Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra f 1.6 8V 94r - kontrolka oleju, male cisnienie na cylindrach

07 Maj 2013 12:14 4536 15
  • Poziom 11  
    Witam, posiadam astre F 94r 1.6 8V, ostatnio mierzylem cisnienie na cylindrach i wyszly takie oto wartości liczac od strony rozrządu: 5,8,12,8 (bar), zauwazylem że troszke plynu chlodniczego mi ubylo, prawdopodobnie to głowica do planowania itd, jednak olej nie zmienil barwy nadal jest czarny a pod korkiem tez wszystko wyglada ok, jest jeszcze jeden dziwny objaw odnosnie kontrolki oleju, otóż odpalam auto ktore na zimnym pali idealnie, po przejechaniu okolo 8km temperatura wzrasta to okolo 90st, po tym redukując bieg czy wrzucając luz zapala sie kontrolka oleju, przy dodaniu gazu nieraz gaśnie a nieraz pali się ciągle, oczywiscie po powrocie na niskie obroty znow się zapala, czy obie te rzeczy mogą miec ze soba coś wspólnego? rozumiem ze nie ma odpowiedniego cisnienia w cylindrach ale czy od tego powinna sie zapalac kontrolka oleju?? chciałbym żeby to była tylko głowica a nie potrzeba zakladania innego silnika gdyż niedawno wymienilem rozrząd:) Dodam jeszcze że okolo roku temu tez mierzylem cisnienie i wtedy na 3 cylindrach bylo ok (12-14)a na jednym bylo za niskie (7-8), macie jakies pomysły co to może byc innego? może pierścienie itd? Czekam na pomoc. Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Zmierz jeszcze ciśnienie oleju za pomocą manometru.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Robota nie opłacalna. Szukaj innego silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeździć aż stanie wtedy wymienić silnik, może z rok się pokula? :D
  • Poziom 11  
    Panwewek nie slychac wiec raczej sa w porządku, Wyczytalem w podobnych tematach że może to byc czujnik cisnienia oleju albo jakis zaworek na pompie oleju, narazie musze zmierzyc cisnienie oleju i dalej bede myslal. Dodam jeszcze że przebiegu mam prawie 300tys i jest tez taka dolegliwosc ze na cieplym silniku co niedawno dopiero go zgasilem próba odpalenia konczy sie wiecznym kręceniem, dopiero troszke gazy w podloge przy kreceniu pomaga odpalic auto, na zimnym zas pali jak ta lala;)
  • Poziom 11  
    Może to coś pomoże więc napisze co dzis zauważyłem, otoz jak do tej pory bylo po odpaleniu zimnego silnika kontrolka od oleju dopiero sie zapalala jak sie dobrze nagrzal i gasla jak dało się więcej gazu a czasami i nie gasla:) dzis i wczoraj po odpaleniu zaswiecila sie na chwile, po jakims czasie okolo minuty, zgasla i juz nie swiecila, następnie podczas jazdy potrafila sie zapalac i gasnąc a dzis juz sie wcale nie zapaliła ani razu mimo ze zrobilem troche km i silnik byl fest cieply, nie rozumiem juz tego, jutro spróbuje zmierzyc cisnienie pompy oleju. pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Dziś jak narazie kontrolka od oleju nie zapalila się ani razu... wtf?:)
  • Poziom 43  
    Motronic już ci napisał, w czym problem-silnik śmieć, pochwal się jeszcze ile oleju mu bimbujesz na dolewkę co jakiś czas.
  • Poziom 11  
    O dziwo nic nie dolewam :)
  • Poziom 39  
    Sprawdź czy nie przetarł się gdzieś na silniku przewód od czujnika oleju (może jest więcej przetarć).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Widziałem już instalacje w takich starych kapciach i naprawdę można się wszystkiego spodziewać. Raz nawet facet chciał wymienić silnik bo się kontrolka paliła/mrugała w Vectrze A, a pędzlował mu zdrowo w takim stanie ponad miesiąc. Przyczyna - przetarta wiązka bo leżała nie przymocowana na skrzyni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Gdyby to był stary kapeć to bym nie pytal się Was o porady tylko oddal go za pare groszy albo nie wczuwal sie w temat tylko jezdzil az sie rozleci, blacharka zrobiona na 5, zawieszenie tez bdb tylko ta kontrolka (która mam nadzieje juz sie nie zapali) i slabe cisnienie w cylindrach minusuje ;) Zajrze do tej wiązki jeszcze dla pewnosci. Pzdr

    Dodano po 2 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Kwoku, kabel czujnika w F idzie tym samym fragmentem instalacji co kontrolka ładowania. Czujnik jest zaraz pod alternatorem.


    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1649400.html raczej z tylu silnik tak wynik z tego zdjęcia
  • Poziom 39  
    Wiem. Mi chodzi o to że może właśnie wiązka jest gdzieś uszkodzona i akurat trafiło na przewód od czujnika a nie ten kawałek kabelka od czujnika do wiązki bo tam to faktycznie marne szanse na uszkodzenie.