Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 - Dziwny przypadek ze sprzęgłem

06 Maj 2013 20:48 2973 7
  • Poziom 18  
    Ostatnio wymieniłem tarczę sprzęgłową i docisk Dziś złożyłem silnik więc od razu wypróbowałem jak samochód się sprawuję Silnik i skrzynia działają idealnie ale są problemy ze sprzęgłem
    Przy wciśniętym pedale lekko ciągnie ale wystarczająco żeby uniemożliwić włączenie biegu Natomiast przy puszczonym pedale i oporze na kołach występuje poślizg
    Nie spotkałem się z takim przypadkiem Z doświadczenia wiem że jak sprzęgło nie rozłącza to za to dobrze ciągnie lub jak ma poślizg to dobrze rozłącza To tylko kwestia wyregulowania Nawet pedał ustawiłem wysoko żeby lepiej rozłączało ale nic to nie dało
    Wałek sprzęgłowy wszedł w tarczę gładko więc nie powinno się nic zacinać

    Nie wiem teraz co robić
    Czy męczyć się jakiś czas z myślą że tarcza się dotrze czy wyciągać skrzynie i sprawdzać geometrię tarczy?
    Obstawiałbym że tarcza wadliwa ale bez rozbierania trudno wyrokować

    Ma ktoś jakiś pomysł?
  • Poziom 12  
    Ja bym wszyatko rozebrał jeszcze raz. Nic się nie dotrze. Spr. też łapę i linkę.
  • Poziom 13  
    Ja obstawiam za grubą tarczę, albo odwrotnie założona.
  • Poziom 18  
    Wczoraj wkradł się błąd w moim poście Wymieniłem tarczę i łożysko oporowe a docisk został stary bo na oko był jak nowy
    Właśnie jestem w trakcie wkładania nowego Może to akurat będzie jego wina
    arkadiuszcz napisał:
    odwrotnie założona
    Nie da się jej odwrotnie założyć

    Dodano po 3 [godziny] 24 [minuty]:

    Winny był docisk Wymieniłem na nowy i problem znikł
    Porównałem stary i nowy i niewiele się różniły ale najwidoczniej nowa tarcza nie chciała pracować na starym docisku Na starym komplecie nie było tych problemów tylko szarpał przy zmianie biegów (tłumiki) Wymieniłem tarczę to przestał szarpać ale pojawił się tytułowy problem
    Nie będę już wnikał dlaczego stary docisk nie nadaje się do nowej tarczy Grunt że wreszcie sprzęgło ok
  • Poziom 23  
    W starym pewnie jest pęknięta sprężyna centralna.
  • Poziom 18  
    autopoldi napisał:
    W starym pewnie jest pęknięta sprężyna centralna.
    Według pobieżnych oględzin docisk jest dobry Znajomy mechanik dusił "łapki" i powiedział że mogą jeszcze być
    Na starej tarczy było wszystko dobrze i nie wymieniałbym jej gdyby nie wybite tłumiki

    Myślę że stary docisk spasował się przez 14lat ze starą tarczą i z nową już nie chciał "gadać" :wink:
  • Moderator Samochody
    Dlatego zawsze wymienia się kompletne sprzęgło, koszt ponownego demontażu i montażu skrzyni czyni "druciarstwo" nieopłacalnym
  • Poziom 18  
    carrot napisał:
    Dlatego zawsze wymienia się kompletne sprzęgło, koszt ponownego demontażu i montażu skrzyni czyni "druciarstwo" nieopłacalnym
    Swięta racja :D