Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Ursus C330 - Nie odpala

lukdg666 06 Maj 2013 09:35 7875 19
  • #1 06 Maj 2013 09:35
    lukdg666
    Poziom 6  

    Witam wszystkich. Mam problem z odpaleniem po zimie. Nie mogłem odpalić z aku więc próbowałem na zaciąg. Przez kilka pierwszych metrów nawet coś go brało(pojawiał się dym z tłumika) ale ostatecznie amen. Po szybkich oględzinach i sprawdzeniu paliwa, doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie ktoś w zimie zamiast ropy wlał benzynę(dziwny zapach, mętny kolor). Pozbyłem się tej ''mieszanki'' z całego układu i zalełem ropą. Niestety nadal trup. Nawet dymka. Próbowałem na PLAKA, tylko troche podymiło ale nie załapał. Gdy odkręciłem przewody do wtrysków i kręciłem rozrusznikiem z przewodów nie szło paliwo( na ręczniej pompce paliwo trysnało). Może ktos ma jakieś pomysły?

  • #3 06 Maj 2013 10:49
    mtracz
    Poziom 29  

    Filtry zmieniłeś?
    Z ręcznej pompki tryska paliwo bo jest nieszczelna. Ten typ tak ma, brak o-ringa na tłoczku.
    Odpowietrz dobrze układ niskiego ciśnienia, a potem na odkręconych przewodach do wtrysków kręć rozrusznikiem. Jak nadal paliwa nie będzie to możliwe że pompa wtryskowa kuleje. Gaz ręczny daj na maksa.
    Zmieniałeś w niej olej?

  • #4 06 Maj 2013 11:57
    krocze
    Poziom 25  

    Pytanie z innej beczki, czy na zimę ciągnik był zalany płynem chłodzącym, czy wodą? W Ursusach często spotykałem się z tym, że ludzie zalewali wodą i na zimę nie spuszczali i tak pękały im głowice w silnikach. Jeżeli przed zimą był sprawny, to nie doszukiwałbym się awarii mechanicznej. Zapewne układ zapowietrzony, a zadymił resztkami paliwa, które się nie cofnęły do baku.

  • #5 06 Maj 2013 12:47
    lukdg666
    Poziom 6  

    Dziękuje za odpowiedzi. Odpowietrzenie nic nie dało. Filtry wymienione. Kręcę rozrzusznikiem ale z przewodów tuż przed wtryskami nadal nic. Tylko przy ręcznym pompowaniu tryska z tych przewodów. Oleju nie wymieniałem. Przez zimę w chłodnicy było sucho. Niestety po odkręceniu tej małej pompy( chyba wstępna, ta gdzie można pompowac ręcznie) wylał się jakiś płyn z środka pompy wtryskowej(coś jakby woda z ropą i olejem). Chyba mamy winnego. Czy samodzielna regeneracja tej pompy jest w miare prosta?

  • #6 06 Maj 2013 13:12
    jpna100
    Poziom 24  

    Pompy wtryskowej nie zregenerujesz sam. Potrzebny jest stół pobierczy itd. Po pierwsze sprawdź odstojnik w pompce zasilającej czy jest czysty. Na pompie masz jeszcze śrubę do odpowietrzania jej, poluzuj ją i pompuj ręczną do momentu aż będzie ciekło paliwo bez pęcherzy powietrza. :D

  • #7 06 Maj 2013 13:26
    mtracz
    Poziom 29  

    Regeneracja której pompy?
    Wtryskowej, zasilającej, ręcznej?
    O pierwszej możesz zapomnieć.
    To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem.
    Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem?
    Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem?
    Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką?
    Poruszaj dźwignią gazu od minimum do maksimum i ustaw później na maksimum.
    Możliwe, że zaciął się tylko regulator obrotów i pompa została w ustawieniu zero dawki paliwa na gaszenie.
    Oczywiście do pompy wtryskowej wlej olej. Czysty silnikowy, taki sam co do miski silnika.

  • #8 06 Maj 2013 16:56
    lukdg666
    Poziom 6  

    Pompowałem ręcznie i kreciłem rozrusznikiem, nie ma powrotu. Nawet odkręciłem całkiem te węzyki od wtrysku bo myslałem że może zatkane. Wtrysk suchy

  • #9 06 Maj 2013 18:23
    jpna100
    Poziom 24  

    Więc tak wytłumacz mi jak odpowietrzyłeś cały układ, skoro nie było powrotu nadmiaru paliwa?? Czy ja czegoś nie rozumiem czy co. Jak bys pompował ręczną pompką to słychac takie charakterystyczne brzęczenie, nawet jak byś do baku przystawił ucho to bd słyszał paliwo jak leci z powrotem. Moim zdaniem masz nadal zapowietrzony, zanieczyszczony układ. :D

  • #10 06 Maj 2013 21:57
    lukdg666
    Poziom 6  

    W całym układzie jest paliwo (odkręcone przewody przed samymi wtryskami). Powrót do baku już jest, tak jakby na wtrysku, czyli wg mnie wychodzi na to, że problem jest we wtrysku.

