    sprawdze i dam znac.ale rozrusznik kreci i teraz juz jak jest naladowany aku po jezdzie motorem tylko to szybciej kreci rozrusznik.
  • Poziom 33  
    A może nie masz wcale problemu, tylko kupiłeś częściowo rozładowany akumulator, i dlatego po krótkiej jeździe nie zapalił.
    Teraz wygląda ok, wg opisu zachowania się.
    Po przejechaniu kręci szybciej, bo został doładowany (prawdopodobnie) akumulator, a silnik ( a przy okazji olej) jest ciepły i łatwiej zapala.
  • Poziom 8  
    I znowu to samo niby laduje a jak pochodzi na wolnych obrotach to nie mogę go już zapalić. A jak go przepaluje to pali
  • Poziom 33  
    Wygląda jakby nawalił jednak regulator napięcia, może luźne szczotki na alternatorze.
    Bo rozumiem że posprawdzałeś że nie ma luźnych połączeń, słabo zaciśniętych konektorów - szczególnie przy alternatorze ?
    Ogólnie możliwych przyczyn nie jest wiele:
    akumulator, rozrusznik, alternator (szczotki albo diody), regulator napięcia, stan połączeń styków/kostek, przewód do masy silnika :D
  • Poziom 8  
    A motocykl ma alternatywą jak tak to gdzie

    Dodano po 1 [godziny] 56 [minuty]:

    Alternator miało być