Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stolik z lustrem nieskończoności na ATmega8

kamiloo123 24 Maj 2013 01:01 48018 49
  • IGE-XAO
  • #32
    hetm4n
    Poziom 20  
    Witam! buduję podobny stolik, mam problem z folią, otóż na znanym portalu aukcyjnym są folie które klei się od strony lustrzanej, co nie wchodzi w grę bo przecież folia ma znajdować się pod spodnią częścią blatu szklanego. mógłby ktoś podać informacje gdzie dostane folię którą kleimy drugą stroną przez którą widzimy?
  • IGE-XAO
  • #35
    Turbo.Arek
    Poziom 16  
    szyna139 napisał:
    Witam.

    Koś z forumowiczów wie jak wykonać takie lustro? Głównie chodzi mi o sposób umieszczenia wzoru na środku lustra.

    Poniżej przykład.


    Link



    Mi się poprostu zdaję, że po środku jest podpora w kształcie serca, a na ściankach ledy.
  • #36
    Hopen
    Poziom 12  
    To coś w stylu dwa lustra w jednym. W wewnątrz serca może być lustro ale nie koniecznie, można pomalować obszar czarną farbą aby nie było widać.
    Serce jeszcze łatwo uzyskać, ale jak ktoś by chciał jeszcze w sercu serce umieścić to już ciężej, ale nie niemożliwe. Wtedy tylko cienki ścianki na diody i jazda. :D
  • #38
    CMS
    Administator HydePark
    Parę ładnych lat temu, kiedy budowałem projektor DIY, eksperymentowałem z wytworzeniem zwierciadła optycznego. Koniec końców okazało się, że najlepiej i najprościej jest zlecić napylenie zwykłego szkła.
    My jednak potrzebujemy lustro weneckie i tutaj z pomocą mogą przyjść, efekty w/w eksperymentów.

    Kupujemy zwykłe lustro od szklarza czy z innej Castoramy. Ważne żeby spodnia strona była zielona.
    Następnie matujemy delikatnie tą zieloną stronę dość grubym papierem ściernym, nie pamiętam już jaki przynosił najlepsze efekty ale to było w przedziale 600-1000.
    Kolejną czynnością jest odmoczenie tej farby. Ja używałem acetonu, ale podejrzewam, że rozpuszczalnik nitro też się sprawdzi, a znacznie łatwiej go kupić.
    Najlepiej to zrobić kładąc lustro pomalowaną stroną do góry w kuwecie i zalać rozpuszczalnikiem tak aby przykrywał powierzchnię na ok. 0,5-1cm. Naczynie należy przykryć aby nam rozpuszczalnik zbyt szybko nie wyparował, wszak mamy sporą powierzchnię.

    Przy większych konstrukcjach sporym problemem może być zdobycie odpowiedniej kuwety czy innego naczynia, dodatkowa trudność jest taka, że większość tworzyw sztucznych podda się szybciej niż zielona "farba" na lustrze.

    Gdy powłoka porządnie "spuchnie" usuwamy ją delikatnie, aby nie uszkodzić warstwy srebra/aluminium. Najlepiej silnym strumieniem rozpuszczalnika, lub wody.

    Jeśli nie uszkodzimy metalizowanej powierzchni to mamy weneckie lustro w cenie zwykłego plus litr czy dwa rozpuszczalnika.
    Srebrną powierzchnię warto zabezpieczyć warstewką lakieru bezbarwnego, bo srebro ma tendencje do czernienia. Aluminium można zostawić gołe.
  • #39
    Snajper2110
    Poziom 10  
    CMS napisał:
    Parę ładnych lat temu, kiedy budowałem projektor DIY, eksperymentowałem z wytworzeniem zwierciadła optycznego. Koniec końców okazało się, że najlepiej i najprościej jest zlecić napylenie zwykłego szkła.
    My jednak potrzebujemy lustro weneckie i tutaj z pomocą mogą przyjść, efekty w/w eksperymentów.

    Kupujemy zwykłe lustro od szklarza czy z innej Castoramy. Ważne żeby spodnia strona była zielona.
    Następnie matujemy delikatnie tą zieloną stronę dość grubym papierem ściernym, nie pamiętam już jaki przynosił najlepsze efekty ale to było w przedziale 600-1000.
    Kolejną czynnością jest odmoczenie tej farby. Ja używałem acetonu, ale podejrzewam, że rozpuszczalnik nitro też się sprawdzi, a znacznie łatwiej go kupić.
    Najlepiej to zrobić kładąc lustro pomalowaną stroną do góry w kuwecie i zalać rozpuszczalnikiem tak aby przykrywał powierzchnię na ok. 0,5-1cm. Naczynie należy przykryć aby nam rozpuszczalnik zbyt szybko nie wyparował, wszak mamy sporą powierzchnię.

    Przy większych konstrukcjach sporym problemem może być zdobycie odpowiedniej kuwety czy innego naczynia, dodatkowa trudność jest taka, że większość tworzyw sztucznych podda się szybciej niż zielona "farba" na lustrze.

    Gdy powłoka porządnie "spuchnie" usuwamy ją delikatnie, aby nie uszkodzić warstwy srebra/aluminium. Najlepiej silnym strumieniem rozpuszczalnika, lub wody.

    Jeśli nie uszkodzimy metalizowanej powierzchni to mamy weneckie lustro w cenie zwykłego plus litr czy dwa rozpuszczalnika.
    Srebrną powierzchnię warto zabezpieczyć warstewką lakieru bezbarwnego, bo srebro ma tendencje do czernienia. Aluminium można zostawić gołe.



    A lustro z czerwonym tyłem? Czy nie da rady zrobić tego na nim? Jak długo ma się moczyć w rozpuszczalniku? Zaciekawiła mnie ta metoda i chciałbym uzyskać możliwie dużo szczegółów. :) Pozdrawiam
  • #41
    CMS
    Administator HydePark
    Snajper2110 napisał:
    A lustro z czerwonym tyłem? Czy nie da rady zrobić tego na nim? Jak długo ma się moczyć w rozpuszczalniku? Zaciekawiła mnie ta metoda i chciałbym uzyskać możliwie dużo szczegółów. :) Pozdrawiam


    Gdy znalazłem tą informację, mowa była o zielonym spodzie. Na czerwonym/pomarańczowym nie próbowałem.

    Czas moczenia jest zależny od jakości lustra. Na jednych warstwa ochronna ma grubość kartki papieru a na innych dużo więcej.

    Pozdrawiam.
    CMS
  • #42
    Snajper2110
    Poziom 10  
    CMS napisał:


    Gdy znalazłem tą informację, mowa była o zielonym spodzie. Na czerwonym/pomarańczowym nie próbowałem.

    Czas moczenia jest zależny od jakości lustra. Na jednych warstwa ochronna ma grubość kartki papieru a na innych dużo więcej.

    Pozdrawiam.
    CMS


    Więc spróbuje na czerwonym i napisze jak To poszło. Ale To za kilka dni. Jak odróżnić aluminium od srebra na powłoce?

    Pozdrawiam
    Snajper2110
  • #43
    misiupan
    Poziom 35  
    Witam, ja użyłem lustra które jest napylone od wierzchu - lustro z jakiejś wyświetlarki do klisz. Jako przednią szybkę dla próby wziąłem jedną z warstw matrycy od laptopa, muszę przyznać że wychodzą z tego ciekawe efekty.
    Jak ktoś ma starą matrycę na części to niech popróbuje.
  • #44
    CMS
    Administator HydePark
    Snajper2110 napisał:
    Jak odróżnić aluminium od srebra na powłoce?


    Najprościej przy zakupie poprosić o jakiś ścinek z takiego samego lustra i na nim przeprowadzić eksperyment. Z domowych środków można użyć kropelki kreta rozrobionego w wodzie. Srebro nie zareaguje. Glin zacznie się pienić.

    Pozdrawiam.
    CMS
  • #45
    Snajper2110
    Poziom 10  
    Dzięki wielkie. :) będę próbować bo Mam w domu takie spore stare lustro :)
  • #46
    John5MM
    Poziom 19  
    Pytanie do autora, czy mógłbym więcej informacji o twoim projekcie, wsad, fuse bits , schemat ideowy , jaki zasilacz dałeś, ile diod było w jednym pasku ?
  • #47
    kamiloo123
    Poziom 10  
    Wrzucam program tylko od razu ostrzegam że to mój pierwszy projekt i program jest dość nieudolnie napisany. Może znajdzie się ktoś kto będzie w stanie go poprawić. Największym z problemów podczas programowania było to że po naciśnięciu przycisku program nie zmieniał się od razu tylko po zakończeniu efektu. Dlatego wstawiłem pomiędzy kolejnymi sekwencjami sprawdzanie przycisku, ponieważ nie wiem w jaki sposób to zrobić. Proszę o info jeśli ktoś znajdzie lepsze rozwiązanie.
    Wewnętrzny zegar procesora 8MHz reszta to opcje standardowe. Płytki nie posiadam ponieważ układ jest zmontowany na płytce uniwersalnej a schemat układu odpowiadającego za mruganie w rytm muzyki to:

    http://wortal.majsterkowicza.pl/2010/12/dioda-migajaca-w-rytm-muzyki/

    Pozdrawiam :)
    Taśma z allegro 9 zł za metr nie pamiętam oznaczenia niestety 6 diod w pasku
    Zasilacz impulsowy regulowany . Maksymalny pobór prądu podczas świecenia to 0.6A a zasilacz ma wydajność prądową 1.25A to pozostaje spory zapas mocy . Tranzystory nie wymagają radiatorów ale lm trochę się grzał więc ma mały radiator
  • #48
    alexiejczvk
    Poziom 2  
    nie bardzo rozumiem konstrukcję....lub nie wiem czy rozumiem...
    1.folia z efektem lustra weneckiego
    2. szyba
    3. przestrzen/diody led
    4. folia z efektem lustra
    5. szyba

    czy tak?

    czy ktos jest w stanie to rozrysowac tak, zebym mogla pokazac to wykonawcy? potrzebuje tego efektu w spektaklu teatralnym, a pan z pracowni powiedzial "nie da sie" -_-

    i jeszcze jedno, czy to musza byc szyby, czy moze byc to szkło akrylowe (plexi) ?
  • #49
    misiupan
    Poziom 35  
    alexiejczvk napisał:
    nie bardzo rozumiem konstrukcję....lub nie wiem czy rozumiem...
    1.folia z efektem lustra weneckiego
    2. szyba
    3. przestrzen/diody led
    4. folia z efektem lustra
    5. szyba

    czy tak?

    czy ktos jest w stanie to rozrysowac tak, zebym mogla pokazac to wykonawcy? potrzebuje tego efektu w spektaklu teatralnym, a pan z pracowni powiedzial "nie da sie" -_-

    i jeszcze jedno, czy to musza byc szyby, czy moze byc to szkło akrylowe (plexi) ?




    Najprościej:

    Załóżmy że mamy ramę grubości powiedzmy 4cm, wewnętrzną część ramy dookoła oklejamy diodami led. Do tylnej części ramy montujemy zwykłe lustro. Do przedniej części ramy montujemy lustro weneckie.


    Jak nie mamy lustra weneckiego, ani zwykłego lustra to stosujemy folię do oklejania szyb np samochodowych- założenie jest takie by folia naklejona była od środka.
  • #50
    Manfredo89
    Poziom 9  
    Witam,
    przymierzam się do stworzenia takiego stolika. Jednak już na początku mam pytanie.
    Otóż w moim stoliku wychodzi że odległość między jednym lustrem a drugim będzie wynosić 2 cm. Jak to wpływa na efekt? Czy otrzymana głębia jest wtedy głębsza czy płytsza?
    Co do układania foli. Orientowałem się że trzeba tą folie kłaść tzw. na mokro. Wtedy możemy uzyskać odpowiedni efekt. Jeszcze tego nie próbowałem, ale znajomy pracuje w takiej firmie i spróbuje to wykonać. Zapomniałem się tylko zapytać czy jest możliwe przyklejenie folii nie na szkło tylko na jakiś kawałek drewna, co pozwoliło by zjechać z ceny.