Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espace IV 2,2 dci schemat

06 Maj 2013 20:03 8883 25
  • Poziom 11  
    Witam, potrzebuję schemat instalacji elektrycznej silnika. Renault Espace IV 2,2 DCI '03 r.
    z góry dziekuję
  • Poziom 11  
    Szukaj pakietu schematów Renault VISU, ewentualnie zapraszam na forum Espacepl.org
  • Poziom 11  
    Witam, ze schematem sobie poradziłem. Problem jest następujący. Samochód odpala i jeździ do momentu gdy prędkość obrotowa jest w granicach 2,5-3 tys. n 4, 5 biegu. Wchodzi w tryb awaryjny- wył. doładowanie. Po diagnozie błąd P1815 .Zawór ciśnienia zamieniony, okablowanie sprawdzone, waku w normie. Egr czysty. Lecz po wyjęciu z korpusu dolotu przy dodawaniu gazu brak reakcji trzpienia w zaworze. Błędu związanego z EGR brak. Proszę o jakieś wskazówki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wojtoo napisał:
    Po diagnozie błąd P1815


    Po czym? Diagnoza to nie tylko czytanie błędów lecz czytanie parametrów pracy silnika.

    Na postoju niekoniecznie EGR będzie pracował. Clip prawdę powie.

    wojtoo napisał:
    Zawór ciśnienia zamieniony


    A dobrze podłączony? Może przeładowuje turbina? No ale tu trzeba umieć czytać parametry....
  • Poziom 11  
    Nie mam dostępu do CLIPA. Zawór podmieniony i podpięty prawidłowo. Działanie sprawdziłem VACUmetrem. W czasie jazdy zawór jakby stał, w danych nie wiele się zmienia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakie ciśnienie doładowania? Sztanga turbiny pracuje gdy pompkę podłączysz?
  • Poziom 11  
    Ciśnienie w granicach 1300hpa, sztanga pracuje
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cały czas takie? No rozgadaj się chłopie, jak na spowiedzi, o wszystko trzeba z język Cię ciągnąć?
  • Poziom 11  
    1300 max w czasie spoczynku 900 z groszami

    Dodano po 1 [minuty]:

    W chwili pojawienia się komunikatu na desce ciśnienie doładowania spada. Po zgaszeniu i skasowaniu błędu jedzie dobrze prze jakiś czas.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odpięcie zaworu doładowania wywołuję błąd na stałe. Turbina z tego co wiem była jakiś czas temu wymieniana.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem KTS-em bląd: P1125
  • Poziom 11  
    Witam, raz jeszcze sprawdziłem parametry w czasie jazdy. 4 lub 5 bieg obroty 3 tys.ciśnienie doładowania 2450hpa. Zauważyłem, że wejście w tryb awaryjny częściej występuje na rozgrzanym silniku niż na zimnym.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli ciśnienie doładowania można zostawić w spokoju. Szukaj dalej.
  • Poziom 11  
    Zastanawiam się czy nie drożność w puszcze dolotowej(tam gdzie EGR) będzie miała wpływ na takie zachowanie.Ale pewnie zatkanie, czujnik ciśn.turbodoładowania zgłaszałby jego brak.
  • Poziom 11  
    Czy aby napewno ładowanie rzędu 2,5 bara jest właściwe?
  • Poziom 11  
    Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To teraz pomyśl, co powoduje że jest doładowanie, raz większe raz mniejsze, co za to odpowiada.
  • Poziom 11  
    Zastanawia mnie fakt, że tylko jeden człowiek udziela się w tym temacie. Wielkie dzięki dla Przemo... ale czy musimy "badać" temat tak kolokwialnie?
    Turbina jest po regeneracji jak wcześniej pisałem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sztanga pracuje płynnie? Nie ma zacięcia przez moment jak wakuometrem ją wciągasz?
  • Poziom 11  
    Idzie płynnie, zacięcia nie widoczne. Po odpaleniu wozu grucha wciąga równo sztangę. Po dodaniu gazu widać dodatkowo jej pracę.
  • Poziom 11  
    Dla próby, wydłużona sztanga aby turbina mniej ładowała.Doładowanie spadło. Problem nadal występuje.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzeba znaleźć w parametrach, co powoduje wejście w tryb awaryjny. Brak doładowania to skutek trybu awaryjnego.
  • Poziom 11  
    Przemo, spotkałeś się z problemem wolnych obrotów w 2,2 dci? W Espace podczas zmiany biegów obroty spadają bardzo powoli. Daje to efekt jakby dodawania gazu. Na postoju podczas wciśnięcia pedału przyspieszenia i puszczenia obroty spadają bardzo anemicznie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, takie coś występowało przy zabitej "puszce" w którą wchodzi EGR.

    Wyciągałem, czyściłem, składałem, wężyki od podciśnień tylko raz źle poskładałem :D

    Co do problemów, klapki w dolocie są?
  • Poziom 11  
    Puszka EGR czysta. Przewody podciśnienia do klapy gaszącej ktoś wcześniej pozamieniał. Wyjście z zaworu podłączył do atmosfery. Oczywiście podczas gaszenia rzucało silnikiem. Problem rozwiązałem. O które klapki w dolocie pytasz?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Klapki zawirowania powietrza w dolocie, poznasz po tym że ma gruszkę podciśnienia przy kolektorze dolotowym.
  • Poziom 11  
    Tak też myślałem, gruszki brak. Sprawdziłem cały dolot z przodu i nic niema.