Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zgrzyta tylny most star 66

mirek1980-80 26 Maj 2013 14:40 16038 43
  • #32
    mirek1980-80
    Poziom 7  
    Witam ponownie .
    Trochę czasu minęło i się zmieniło a mianowicie jak zwykle była to głupota a mianowicie reduktor zgrzytał bo był lekko nachylony jak widać na dolnym zdjęciu jakie zamieściłem wcześniej jak pisaliście że jest nie współosiowo. Teraz go postawiłem do pionu i wszystko działa bez ani jednego zgrzytu. Jak skończe podośnik to zapodam zdjęcia i filmik jak działe Pozdrawiam.
  • #33
    czar9
    Poziom 9  
    Witam
    Podłączę się do tematu - może ktoś mi pomoże.
    Mam robiony ciągnik , w którym rozsypał się most.
    Nie wiem od czego on jest, aby próbować go naprawić.
    Załączam zdjęcia- będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Zgrzyta tylny most star 66
  • #34
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 29  
    Na podstawie tego jednego zdjęcia trudno się rozeznać. Zamieść także zdjęcia piasty, bębna hamulcowego oraz zdjęcie od strony wałka atakującego. Oczywiście fotki takiej jakości aby można byłoby to dobrze zobaczyć.
  • #36
    cezars65
    Poziom 24  
    Ciężki temat.... Nawet jak by go obdrapał szczotką stalową może by ukazały się jakieś cechy producenta na odlewie. Dokładnie nie jestem pewien ale mosty do stara produkowane były w FPS w TCZEWIE ???.
  • #37
    czar9
    Poziom 9  
    Szukałem jakichkolwiek numerów na korpusie mostu, ale nic nie ma.
  • #38
    mirek1980-80
    Poziom 7  
    Witam.
    To jest na 95% most od stara 28 a co się s psuło ???

    Dodano po 3 [minuty]:

    W takich mostach to albo sie wysypuje wałek atakujący lub półosie się rwą

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wdzę że bez blokady jest
  • #39
    czar9
    Poziom 9  
    Półosie są ok, wykruszyło się koło talerzowe, albo atakujące.
    Nie ma zdjęć w internecie, aby upewnić się że to Star 28-według tych dostępnych jest podobny, ale nie taki sam.
  • #40
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 29  
    Zrobiłeś takie zdjęcia że, nic z nich wywnioskować nie można ( oprócz tego, że z pewnością nie jest to most od IFA , bo brak zwolnic). Wykluczyć też już można przekładnię Autosana i Stara 200.Koniecznie zrób zdjęcie piasty i samego wałka atakującego ( może być z końcówką wału pędnego ). Tak na pierwszy ogląd może to być przekładnia od Stara 25, ale za mało danych. Najczęstsze przyczyny awarii tych przekładni to oprócz rwania półosiek rozsypanie się ( zmielenie ) mechanizmu różnicowego. Po prostu śruby spinające kosz z satelitami naciągały się i dochodziło do wykruszania koronek, które współpracowały końcówkami zębów.
    .
  • #41
    czar9
    Poziom 9  
    Witam
    Rozebrałem wczoraj most.
    Pękło łożysko to boczne w które wchodzi półoś.
    Jest uszkodzonych kilka zębów w wałku atakującym.
    O ile kupno łożyska zdaje się nie będzie stanowiło problemu, to z wałkiem będzie gorzej.
    Wydaje mi się że jest to most jest z niemieckiej ciężarówki z 1936 roku.
    Łożyska są made in Germany a na wałku co widać na dodanych zdjęciach jest data X 36.
    W związku z tym mam prośbę o identyfikację tego wałka, lub namiary na firmę z okolic Krakowa która zregeneruje ( napawa ) pokruszone zęby w wałku atakującym. Zgrzyta tylny most star 66 Zgrzyta tylny most star 66 Zgrzyta tylny most star 66 Zgrzyta tylny most star 66 Zgrzyta tylny most star 66 Zgrzyta tylny most star 66

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze zdjęcie wałka atakującego. Zgrzyta tylny most star 66
  • #42
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 29  
    W zasadzie zawsze wymienia się komplet, czyli i wałek atakujący i koło talerzowe bo są one fabrycznie spasowane. Nie spotkałem się jeszcze z tym aby te elementy regenerować przez napawanie. Raczej to na chwilę pomoże i prawdopodobnie będzie droższe od sprawnych używanych. Jeśli to rzeczywiście taki antyk z 1936 roku to musiałbyś mieć niesamowite szczęście aby to kupić. Czy naprawdę warto to naprawiać a nie wstawić tam kompletnego mostu z innego pojazdu ?
  • #43
    mirek1980-80
    Poziom 7  
    Witam.Po długiej przerwie doszedłem końca stukanie było spowodowane lekkim nachyleniem skrzyni redukcyjnej po jej wypipnowaniu stuki ustały.Dociążyłem SAMA na tyle ma 3,5 TONY także kołem ciężko jest wykopać dziure w ziemi:) Przesyłam link do filmiku www.youtube.com/watch?v=W4lXuFIBm_U
    https://www.youtube.com/watch?v=v__aJKyUIvM tak więc wygląda chciałbym założyć jeszcze może przedni napęd ale nie wiem jaki koła z tyłu mam 30" na przodzie sa 20" jakieś PROPOZYCJE są mile widziane jaki dyfer i przednie koła może ktoś miał do czynienia z taka przeróbką pozdrawiam :idea: :?:

    Dodano po 5 [minuty]:

    A propo wcześniejszego postu odnośnie przyczepy 12t. z piaskiem to po dociążeniu to ciągłem 2 po 4,5t i nic sobie nie robił po asfalcie pod górke szedł aż sosenka zostawała po nim na asfalcie tak że jest po testach :D
  • #44
    lukasz_90
    Poziom 1  
    mirek1980-80 napisał:
    Witam jak pisałem dołączam zdjęcia.
    W wałek między skrzynią a reduktorem dałem smaru poprzez kalamitkę i zobaczymy czy coś da .

    Zgrzyta tylny most star 66


    Zgrzyta tylny most star 66

    Zgrzyta tylny most star 66


    youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY