Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B [X10XE] - Uszczelka EGR oryginalnie zaślepiona.

slawek55 06 Maj 2013 16:44 4419 7
  • #1 06 Maj 2013 16:44
    slawek55
    Poziom 23  

    Cześć
    Zanim na złość zostanie skasowany post proszę o poradę.
    Na zdjęciu są dwie uszczelki do EGR. Jedna stara wymontowana, a druga oryginalna kupiona dzisiaj w serwisie Opla bo tylko u nich była dostępna od ręki.
    Dlaczego oryginalna jest zaślepiona w miejscu połączenia z kolektorem dolotowym.
    Czy to błąd produkcyjny czy zamierzone działanie.
    Czy tak zostawić i zakładać z zaślepionym dolotem, czy wycinać przed założeniem?

    2. Zawór pochłaniacza par paliwa ma być drożny bez sterowanie napięciem, czy zamyka się dopiero po wysterowaniu. Wg mnie powinien być zamknięty, ale wolę się upewnić


    Opel Corsa B [X10XE] - Uszczelka EGR oryginalnie zaślepiona.

    0 7
  • #2 06 Maj 2013 21:01
    Orochimaru
    Poziom 30  

    Zakładaj nową. Przez zawór nie będą przelatywać spaliny, co wyjdzie na dobre i jemu i silnikowi.
    Zawór jest zamknięty bez prądu.

    0
  • #3 06 Maj 2013 21:53
    slawek55
    Poziom 23  

    Może Ty mi szczerze odpowiesz o co proszę.
    Rozumiem że nowa oznacza zaślepienie EGRa. Czy są jakieś negatywne skutki tego zaślepienia dla silnika? Nie mogę znaleźć na to odpowiedzi, tylko każdy pisze o eco ziemi i innych podobnych.

    Czy jak ten zawór odpowietrzający jest otwarty bo tak mam u siebie może dzięki temu pojawiać się błąd P0130 czujnika O2?

    0
  • #4 06 Maj 2013 22:22
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    W kwestii uszczelki moim zdaniem nie wytrzyma. Spaliny pchają się tam pod ciśnieniem pulsacyjnie. Po pewnym czasie rozwali uszczelkę i wciągnie do silnika. Negatywnych skutków zamknięcia EGR nie ma, pomijając ekologię.

    0
  • #5 07 Maj 2013 07:00
    slawek55
    Poziom 23  

    A powiedz mi dlaczego w sieci krążą opinie że po zaślepieniu EGRa akuto kopci, więcej spala i silnik dostaje w kość?

    0
  • #6 07 Maj 2013 07:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    slawek55 napisał:
    A powiedz mi dlaczego w sieci krążą opinie że po zaślepieniu EGRa akuto kopci, więcej spala i silnik dostaje w kość?


    Po internecie krążą też opinie że silniki krokowe to jedyna psująca się część w samochdzie a EGR , montowano tylko po to żeby je zaślepiać.

    0
  • #7 07 Maj 2013 07:31
    slawek55
    Poziom 23  

    To robić to? Silnik i tak nie jest nowy, ale boję się wzrostu temperatury spalania i kopcenia z wydechu

    1
  • #8 07 Maj 2013 11:20
    Orochimaru
    Poziom 30  

    żałosna udręka napisał:
    W kwestii uszczelki moim zdaniem nie wytrzyma.

    Wytrzyma, jest metalowa w środku.

    slawek55 napisał:
    To robić to?

    Robić. Silnik tylko na tym skorzysta. I nic mu się nie stanie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo