Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Slican IPL-256 - Echo w telefonach VoIP

bald_man 07 Maj 2013 22:09 13893 75
  • #1 07 Maj 2013 22:09
    bald_man
    Poziom 14  

    Witam

    Mam od 5 miesięcy wielki problem z produktem Slicana dodam że najnowszym produktem. Po latach użytkowania zdecydowaliśmy się w firmie zmienić 4 centrale Platan.
    Wybór padł na IPL-256 ilość problemów jakie stworzyła centrala jest ogromny.
    Produkt wyszedł całkowicie niedopracowany od strony producenta, dziury w firmware itp.
    Po tygodniu od montażu praktycznie od razu zmiana firmware bo jest nowszy. Już dwie wymiany kart VoIP, wymiana karty procesorowej. Zdecydowaliśmy się na telefony VoIP również od Slicana.
    Dwie awarie telefonu systemowego, telefony VP-310 zawieszają się i co najgorsze mam echo w słuchawce.

    Po kilkudziesięciu innych problemach o których nie chce już wspominać został mi problem echa.
    Nie ma żadnej reguły, dzwoni ktoś ze zewnątrz, dzwonimy po numerach wewnętrznych i pojawia się z jednej strony echo co któreś połączenie. Mogę z tego samego aparatu wykręcić numer na określony numer i echo będzie, za 10 sekund zadzwonię i go nie będzie.
    Żeby było ciekawiej są numery co mają echo często a są co nie mają wcale lub prawie wcale. Np. ja mam telefon VoIP Siemens i nigdy nie miałem echa.

    Czy ktoś mi może to zjawisko wyjaśnić dlaczego tak się dzieje i co mogę zrobić?
    Okablowanie sieciowe mam nowe, nowe switche zarządzalne, lokalizacje pospinane światłowodami więc nie ma opcji że brakuje pasma.
    Telefony VoIP dzwonią przez analogowe numery od TP

  • #2 08 Maj 2013 22:38
    janek_999
    Poziom 17  

    Twoje narzekania są trochę dziwne i chyba mało profesjonalne..

    - kilka central IPL już zamontowałem i jest OK, ale oczywiście ty mogłeś mieć pecha. Ale sam piszesz, że wymieniliście 4 centrale a problemy są z jedną.
    Wiec skąd generalna opinia, że produkt jest niedobry ?

    - zarzucenie producentowi, że uaktualnia FW w swoich produktach jest chyba nieporozumieniem. Błędy zdarzają się wszędzie, a spróbuj doprosić się o ich poprawienie np. w Panasonicu. Slican akurat dość szybko reaguje na zgłoszone problemy i chwała mu za to (choć czasami trzeba się przypominać).

    - problem echa w telefonie VoIP będzie trudny do zdiagnozowania. Echo może być generalnie skutkiem opóźnień w sieci, a ich przyczyna może być różna.

    - Informacja że okablowanie jest nowe jest bezwartościowa dla rozwiazania problemu. Może być i "stare" - aby miało dobre parametry.
    Zrób przynajmniej pomiary tego okablowania, to przybliżysz się do rozwiązania Twojego problemu.

    - Podobnie ze sprzętem: co z tego że switche są nowe i nawet zarządzalne jak nie mamy pewności czy są sprawne. Zmieniałeś na inne ?

    - Nie wiemy czy problem zawieszania leży po stronie telefonów VP-310.
    Jak często się zawieszają ? W jakich porach ? Jaki jest wówczas ruch w sieci ? Podstawiałeś inne aparaty ? Jakie ? Na jak długo ?

    Zatem sporo testów przed Tobą. Powodzenia i pochwal się rozwiązaniem.

  • #3 08 Maj 2013 23:03
    bald_man
    Poziom 14  

    Widzę po tonie jesteś sporym wielbicielem marki. I nie zrozumiałeś do końca wszystkiego.

    Mieliśmy 4 centrale platana które w tej chwili zostały zamienione na dwie Slicana IPL i IPM.

    Ile montowałeś central gdzie działa 60 urządzeń VoIP?? Wszystkie telefony mamy VoIP może 4 sztuki to zwykłe analogi - i tu ciekawostka nie ma echa.

    Produkt jest niedobry bo wczoraj miałem wgrywane firmware które miało wykluczyc problem że nie można wcale dzwonić jak centrala nie ma internetu. Mimo zapewnień producenta firmware nie zrobił tego. W przypadku awarii internetu nie można dzwonić do firmy, z firmy i w firmie.

    Myślę że fajne rozwiązanie że producent wydaje coś niedopracowanego i robi firmware ale klientów (a dostarczamy wodę i odprowadzamy ścieki - czyli wodociągi miejskie g... to obchodzi że coś jest nieprawne i wyjdzie firmware jak mu zalewa dom jak pękła rura, albo ścieki zalewają piwnicę).
    Chciałbyś zgłaszać awarię bo ci woda zalewa dom a nie możesz się dodzwonić to co wtedy masz pretensje do wodociągów czy producenta central czy do TP.
    Mieliśmy sytuację że zmienialiśmy łącza internetowe i stało się zero kontaktu, tylko producent to ukrywał. W piątek odłączenie internetu, cały weekend zżaden telefon nie działał, a ludzie pracują w weekend bo są procesy technologiczne, jakiś wypadek w firmie i co?? Dzwonili ludzie, dobrze że mieli komórki do pracowników bo byłaby sprawa w sądzie i odszkodowania i awantura w mieście.
    Dodatkowo mieliśmy przypadki gdzie centrala się zawiesiła 3 razy i też nic nie działało. Platan którego też mamy dość ze względu na brak możliwości przywracania zapisanych konfiguracji bo ponoć to nie jest dopracowane i kiepski sposób nagrywania rozmów nigdy się nie zawiesił. Problem zawieszania jest już opanowany, któraś wymiana kart VoIP, procesorowej i firmware to załatwiła. Ale niepewność pozostała.

    Zanim zaczniesz bronić że ktoś coś robi to niech nie wypuszcza jakiegoś bubla tylko go dopracuje. Poza tym ja sam się nie męczę z tym tylko serwisuje mi to firma która jest oficjalnym ich partnerem i też ma dość podejścia Slicana który nie mówi dokładnie co i jak. Z wcześniejszymi modelami nie było problemów, z IPL na telefonach analogowych również.

    Odnośnie świtchy wymieniałem 4 na gwarancji bo uszkadzały mi się porty SFP, bo mam światłowody puszczane w dynamic link agregation, czyli dublowane łącza na wypadek jakby 1 GB/s miał nie wyrobić między lokalizacjami. A dodatkowo powiem że na danym switchu telefon jeden ma echo a inny nie ma, lokalizacja ta sama, kabel ten sam i jak to wyjaśnić. Pokój obok i problem.

    W całej firmie jest monitoring również po sięci IP działa bezbłędnie, żeby było lepiej działa podgląd procesów technologicznych na Simaticach który jest wrażliwy na każdą dziurę w pingach. To wszystko działa, program bazodanowy, który też w przypadku przerw wali błędami.
    Czyli wszystko działa ale nie Slican, telefon VoIP Siemens również działa on nie ma echa to jak to wyjaśnić??

    Nie znam firmy która by robiła sobie pomiary okablowania IP, nie spotkałem się z tym, jak wszystko działa to po co. Jedyne co nie działa to Slican, dość dziwne, szpęty kilkudziesięciu prodecentów, serwery, kamery, prinserwery, połaczenia szyfrowane do banków to wszystko działa ale nie Slican. To co on wymaga złotych kabli, switchy po 10 000 zł sztuka??

    Telefony się zawieszają jak się ich nie używa czyli rano się przychodzi, na ekranie wszystko pokazuje ale nie można dzwonić ani nie puszczają sygnału do komputera. Po restarcie już ok, na razie wydaje mi się że to problem internetu, bo centrala jak nie ma internetu to nie działa i telefon również nie działa i może się przez to tak zachowywać.

    Kilka lat temu używaliśmy telefonów VoIP PA-165 chyba gdzie lokalizacje łączone były kablem dzierżawionym z prędkością 1 Mb/s i sypały błędami bo kabel miał 6 km, i nie było echa. Czyli kable słabe a mimo to sprzęt działał.

  • #4 09 Maj 2013 04:37
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    bald_man napisał:
    Widzę po tonie jesteś sporym wielbicielem marki. I nie zrozumiałeś do końca wszystkiego.

    Mieliśmy 4 centrale platana które w tej chwili zostały zamienione na dwie Slicana IPL i IPM.

    Ile montowałeś central gdzie działa 60 urządzeń VoIP?? Wszystkie telefony mamy VoIP może 4 sztuki to zwykłe analogi - i tu ciekawostka nie ma echa.

    Produkt jest niedobry bo wczoraj miałem wgrywane firmware które miało wykluczyc problem że nie można wcale dzwonić jak centrala nie ma internetu. Mimo zapewnień producenta firmware nie zrobił tego. W przypadku awarii internetu nie można dzwonić do firmy, z firmy i w firmie.

    Myślę że fajne rozwiązanie że producent wydaje coś niedopracowanego i robi firmware ale klientów (a dostarczamy wodę i odprowadzamy ścieki - czyli wodociągi miejskie g... to obchodzi że coś jest nieprawne i wyjdzie firmware jak mu zalewa dom jak pękła rura, albo ścieki zalewają piwnicę).
    Chciałbyś zgłaszać awarię bo ci woda zalewa dom a nie możesz się dodzwonić to co wtedy masz pretensje do wodociągów czy producenta central czy do TP.
    Mieliśmy sytuację że zmienialiśmy łącza internetowe i stało się zero kontaktu, tylko producent to ukrywał. W piątek odłączenie internetu, cały weekend zżaden telefon nie działał, a ludzie pracują w weekend bo są procesy technologiczne, jakiś wypadek w firmie i co?? Dzwonili ludzie, dobrze że mieli komórki do pracowników bo byłaby sprawa w sądzie i odszkodowania i awantura w mieście.
    Dodatkowo mieliśmy przypadki gdzie centrala się zawiesiła 3 razy i też nic nie działało. Platan którego też mamy dość ze względu na brak możliwości przywracania zapisanych konfiguracji bo ponoć to nie jest dopracowane i kiepski sposób nagrywania rozmów nigdy się nie zawiesił. Problem zawieszania jest już opanowany, któraś wymiana kart VoIP, procesorowej i firmware to załatwiła. Ale niepewność pozostała.

    Zanim zaczniesz bronić że ktoś coś robi to niech nie wypuszcza jakiegoś bubla tylko go dopracuje. Poza tym ja sam się nie męczę z tym tylko serwisuje mi to firma która jest oficjalnym ich partnerem i też ma dość podejścia Slicana który nie mówi dokładnie co i jak. Z wcześniejszymi modelami nie było problemów, z IPL na telefonach analogowych również.

    Odnośnie świtchy wymieniałem 4 na gwarancji bo uszkadzały mi się porty SFP, bo mam światłowody puszczane w dynamic link agregation, czyli dublowane łącza na wypadek jakby 1 GB/s miał nie wyrobić między lokalizacjami. A dodatkowo powiem że na danym switchu telefon jeden ma echo a inny nie ma, lokalizacja ta sama, kabel ten sam i jak to wyjaśnić. Pokój obok i problem.

    W całej firmie jest monitoring również po sięci IP działa bezbłędnie, żeby było lepiej działa podgląd procesów technologicznych na Simaticach który jest wrażliwy na każdą dziurę w pingach. To wszystko działa, program bazodanowy, który też w przypadku przerw wali błędami.
    Czyli wszystko działa ale nie Slican, telefon VoIP Siemens również działa on nie ma echa to jak to wyjaśnić??





    Nie znam firmy która by robiła sobie pomiary okablowania IP, nie spotkałem się z tym, jak wszystko działa to po co. Jedyne co nie działa to Slican, dość dziwne, szpęty kilkudziesięciu prodecentów, serwery, kamery, prinserwery, połaczenia szyfrowane do banków to wszystko działa ale nie Slican. To co on wymaga złotych kabli, switchy po 10 000 zł sztuka??

    Telefony się zawieszają jak się ich nie używa czyli rano się przychodzi, na ekranie wszystko pokazuje ale nie można dzwonić ani nie puszczają sygnału do komputera. Po restarcie już ok, na razie wydaje mi się że to problem internetu, bo centrala jak nie ma internetu to nie działa i telefon również nie działa i może się przez to tak zachowywać.

    Kilka lat temu używaliśmy telefonów VoIP PA-165 chyba gdzie lokalizacje łączone były kablem dzierżawionym z prędkością 1 Mb/s i sypały błędami bo kabel miał 6 km, i nie było echa. Czyli kable słabe a mimo to sprzęt działał.

    Bardzo ciekawy i pouczający przykład na temat uzależnienia łączności jedynie od sieci IP,
    do której podłącza się wszystko co tylko da się podłączyć,
    Jak wiemy np. kamery są bardzo "żarłoczne" na zasoby sieci....
    Sam sobie Kolego odpowiadasz na swój problem, tylko nie wiem czy o tym wiesz.
    Rozumiem ze w każdej lokalizacji nie ma telefonów wewnętrznych PSTN ani systemowych. Bardzo duży błąd, szczególnie jesli chodzi o kadrę kierowniczą i zarządzającą.
    Rozumiem Twoją frustrację. ale widać że sieć stworzona jest bez rozsądnego projektu i doświadczenia.
    Sam produkt nie rozwiąze sprawy . Potrzebny jest jeszcze ktoś, kto temat ogarnie i przewidzi konsekwencje oraz zachowanie sieci na wypadek problemów z netem, siecią energetyczną, koparką.. ect, tym bardziej, że sam autor pisze ,iż dotyczy to firmy wodociągowej , a rózne kataklizmy się zdarzają i trzeba być przygotowanym na nawet niespodziewane sytuacje.
    Ja na przykład uwielbiam takie tematy.
    Sam obecnie mam problem łączem LB którego techicy operatora nie potrafią naprawić od 2 tygodni i pomogło dołączenie zwykłych linii PSTN do wiązki wychodzącej. Trakt się zawiesza , a poczciwe PSTNy działają i abonenci sobie dzwonią, a wczesniej jak trakt się wieszał nie mogli "wyjść na miasto".
    Ktoś kiedyś odłączył z wiazki PSTNy , no bo po co...
    ale teraz mają one sens bo nie wiadomo kiedy operator zdiagnozuje usterkę która działa , ale się zawiesza.
    To taki przykład tego , że trzeba sięgać tam gdzie wzrok nie sięga.
    Bardzo mnie ta Twoja sieć zaciekawiła i jak uzyskam wiecej informacji
    to myślę że z powodzemiem można coś zaradzić.

  • #5 09 Maj 2013 07:23
    bald_man
    Poziom 14  

    Jezeli przed montażem central ustalam z firmą instalatorską, oni sprawdzają switche i mówią że wszystko zadziała to dlaczego nie mam montować telefonów VoIP. Skoro takie działają w biurach gdzie jest po 200 komputerów i telefonów w jednej lokalizacji, tyle że tam nie ma central Slicana.
    Kamery może i są żarłoczne ale z tego co pamiętam ustawiłem ustawiłem pasmo na 1 Mb/s, a rejstratory są zaraz przy tym switchu co kamery. Więc nawet ich transfer nie wpada do połaczenia między lokalizacjami gdzie np. dwa budynki gdzie jest 15 komputerów i 10 telefonów VoIP łączą się z centralą po światłowodzie z prędkością 2 Gb/s.
    Puszczam backup bazy danych między budynkami i 80 GB przesyła raptem do 10 minut. Więc nie sądzę że jest problem wydajności łącz. Wpakowaliśmy w światłowody około 200 000 zł i wszystko na nich działa nawet wrażliwe Simatic ale Slican ma problemy. Telefon Siemensa jakoś nie ma i to daje do myslenia dlaczego na nim wszystko działa??

    O.K. poszły żale itp. ale kto mi wyjaśni ska bierze się echo. Druga sprawa mieliśmy kiedyś 8 sztuk telefonów VoIP działającyhc między sobą bez centrali i tam nie było takiego efektu mimo że mieliśmy wtedy linie dzierżawione na modemach SHDSL z prędkościami 1 i 2 Mb/s gdzie działały na tym komputery jeszcze.

    Abstrachując od tematu łącza i telefonów VoIP, w ciągu 5 miesięcy 2 wymiany kart VoIP, wymiana kart abonenckich, karty z CPU, 4 albo 5 razy wgrywany firmware i uzależnione działanie centrali od internetu. Centrala nie działa bez internetu i jest to problem znany Slicanowi, gdzie obecny firmware wwersji beta miał sobie z tym poradzić.

    Jak na razie z echem pozmieniałem głośność mikrofonu i głosnika w aparatah slican i sprawdzę co się dzieje.

    W tej chwili mamy do central Slicana wpięte kilka telfonów na liniach analogowych w razie własnie problemów. To też przewidzieliśmy, ale to są linie awaryjne a normalni użytkownicy mają problemy. DSL mi puści parę dziur np. bo się rozsynchronizuje i centrala zerwie połaczenia. Jeszcze muszę sprawdzić czy zrobi to też dla linii analogowych.
    Aparat systemowy Slicana już drugi raz siadł, nie może się zarejestrować w centrali, działa w taki sposób że do niektórych się zaloguje a do niektórych nie.
    Na pierwszy plan wysuwa się bardzo świeży produkt z ogromną ilością błędów, gdzie Slican testuje na użytkownikach co jest nie tak i wprowadza firmware. Ale takie zabawy to można sobie robić w biurze rachunkowym i urzędzie pracy itp. a nie w firmach gdzie ludzie pracują na zmianach non stop i istnieje pogotowie.

    Sam serwis powiedział że poprzednia generacja była bardzo dopracowana a te IPL to jak widać Slican wypuścił i niedopracował.

    kolego niestety im więcej automatyzacji dochodzi tym wymaga ona sieci IP. Sterowniki działały kiedyś po profibus a teraz już po IP, dodatkowo pracownicy i kiernictwo chce zdalnie monitorować to co się dzieje. Tak, że dlatego wszystko działa już po IP, stąd takie inwestycje u nas w światłowody, wymiany okablowania itp. A telefony VoIP z tego co wyczytałem i mnie zapewniano zabierają znikomy ułamek pasma, zwłaszcza że 50 telefonów rozsianych po kilku lokalizacjach to chyba nie jest zbyt duzo.

  • #6 09 Maj 2013 11:21
    Promocja11
    Poziom 12  

    Z tego co wiem, to ten model telefonów VoIP został przez Slicana zakupiony w Chinach - nie jest w 100% produktem tego producenta. Możliwe, że nie panuja oni do końca nad firmware aparatu. Ale to tylko moje gdybanie.

  • #7 09 Maj 2013 21:59
    tombo83
    Poziom 11  

    bald_man napisał:

    Abstrachując od tematu łącza i telefonów VoIP, w ciągu 5 miesięcy 2 wymiany kart VoIP, wymiana kart abonenckich, karty z CPU, 4 albo 5 razy wgrywany firmware i uzależnione działanie centrali od internetu. Centrala nie działa bez internetu i jest to problem znany Slicanowi, gdzie obecny firmware wwersji beta miał sobie z tym poradzić.


    ehhh ... uroki Asteriska:)
    Prosto się tego nie zmieni, wymaga to sporych modyfikacji w asterisku.

    Co do telefonów to Slican nie kupuje ich bezpośrednio u producenta tylko pośrednika, producent telefonów to Fanvil :-)

  • #8 10 Maj 2013 10:26
    janek_999
    Poziom 17  

    Sądziłem, że autor wpisu jest specjalista, a tu okazuje się, że to rozżalony Klient, który co prawda coś tam technicznego wie, ale zaraz wychodzi ignorancja. No bo jak można pisać takie głupoty:

    bald_man napisał:
    Nie znam firmy która by robiła sobie pomiary okablowania IP, nie spotkałem się z tym, jak wszystko działa to po co.


    Poza tym autor coś ściemnia z tymi 60 urządzeniami VoIP.
    Karty VoIP obsługujące 32 kanały weszły do seryjnej sprzedaży w marcu br. a autor wpisu ma z nimi rzekomo problem od 5 miesięcy.
    Chyba, że ma w centrali kartę na 16 kanałów VoIP i podłączone do tego 60 urządzeń VoIP.
    W takim przypadku wszystkie linie na raz nie będą działać. Tu się nie da zaoszczędzić.

    Coś mi się mocno wydaje, że autor wpisu źle zrobił projekt lub założenia do projektu, i tak jak napisał Tracer2, niepotrzebnie wszystko oparł o IP.
    Zwłaszcza że (jak pisze) ma potrzebę bardzo niezawodnej łączności telefonicznej - jeśli tak - to powinien zaplanować łącza od min. 2 operatorów w tym jedno przewodowe a drugie radiowe. No, ale to kosztuje.

    Poza tym jeśli wszystko opiera się na VoIP to powinien wybrać urządzenie typowo VoIP'owe a nie klasyczną centralę tel. z kartami VoIP.

    A teraz trwa poszukiwanie winnych.

    Nie bardzo również wierzę w to , że serwis producenta oraz autoryzowany serwis mówią Klientowi, że produkt który mu sprzedali i zainstalowali jest niedopracowany.

  • #9 14 Maj 2013 00:08
    bald_man
    Poziom 14  

    Kolego jak tyle rzeczy działa mi poprawnie w oparciu o VoIP zwłaszcza wrażliwe Simatic o których chyba mało wiesz. Gdzie dziura w pingu potrafi zarwać wizualizacją procesów technologicznych. To jak mi wszystko działa to mam robić pomiary sieci.
    To trochę jak jechać do mechanika ze sprawnym autem bo tak o (nie mówię o przeglądach serwisowych itp.)

    Z kartami VoIP masz racje ale jakbyś dobrze doczytał to mam właśnie 3 kartę VoIP. A kolejna sprawa nie ja projektowałem sieć telefonii tylko zleciliśmy to firmie, autoryzowanemu dystrybutorowi. Jako że widzę że robią co mogą nie chce im robić negatywnej reklamy, bo oni też tego nie wyprodukowali.
    Posiadam kartę 32 kanałową, dodatkowo w początkowych firmware było chyba 16 lub 8 kanałów na centrali plus te na karcie. W kolejnych Slican zrobił takie ulepszenie że jak się wkłada kartę VoIP to licencje na centrali znikają.

    Jak kolego tak bronisz Slicana to czemu milczysz o potrzebie internetu do sprawnego działania centrali?? To jest normalne zachowanie??

    I dziś o 21 dalej problem, z firmy i do firmy nie można się dodzownić. Loguję się zdalnie do firmy, loguję na telefony mogę grzebać w menu, status zarejestrowane. Loguję się do centrali, robię restart i wszystko działa. To też są normalne zachowania??

    Czepiasz się kolego rzeczy a nie widzisz faktów. Nier wypowiedziałeś się ani razu o zależności działania centrali od łącza internetowego. W tej chwili nie wiem czy czasem nie są zbierane jakieś dane że do każdego połączeniaq wymagany jest internet, dosłownie pachnie szpiegostwem.

    Nie muszę mieć łączy od dwóch operatorów, mam od jednego ale w dwóch lokalizacjach łącznie 9 linii telefonicznych, takiej ilości chyba nie może urwać czy coś zniszczyć jednocześnie zwłaszcza że lokalizacje są z różnych szaf zasilane i w odleglości 5 km.
    Serwis prodcenta sie nie przyznaje, ale serwis dystrybutora mówi o wpadce.
    Zresza jak wyjaśnić 4 czy już 5 firmware w 5 miesiącu użytkowania.
    Jak kupujesz laptopa to też jest bios co miesiąc??

    Telefon systemowy wrócił z gwarancji od Slicana jako sprawny, na szczęście najpierw do dystrybutora, gdzie po podłączeniu do ich centrali dalej się nie zarejestrował, sprawdzili na innej i się rejestruje. Tak że aparat sobie wybiera centralę na której może pracować.

    PRzedstawiam tyle rzeczy które nie zależą nawet od okablowania a nadal nie widzicie błedów producenta:
    - Zależność centrali od internetu to nie jest problem okablowania,
    - awarie telefonów systemowych
    - zawieszanie się centrali, dopiero restart przywraca ją do normy i można dzwonić.

    To wszystko jest problem sieci?? Wy chyba pracujecie dla Slicana, bo nie wiem jak mysleć. Chyba że nowoczesne centrale muszą mieć non stop internet do działania bo tak jest niby bezpieczniej??

    To kolego poleć jakieś rozwiązanie typowo VoIP gdzie będą działać zwykłe Fax-y, karta SIM, są 4 lokalizacje firmy w jednym mieście spięte światłowodami. Nam zaproponowano takie rozwiązanie, zaprojektowała to firma i to nie mała i która robi to nie od wczoraj i też ma z tym duży problem. Bo na razie wszystko wskazuje że centrale oddamy, stare Platany działały dużo lepiej, miały karty LAN i jakoś się nie wieszały itp. Ja mogę nawet puścić centrale po GB ale co z tego jak mają karty 100 MB.

    Zamiast się mądrzyć jakie to centrale są dobre i że wina jest czegoś innego naprowadź mnie co mogę zrobić. Na razie jestem zły na sprzęt bo tylko ten nie działa z całej sieci. To na co mam być zły.

    A jeżeli chodzi o okablowanie to wszędzie mamy nowe skrętki telefonici, światłowody kładła nam firma El-Tel partner TP i wykonywała pomiary bo to było warunkiem odbioru prac. Każda skrętka, patchpanel, patchcord itp jest przedzwoniona miernikiem na poprawność żył. Niestety innego miernika nie mam.
    To miałem mimo że wszystko działa zatrudnić firmę żeby zrobiła pomiary jak z niczym nie mam problemów??

  • #10 14 Maj 2013 00:35
    oscar2000
    Poziom 33  

    A co było powodem wybrania Slicana ? ... a nie innego producenta ? nie mówię tu o elektronixie :) cena ?

  • #11 14 Maj 2013 12:06
    janek_999
    Poziom 17  

    - O potrzebie internetu do sprawnego działania centrali się nie wypowiadam, bo nie zetknąłem się z tym problemem. W odróżnieniu od Ciebie nie wypowiadam się jak nie mam nic sensownego do powiedzenia.

    - O kartach VoIP w swojej centrali nadal piszesz bzdury (być może jesteś niedoinformowany): w tej centrali na sterowniku są 4 kanały VoIP (ale tylko z kodekami 711a), ale kanały VoIP na sterowniku nie sumują się z kanałami VoIP na kartach VoIP. Zatem jak masz jedną kartę IPL32VoIP to masz tylko 32 kanały VoIP na 60 urządzeń. Moim zdaniem za mało.

    -

    bald_man napisał:
    zaprojektowała to firma i to nie mała i która robi to nie od wczoraj

    To po co szukasz pomocy na tym forum ? Zostaw sprawę obecnym specjalistom lub wybierz lepszych. I od nich wymagaj aby sprzęt, który zaproponowali i zainstalowali spełniał Twoje oczekiwania. Pierwszy raz widzę, żeby Klient na własną rękę szukał rozwiązań za swojego Wykonawcę.
    Coś mi się mocno wydaje, że problem leży w pieniądzach. Chyba ktoś komuś nie zapłacił ....

    - Jak masz możliwość zwrócić sprzęt - zrób to i wybierz taki, który spełnia Twoje potrzeby.

  • #13 14 Maj 2013 15:09
    Jack14
    Poziom 37  

    Ja wyrażę własną opinię na temat IPL i nie jest ona pozytywna.
    Produkt wypuszczony na rynek moim zdaniem, za wcześnie. Jest wiele mniejszych i większych problemów co faktycznie widać np. po gorączkowym wprowadzaniu nowych firmware do centrali. Nie wiem zabrakło "testerów" nowego sprzętu czy czasu ale jeszcze "upłynie trochę wody" zanim sprzęt będzie stabilny i działały wszystkie usługi.

  • #14 14 Maj 2013 15:37
    janek_999
    Poziom 17  

    Jack14 napisał:
    Produkt wypuszczony na rynek moim zdaniem, za wcześnie.

    I tu się z Tobą zgodzę, niech wszyscy producenci mają to jako przestrogę przed zbyt wczesnym wprowadzaniem produktu na rynek.

    Chociaż trzeba przecież napisać, że producent od początku informował, że karty 32VoIP są "w przygotowaniu". Nie bardzo rozumiem jak to się stało, że jakiś serwis samobójczo zaproponował Klientowi taką kartę na etapie testów ( a producent zgodził się ją sprzedać).
    Zresztą bald_man od początku coś plącze się w zeznaniach dotyczących tych kart VoIP. Jeśli na początku ten biedny VoIP na sterowniku miał "uciągnąć" 60 urządzeń VoIP - to gratuluję takiego pomysłu.

    Czy na podstawie takiego "chorego" przypadku powinniśmy wyciągać wniosek, że dany produkt jest zły. Moim zdaniem centrala IPL została tu fatalnie dobrana i nigdy nie spełni oczekiwać tego Klienta.
    Ale to nie znaczy, że jest zła.
    Zainstalowane dotychczas przeze mnie IPL-ki nie miały wcale VoIP lub ew. kilka VoIP.
    I pracują OK.
    Po prostu produkt musi być dobrze dobrany do celu jakiemu ma służyć.

  • #15 15 Maj 2013 08:14
    bald_man
    Poziom 14  

    janek_999 napisał:
    - O potrzebie internetu do sprawnego działania centrali się nie wypowiadam, bo nie zetknąłem się z tym problemem. W odróżnieniu od Ciebie nie wypowiadam się jak nie mam nic sensownego do powiedzenia.

    - O kartach VoIP w swojej centrali nadal piszesz bzdury (być może jesteś niedoinformowany): w tej centrali na sterowniku są 4 kanały VoIP (ale tylko z kodekami 711a), ale kanały VoIP na sterowniku nie sumują się z kanałami VoIP na kartach VoIP. Zatem jak masz jedną kartę IPL32VoIP to masz tylko 32 kanały VoIP na 60 urządzeń. Moim zdaniem za mało.

    -
    bald_man napisał:
    zaprojektowała to firma i to nie mała i która robi to nie od wczoraj

    To po co szukasz pomocy na tym forum ? Zostaw sprawę obecnym specjalistom lub wybierz lepszych. I od nich wymagaj aby sprzęt, który zaproponowali i zainstalowali spełniał Twoje oczekiwania. Pierwszy raz widzę, żeby Klient na własną rękę szukał rozwiązań za swojego Wykonawcę.
    Coś mi się mocno wydaje, że problem leży w pieniądzach. Chyba ktoś komuś nie zapłacił ....

    - Jak masz możliwość zwrócić sprzęt - zrób to i wybierz taki, który spełnia Twoje potrzeby.


    Kolega nie posądzaj o bzdury kiedy nie jesteś pewien czegoś. Pierwsza wersja karty VoIP jaką mieliśmy zainstalowaną sumowała kanały VoIP z tymi z centrali.
    Wtedy do wyboru były kodeki tylko 711. Nastepnie po wymienianie karty (bo w tamtej producent stwierdził wady i nakazały wymienić). W configman pokazywało zsumowane kanały, po wymianie już tylko pokazywało kanały karty VoIP i dostepne były kodeki dodatkowo 729.
    Widocznie miałeś kolego to później i nawet nie wiedziałeś że tak było. Może Slican uznał że robi za dobrze i dlatego to zmienił.
    W sumie w firmie jest 45 telefonów VoIP i jedna bramka VoIP.
    Chcesz kolego mogę ci podać dane firmy montującej i sam zapytasz czy zapłaciliśmy czy nie, skoro takie tezy wysuwasz.
    Powiem tak montazysta widzę że robi co może ale niestety to co wyprawia Slican jest niedopuszczalne. Wypuszcza firmware w którym informuje że problem połaczenia centrali z internetem wyeliminuje, wgrywamy firmware i nic zero poprawy.

    Szukam pomocy na forum bo może ten co montował tez nie wie o czymś co możecie wiedzieć Wy. Na razie z wypowiedzi widać że nikt nie ma IPL z taką ilością. Zwrot sprzetu obije się zapewne o sądy itp, chciałbym tego uniknąć. Dodatkowo na szybko coś musiałbym w to miejsce zamontować.

    32 kanały na 9 linii miejskich nie mamy problemów z zajętością, że brakuje kanałów i ktoś nie może się połaczyć. Nie mamy tyle jednoczesnych połączeń.

    Skoro producent zapewnia działanie z ilomaś kanałami VoIP to ska mam wiedzieć że sobie nie poradzi wprowadzają coś to ma działać zgadza się??

    Tak nie przeczę budżet mamy ograniczony dlatego nie stać nas było na Siemensa, a nie chcieliśmy już Platana bo też nie grzeszy łatwością obsługi (pod wzgledem zapisu kopii i przywracania i zmian w konfiguracjach).
    Z teog co się orientowaliśmy to Slican nie jest byle jaką firmą krzak chociaz powoli widać się to zmienia.
    Telefony z chin pod własnym logiem, w telefonie systemowym po miesiącu potrafił złamać się kabel od słuchawki chyba jest za twardy albo taka chinska miedź w nim jest. Panasonic był 6 lat i nigdy w nim kabla nie wymieniałem.

  • #16 15 Maj 2013 09:25
    janek_999
    Poziom 17  

    bald_man napisał:
    Kolega nie posądzaj o bzdury kiedy nie jesteś pewien czegoś.

    Dora rada i sam z niej skorzystaj.
    Już w pierwszym cenniku tej centrali z dn. 05.10.2012 była informacja (wklejam z cennika):
    " * Kanały VoIP na sterowniku nie sumują się z kanałami VoIP na kartach serwera IP PBX IPL-256."

    Trudno się rozmawia z kimś kto prosi o pomoc ale jest święcie przekonany, że tylko on ma rację. A przy tym od samego początku nie piszesz wszystkiego, tylko dawkujesz nam emocje. Zaczęło się od echa w telefonie, a skończyło na tym, że zainstalowali ci kartę 32VoIP chyba na etapie testowym.

    Mój udział w tym wątku zakończę radą: wymagaj od swojego Wykonawcy żeby wszytko działało tak jak ci zadeklarował, że będzie działało. A jeżeli są błędy w działaniu centrali telefonicznej (czego nie neguję bo może się zdarzyć w każdym urządzeniu) - niech Wykonawca domaga się skutecznie od producenta ich usunięcia. W końcu po to jest gwarancja. Slican daje gwarancję 14-dniową.
    Jeśli rzeczywiście przyczyną Twoich problemów jest centrala telefoniczna - w ciągu 2 tygodni masz problem z głowy. Nie potrzeba się męczyć kilka miesięcy i tracić czasu na pisanie na forum.
    Myślę jednak, że jest jakiś powód lub powody dla których nie wybrałeś tego (najprostszego) rozwiązania.

  • #17 15 Maj 2013 10:06
    bald_man
    Poziom 14  

    Kolego może i tak było w cenniku w informacji od producenta. Pierwszy egzamplarz karty jaką mieliśmy po prostu łączył kanały z tymi na centrali, serwis tez się zdzwił. Nastepna karta i firmware już ograniczyła to. Mozliwe że miał wersję beta itp. Z drugiej strony ilośc kanałów ine powodowałaby echa czy konieczności podpięcia internetu centrali do działania. Za mała ilość kanałów skutkuje zajętościa chyba linii i brakiem możliwości dzwonienia.

    Kolego myslisz że ktoś dobrowolnie będzie chiał przyjąć sprzęt za 20 parę tysięcy. Jasne że sprawa obije się o postępowanie sądowe co potrwa. W międzyczasie albo wrócimy do starych Platanów albo musimy kupić coś innego.
    Zanim skieruję sprawę na tak poważne tory zwróciłem się na forum, może są jakieś kruczki i błaha sprawa że dzieją się takie rzeczy. Jak widać nie ma to trudno będę musiał do wykonawcy wystosować pismo z ostatecznym temrinem usunięcia usterek. Nie wiem co w tym dzwinego że pytam na forum.
    Druga sprawa jest taka, że po oddaniu do użytkowania tych central mam je razem z drugim praocwnikiem serwisować (odbyć szkolnie itp., to chciałbym wiedzieć o sprzecie jak najwięcej).
    Nie pisz prosze o emocjach, napisałem o kilku wadach centrali a wyskakują sami obrońcy że wszystko jest O.K. a tylko problem z siecią. A tymczasem jak na razie wynika z wypowiedzi że karta VoIP od Slicana jest nie dopracowana i w fazie testów.
    A całość została zapłacona więc nie sądzę żę wykonwaca z otwartmi rękami przyjmie sprzęt spowrotem i odda kasę. Dlatego temat poruszyłem na forum. Tymczasem ty bronisz Slicana i jego jakości a uruchamiałeś gdzieś tyle VoIP-ow na tej centrali. Ktoś zarzucał działanie sieci itp, ale temat konieczności internetu do działania centrali przemilczany został. Skąd ja mam wiedzieć po co Slicanowi łaczność non stop z centralą. Rozsynchornizuje mi się modem DSL i centrala nie działa.
    Co z tego że wykonawca domaga się od Slicana firmware ze zmianami, jak Slican wypuścił i firmware nie zadziałał. Ogólnie to nas nie interesuje co Slican mamy gwarancję od Wykonawcy, ale na pewno będzie cięzko polubownie cokolwiek zdziałać, chyba że wykonawca zachowa się wporządku wezmie ciezar na siebie i straci 20 000 tysięcy i będzie to egzekwował od Slicana.

    Zadałem pytanie na forum przytoczyłem jaki problem tymczasem wkroczyli paktycznie rpacownicy Slicana w jego obronie. Debatując że wina po mojej stronie od razu a pomijając inne problemy ktore przytoczyłem. To co ewidentnie wskazywało na problem centrali zostało przez nich pominięte.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Problem echa w niektórych lokalizacjach występuje nawet na telefonie Siemens, czyli odpada wina telefonów.
    Ogólnie może jeszcze ktoś się udzieli zamiast od razu bronić czy zarzucać coś komuś.