  • #11 06 Maj 2013 22:58
    mtracz
    Poziom 29  

    Proste pytanie czy paliwo wraca do zbiornika powrotem? Słychać? Czuć opór na pompce ręcznej?
    Do wtrysków przykręcone są przewody wysokiego ciśnienia i niskiego-powrót.
    Możesz mieć problem tylko z pompką zasilającą, a przecież bez niej wtryskową nie da paliwa na wtryski.

  • #12 06 Maj 2013 22:59
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    Kolega ściągnie cięgna gazu i ruszyć samą dźwignią powinno być w jedna stronę słychać charakterystyczne cyknięcie jeśli go nie będzie to sekcje stoją. Dodatkowo można to jeszcze łatwiej i prościej sprawdzić. Odkręć pokrywę pompy ta na dwie śrubki jeśli chociaż jedna sprężyna jest ściśnięta a nie powinna być to silnik nie zapali. A najczęściej dzieję się to po zimie. Różnica temperatur robi swoje.

  • #13 07 Maj 2013 17:40
    lukdg666
    Poziom 6  

    Paliwo nie wraca a opór czuc. Pod koniec pompowania juz nie da się wcisnąc tłoczka. Jutro sprawdze te sprężynki i od razu dam znac

  • #14 11 Maj 2013 08:18
    13adam13
    Poziom 29  

    Zapłon może być rozregulowany, ciągnik kręci, czy nawet z tym jest problem ,powinieneś wymienić filtry paliwa, czy w odstojniku przy pompce zasilającej jest paliwo o ile jest przezroczysty , kranik może zapchany przy baku a może wogóle
    zamknięty. :D
    To gdzie dochodzi to paliwo do wtryskiwaczy ?
    No to weź klucz bodajże 12 odkręć śrubkę z wtryskiwacza przepompuj i zobacz czy paliwo się sączy jeśli tak to rozkręcaj dalej ,aż do baku może tam jakiś brud siedzi jak nie ma obiegu paliwa . :D

  • #15 28 Maj 2013 10:32
    lukdg666
    Poziom 6  

    Witam. Mam od dłuższego czasu problem odnośnie mojej 30-stki. Pisałem wcześniej o problemach z odpalaniem i stanęło na tym że oddałem pompę wtryskową i wtryski do regeneracji. Wczoraj pompę odebrałem. Niestety bez zmian poza tym, że z komina wydobywa się niebieski dym. Próbowałem odpalać na knota, nic nawet na chwile nie łapał. Przy zaciągu również bez reakcji(niebieski dym). I oto moje pytanie. Czy pozostało coś jeszcze do sprawdzenia czy już tylko remont silnika? jakie są koszty takiego remontu?

  • #16 28 Maj 2013 11:00
    kindlar
    Poziom 36  

    Napsikaj mu do filtra samostartem. Możliwe, że uszczelniacze zaworów puszczają olej do komory spalania. Jeśli problem nie zniknie po odpaleniu to naprawa będzie konieczna.

  • #17 28 Maj 2013 11:04
    mtracz
    Poziom 29  

    Skoro masz już jeden temat o nie zapalaniu to go kontynuuj. Po co drugi w którym znowu będą pytania o rzeczy z wcześniejszego tematu. To problemu nie rozwiąże.

    Edit:
    Skoro wróciliśmy do właściwego tematu zapytam jak teraz z podawaniem paliwa na wtryski?
    Kąt wtrysku po montażu pompy sprawdzony ustawiony?

  • #18 28 Maj 2013 11:48
    lukdg666
    Poziom 6  

    Sorry za zamieszanie z tematami. Samostart nic nie daje. a jeśli chodzi o układ paliwowy to juz wszystko od baku po wtrysk sprawdzone i zrobione. odkreciłem filtr powietrza i dostawiłem tam knota myśląc że może tak sie mieszanka zapali , ruszy i jakoś to będzie, ale nic. Jeszcze raz na zaciągu zauważyłem że z komina ( miedzy tłumikiem a kolektorem mam pękniecie) wyleciało całkiem sporo cieczy(ciężko stwierdzic czy to ropa czy olej ale bardziej stawiałbym na rope). Ręce już opadają na jesieni wszystko chodziło elegancko a po zimie amen.

  • #19 28 Maj 2013 12:17
    jpna100
    Poziom 24  

    Po pierwsze zawory masz dobrze wyregulowane?? W c-330 nie ma uszczelniaczy zaworów są tylko prowadnice- jak są zużyte to one mogą puszczac olej. Druga sprawa zapłon musi byc dobrze ustawiony!!- sprawdź go! Co do pęknięcia może jakieś foto byś dodał??

  • #20 28 Maj 2013 21:59
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    lukdg666 napisał:
    Samostart nic nie daje.
    Jeśli jest tak jak. Nawet jak by pompa nie dawała paliwa. Jeśli jest dobre sprężanie na samostart musi zapalić. U Ciebie nie pali więc brak ciśnienia. Brak luzów na zaworach a jeśli są to głowica w górę i wtedy będzie wszystko wiadomo.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME