Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-330 - Pomrugująca kontrolka ładowania.

SiDo105 13 Maj 2013 22:58 12288 48
  • Pomocny post
    #31
    mtracz
    Poziom 29  
    Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia.
    Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
  • #32
    SiDo105
    Poziom 10  
    One mają oczka przykręcone śróbą do reszty. Oczywiście że odkręciłem tak aby nie były ze sobą połączone.
  • #33
    mtracz
    Poziom 29  
    Jak by nie było przydało by się żebyś testował je jeszcze raz jak już pisałem pod obciążeniem, jest to bardziej miarodajna metoda. Czyli żarówka 55W i zasilacz-prostownik.
  • #34
    SiDo105
    Poziom 10  
    Odłączyłem kontrolke i nadal gdzieś coś kradnie prąd. Odpiąłem kabelek który łączy diody z regulatorem i kontrolką i przepływ prądu ustaje. Czyli gdzieś zwarcie albo coś jest na pewno w alternatorze ? Zbadałem również stacyjke odłączając ją od obudowy ciągnika ale nie odpinąjąc kabli i wtedy obwód powinien być przerwany bo nie ma masy ale kontrolka dalej świeci. Nie wiem czy moje rozumowanie jest dobre. Może jakieś zdjęcia albo filmik aby ułatwić wam diagnoze.
  • #35
    mtracz
    Poziom 29  
    Stacyjka nie potrzebuje masy, nawet jest nie wskazana bo w niej jest tylko plus, gdyby tam było połączenie z masą było by to pełne zwarcie. Masa jest z innych odbiorników, jak chcesz by w tym przypadku zgasła odepnij przewód od czujnika ciśnienia oleju, bo prawdopodobnie przez niego obwód zamyka się do masy.
    Jakie żarówki masz w kontrolce ładowania i ciśnienia oleju?

    Skoro w miejscu wpięcia kontrolki jest napięcie przy zgaszonym silniku i odpiętej kontrolce ładowania to na pewno uszkodzony jest alternator i w nim szukaj.
    Sprawdzałeś diody pod obciążeniem?
  • Pomocny post
    #36
    mczapski
    Poziom 39  
    Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
  • #37
    SiDo105
    Poziom 10  
    Dobra to od początku, przepraszam że to tak wszystko chaotycznie.
    Regulator to Jezpol NC-12
    Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie. Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie.
    A jakie są żarówki w kontrolkach to nie wiem. Są oryginalne takie jak w każdym C-330 od nowości.
  • Pomocny post
    #38
    mtracz
    Poziom 29  
    I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
  • #39
    SiDo105
    Poziom 10  
    No to postaram sie je wymienić, a powiedzcie mi jeszcze diody główne to są te duże:
    Link
    czy te małe :
    Link
  • Pomocny post
    #40
    mtracz
    Poziom 29  
    Duże to diody główne
    Małe to diody wzbudzenia. Także możesz wymienić profilaktycznie, na 1N4007 dostępne w każdym sklepie elektronicznym.
  • #41
    SiDo105
    Poziom 10  
    Tylko ciekawe czy wymiana tych diód pomoże w tym że kontrolka w czasie pracy silnika przestanie migotać.
  • #42
    nikusert
    Poziom 38  
    Jeżeli kontrolka świeci na wyłączonym kluczyku (regulator podłączony,kontrolka podłączona pod alternator),odłącz na chwilę gruby przewód + od alternatora.Jeżeli kontrolka zgaśnie,oznacza to że zwarta dioda dodatnia z mostka prostowniczego ,o czym staram się przekonać.
  • Pomocny post
    #43
    mczapski
    Poziom 39  
    Kod: cpp-qt
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora?

    Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
  • #44
    nikusert
    Poziom 38  
    Jeżeli na wyjściu alternatora tam gdzie wpięta kontrolka jest napięcie(przez zwarcie)od plusa grubego,to jak kluczyk będzie wyłączony może wtedy świecić kontrolka ładowania.Natomiast gdy kluczyk włączy zgaśnie bo będzie plus po obu końcach kontrolki taj jak alternator ładuje.Rozwiązaniem dla upewnienia się czy mam rację,to wystarczy odpiąć gruby plus z zasilania alternatora.Gy kontrolka będzie działać prawidłowo po włączeniu kluczyka(zaświeci się i zgaśnie po jego wyjęciu )to oznacza że mam rację.
  • #45
    SiDo105
    Poziom 10  
    Dobra, faktycznie była uwalona jedna dioda +. Wymieniłem ją i problemu nie ma. Zamontuje go dokładnie tak jak ma być i zobaczymy czy dobrze ładuje.
  • #46
    nikusert
    Poziom 38  
    Dobrze że znalazłeś która uszkodzona.
    Pisałem parę razy wcześniej że na pewno (ta Twoja wypowiedź z kluczykiem upewniła mnie)dioda,lecz niektóre osoby podważały to co piszę.Lecz to już nie ważne .Ważne że poradziłeś sobie.Ładowanie oczywiście sprawdź,powinno być dobrze. :D
  • Pomocny post
    #47
    mczapski
    Poziom 39  
    Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy.
    Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
  • Pomocny post
    #48
    nikusert
    Poziom 38  
    Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
  • #49
    SiDo105
    Poziom 10  
    No. Poleciały plusiki dla was panowie ;) Wszystko działa, ładuje, nic nie mruga. Dziekuje. Pozdrawiam.