    Mamy te dwie centrale IPL i IPM. Jak dzwoni ktoś na linie miejską wpietą do IMP ona jest wpięta do switcha2 następnie światłowód i switch1 i do centrali IPL, nastepnie jak ktoś wybrał wewnątrzny w lokalizacji gdzie jest IPM, to sygnał wraca z IPL na switch1 ten sam światłowód spowrotem na switch2 i dopiero na telefon VoIP.
    Teoretycznie robi się pętla, sygnał idzie i wraca tą samą drogą przez te same switche. może to mieć wpływ na echo.
    Mogę centrale zlinkowac bezpośrednio oddzielnym włóknem światłowodowym, centrala IPM niestety wpięta bezpośrednio do media konwertera nie działa (dzwine każde inne urzadzenie działa) więc chyba przed media musze dać kolnego switcha. Wtedy dopiero sygnał nie bedzie w takiej jakby pętli.
    Nie dało się tego jaśniej napisać.

  • #18 15 Maj 2013 20:46
    Promocja11
    Poziom 12  

    janek_999 napisał:
    Moim zdaniem centrala IPL została tu fatalnie dobrana i nigdy nie spełni oczekiwać tego Klienta.
    Ale to nie znaczy, że jest zła.
    Zainstalowane dotychczas przeze mnie IPL-ki nie miały wcale VoIP lub ew. kilka VoIP.
    I pracują OK.
    Po prostu produkt musi być dobrze dobrany do celu jakiemu ma służyć.


    No tak, tylko że sam producent pozycjonuje ten produkt jako serwer telekomunikacyjny dedykowany do rozwiązań IP...

  • #19 16 Maj 2013 06:56
    romancc
    Poziom 6  

    Promocja11 napisał:
    janek_999 napisał:
    Moim zdaniem centrala IPL została tu fatalnie dobrana i nigdy nie spełni oczekiwać tego Klienta.
    Ale to nie znaczy, że jest zła.
    Zainstalowane dotychczas przeze mnie IPL-ki nie miały wcale VoIP lub ew. kilka VoIP.
    I pracują OK.
    Po prostu produkt musi być dobrze dobrany do celu jakiemu ma służyć.


    No tak, tylko że sam producent pozycjonuje ten produkt jako serwer telekomunikacyjny dedykowany do rozwiązań IP...


    Budowa dużej sieci w oparciu o produkt, który na rynku pojawił się od niedawna,
    jest tylko dowodem na brak doświadczenia i skutkiem wyimaginowanych oczekiwań. Wiadomym jest ,że nowe , raczkujące produkty nie pozbawione są wad, vide Boeningi LOTu.
    Slican ma sprawdzony produkt MAC i w owym czasie miał jeszcze poczciwą CCT.
    Dyletanci, dyletanci ... i tyle. kompletny brak pomyślunku w pogoni na cięciem kosztów na maksa. Tak to jest jak światem rządzi kasa.
    Wszyscy tną koszty i "lipa" z tego wychodzi.
    Szkoda mi CCT, bo to dobry produkt był i dopracowany, ale został wycofany
    z produkcji niestety.

  • #20 16 Maj 2013 15:11
    kudi.fm
    Poziom 10  

    Witam, mam podobną sytuację co kolega bald_man , a mianowicie IPL-256 z zainstalowanymi 8 kanałami VoIP na sterowniku , 6 linii miejskich analogowych ,2 bramki GSM. Do centrali podłączone jest 20szt telefonów 102IP , problemem jest echo podczas rozmowy . Na początku felerne okazały się karty CO , które zostały wymienione , zaktualizowany firmware centrali i to wszystko wystarczyło raptem na 3 tygodnie, echo jak bumerang powróciło. Dzieje się to podczas rozmów zewnętrznych jak i wewnętrznych...pisanie o tym że opieranie się na telefonii voip wewnątrz firmy( bez telefonów cyfrowych lub analogowych) wydaje mi się nie na miejscu i świadczy raczej o uwstecznianiu niż rozwoju.
    Walczę dalej z ww problemem i mam nadzieję ,że przełoży się to na wygraną a nie na porażkę... :D


    janek_999 napisał:" O kartach VoIP w swojej centrali nadal piszesz bzdury (być może jesteś niedoinformowany): w tej centrali na sterowniku są 4 kanały VoIP (ale tylko z kodekami 711a), ale kanały VoIP na sterowniku nie sumują się z kanałami VoIP na kartach VoIP. Zatem jak masz jedną kartę IPL32VoIP to masz tylko 32 kanały VoIP na 60 urządzeń. Moim zdaniem za mało. "

    kolego tak się składa ,że na sterowniku jest 8 kanałów VoIP...

  • #21 16 Maj 2013 21:07
    bald_man
    Poziom 14  

    kudi.fm a powiedz mi miałeś problemy z zawieszaniem się centrali. Może inaczej bo ona nie wisi ale dzieje się tak, że nie można się dodzownić ani zadzwonić z firmy. Wtedy loguję się do centrali bo bez problemu odpowiada daję restart i wszystko działa wszystkie telefony VoIP działają.
    Czy twoja IPL-ka po odpięciu źródła internetu działa, można dzwonić z VoIP??

    Dziś włączyłem w telefonie VoIP funkcję VAD podczas trwania rozmowy użytkownik powiedział że echo zmniejszyło się ale może to przypadek bo ta funkcja wcale do tego nie służy.

  • #22 17 Maj 2013 08:30
    mich-tel
    Poziom 21  

    kudi.fm napisał:
    kolego tak się składa ,że na sterowniku jest 8 kanałów VoIP...

    W centralach Slican IPM są montowane 2 rodzaje sterowników: L (4 VoIP) i A (8 VoIP). W tym przypadku jest na pewno wersja A (do L nie podłączysz dodatkowej karty VoIP).

  • #23 17 Maj 2013 09:04
    szwagros
    Poziom 29  

    Trochę o echu przy voip:
    http://www.voip-info.org/wiki/view/Causes+of+Echo
    A co do obsługi voip w centralach pstn, to wszyscy producenci traktują to jako zło konieczne, a niektórzy nawet się do tego przyznają. Nie należy spodziewać się więc super jakościowego rozwiązania.
    I jeszcze co do kanałów voip na karcie. Zawsze myślałem, że w ten sposób określona jest maksymalna ilość jednoczesnych rozmów na danej karcie. Jakie znaczenie ma więc ilość zalogowanych do niej końcówek?

  • #24 18 Maj 2013 17:56
    R-MIK
    Poziom 37  

    szwagros napisał:

    Zawsze myślałem, że w ten sposób określona jest maksymalna ilość jednoczesnych rozmów na danej karcie. Jakie znaczenie ma więc ilość zalogowanych do niej końcówek?

    A takie, że standardowo liczba kanałów powinna być równa 30% liczby telefonów. Jeśli na 4 kanałach puścimy 100 telefonów, to bardzo często będzie brakować kanałów. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej , gdy rozmowa z telefonu VoIP jest wykonywana przez operatora VoIP. W takiej sytuacji jedna rozmowa zajmuje 2 kanały.

  • #25 19 Maj 2013 23:05
    bald_man
    Poziom 14  

    30 % powiadasz.

    No to mam 50 telefonów VoIP z czego aktualnie używanych jest 45 sztuk i jedna bramka VoIP i kartę VoIP z 32 kanałami.
    No to chyba proporcje są zachowane. Jak jest za mała ilość kanałów to czym się objawia?? Jak brakuje to chyba nie można wykonać połaczenia, a u mnie połączenia można wykonywać tylko jest echo.

  • #26 19 Maj 2013 23:41
    Marynat
    Poziom 15  

    Nie znam tego systemu a chciałbym pomóc:
    Czy w tym systemie jest Echo Canceller? Jeśli jest, to ile jednocześnie obsłuży kanałów głosowych i czy działa dla połączeń zewnętrznych, konferencyjnych, wewnętrznych, przy połączeniach tranzytowych czy sieciowaniu?
    Czy działa tryb P2P dla połączeń wewnętrznych? Czy można tworzyć grupy lub wyłączyć P2P. Pozwoliłoby to na szybkie znalezienie przyczyny echa.

  • #27 23 Maj 2013 00:17
    macmm
    Poziom 24  

    Echo jak wspomniano wcześniej występuje głównie dla linii miejskich analogowych. Wszyscy traktują je jako zło konieczne ale opóźnień w sieci IP nie da się uniknąć a EC nie zawsze daje sobie z tym radę. Obecnie operatorzy stacjonarni zaczęli używać innej metody równoważenia linii. Nie jest to już 600 ohmów tak jak przewidywała polska norma a 300 tak jak przewiduje niemiecka i fracuska. Z tego co wiem Slican wprowadził karty dopasowane równoważnikem linii do nowych parametrów i wymienia je w razie potrzeby. EC jest włączane dla wszystkich połączeń z liniami analogowymi , i połaczeniech konferencyjnych. Dla pozostałych połączeń nie ma potrzeby włączania gdyż i tak tory rozmówne są rozdzielone. W połączeniach wewnętrznych nie ma potrzeby włączania EC gdyż opóźnienie powstające na cyfrowym polu komutacyjnym wynosi kilkanaście milisekund więc nie ma prawa wnosić echa.Ale z mojego doświadczenia wynika że echo wnoszą telefony bezprzewodowe. Zwłaszcza te gorsze. Pojawia się tam echo nie od terminala czyli stacji bazowej tylko od słuchawki, a tam występuje opóźnienie wynikające z transmisji radiowej. Po prostu stacje bazowe nie tłumią echa powracającego od słuchawki zostawiając to dla drugiej strony. Ale jeśli używamy centrali to cała teoria bierze w łeb bo nawet gdyby włączyć EC to wytnie ona echo powstające na terminalu po np 20 ms a opóźnienie powstające na słuchawce bezprzewodowej nie ma jak być wycięte. Polecam sprawdzenie jaka jest różnica w echu przy rozmowie wewnętrznej pomiędzy telefonem VoIP a stacjonarnym na kablu i stacjonarnym bezprzewodowym. Zdziwicie się jak jest różnica.

  • #28 23 Maj 2013 10:18
    R-MIK
    Poziom 37  

    macmm napisał:
    (...)Dla pozostałych połączeń nie ma potrzeby włączania gdyż i tak tory rozmówne są rozdzielone(...)

    Elektrycznie tak, akustycznie nie i trzeba mieć tego świadomość.

  • #29 26 Maj 2013 14:27
    Nabuch2
    Poziom 11  

    macmm napisał:
    W połączeniach wewnętrznych nie ma potrzeby włączania EC gdyż opóźnienie powstające na cyfrowym polu komutacyjnym wynosi kilkanaście milisekund więc nie ma prawa wnosić echa.


    Nie całkiem. Kilkanaście milisekund to mocno nieprecyzyjna wartość, ale w tym przedziale zaczynają się problemy - echo może być odczuwane w zależności od RL (return loss) i percepcji słuchacza. Jest to opisane w ITU-T G.168 i pochodnych.
    Nie połączysz też raczej ze sobą dwóch takich central liniami analogowymi - gdy opóźnienie wzrośnie do 30 ms będą problemy z zapewnieniem zalecanej wartości RL (circa 35 dB).

  • #30 04 Cze 2013 08:44
    bald_man
    Poziom 14  

    Slican wreszcie zmienił soft gdzie centrala nie wymaga połączenia z internetem żeby działać.
    Zostaje problem echa. Mamy jeden telefon analogwy wpięty do centrali, z niego do mnie dzwoniono na mój telefon bezprzewodowy Siemens, pierwszy raz w histroii miałem echo.
    Echo w firmie wystepuje jak dzowni się z zewnątrz jak i wewnątrz firmy. Nie zawsze występuje, pojawia się nawet jak jest znikome obciążenie sieci LAN nocą. Komputery w sieci są poblokowane nie są używane żadne programy p2p, nie ma wysyłanych dużych plików siecią itp. Nie ma też znaczenia czy telefon VoIP jest wpięty bezposrednio do switcha czy też robi za bridge i do niego podpięty jest komputer.
    Na kodeku G711a jest echo znacznie większe i częściej niż na kodeku G729

    Dodano po 2 [minuty]:

    macmm napisał:
    Obecnie operatorzy stacjonarni zaczęli używać innej metody równoważenia linii. Nie jest to już 600 ohmów tak jak przewidywała polska norma a 300 tak jak przewiduje niemiecka i fracuska. Z tego co wiem Slican wprowadził karty dopasowane równoważnikem linii do nowych parametrów i wymienia je w razie potrzeby. EC jest włączane dla wszystkich połączeń z liniami analogowymi , i połaczeniech konferencyjnych.


    Kolego możesz mi napisać o jakie karty chodzi i jak to sprawdzić, może zaproponuję serwisowi wymianę karty (chociaż miałem już dwie wymiany).

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME