Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat cinquecento 900 - Alternator ładowanie 10V

Arek460 06 Maj 2013 18:20 5973 20
  • #1 06 Maj 2013 18:20
    Arek460
    Poziom 17  

    Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło :| . Moje pytanie jest następujące jaka rezystancja powinna być pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami alternatora (u mnie 0Ω), oraz jakie rezystancje powinny być w mostku prostowniczym (pierwszy styk 510Ω, drugi 477Ω i trzeci 476Ω, od małych diod 1228Ω).

    0 20
  • #2 06 Maj 2013 18:32
    Ireneo
    Poziom 40  

    Diod nie mierzy się rezystancją.Skoro po wymianie nie działa to źle coś zrobiłeś albo nie taki mostek kupiłeś np.

    0
  • #3 06 Maj 2013 19:32
    Arek460
    Poziom 17  

    Miernik ustawiony na zakres testu diod i tak pokazuje. Mostków 100 do wyboru nie ma, więc złego nie kupiłem, oczekuję konkretnej odpowiedzi jakie wskazania powinien mieć miernik. Przypuszczam że przy wymianie mostka przegrzałem uzwojenia i mogą mieć zwarcie między sobą.

    0
  • #4 06 Maj 2013 23:26
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Jak zachowuje się kontrolka ładowania.

    0
  • #5 06 Maj 2013 23:33
    balonika3
    Poziom 36  

    Arek460 napisał:
    oczekuję konkretnej odpowiedzi jakie wskazania powinien mieć miernik
    I konkretnej odpowiedzi nie uzyskasz, bo nie tak się to mierzy.

    0
  • #6 06 Maj 2013 23:33
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 06 Maj 2013 23:42
    nikusert
    Poziom 38  

    W starym mostku miałeś uszkodzone diody wzbudzenia(jedna padła ),częsta usterka w tych alternatorach.
    Po zamontowaniu nowego mostka sprawdź czy przylutowane uzwojenie nie dotyka do masy.

    0
  • #8 06 Maj 2013 23:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Maj 2013 07:15
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Arek460 napisał:
    Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło

    Kolego zepsułeś dobry alternator, pewno po przeczytaniu kilku postów.

    Spadki napięć pod akumulatorem żarzyły kontrolke.

    0
  • #10 07 Maj 2013 08:31
    nikusert
    Poziom 38  

    Niekoniecznie,wszystko zależy jak mocno kontrolka świeciła.Uszkodzenie diody wzbudzenia jednej z trzech daje ten sam objaw.

    0
  • #11 07 Maj 2013 08:40
    Arek460
    Poziom 17  

    kontrolka żarzyła się słabiutko, zauważałem to tylko w nocy.

    0
  • #12 07 Maj 2013 08:41
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 07 Maj 2013 09:09
    nikusert
    Poziom 38  

    Zgadzam się w całości,wówczas dość mocno świeci ,a ładowanie będzie.

    0
  • #14 07 Maj 2013 10:50
    Arek460
    Poziom 17  

    Założyłem stary mostek prostowniczy i ładowanie jest. W takim razie co jest przyczyną żarzenia się tej kontrolki ?

    0
  • #15 07 Maj 2013 11:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 08 Maj 2013 14:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Maj 2013 15:24
    Arek460
    Poziom 17  

    A co to wgl jest deżaryzator ?

    0
  • #20 09 Maj 2013 13:52
    Arek460
    Poziom 17  

    Jest różnica o 0.2V

    0
  • #21 09 Maj 2013 14:04
    nikusert
    Poziom 38  

    To dopuszczalne ,ale sprawdź jak obciążysz alternator(włączone odbiorniki).

    0
  Szukaj w 5mln produktów