Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.6 93r. obrotomierz wariuje, silnik gaśnie

08 Maj 2013 12:22 3576 7
  • Poziom 7  
    Witam, mam problem z moim golfem 3, 1.6 benzyna, 93 rok. Od jakiegoś już czasu dzieją się dziwne rzeczy, mianowicie gdy jadę obrotomierz zaczyna wariować,(oczywiście nie zawsze się tak dzieje czasami 2 razy w tygodniu a czasami rzadziej lub częściej) wskazówka ,,świruje'' skacze od początku do końca obrotomierza zapalają się czerwone kontrolki (przy czym silnik w zasadzie nie szarpie) i czuć ze silnik gaśnie ale jak go nie wyrzucam na luz tylko zostawiam na biegu to odpala i jadę dale jak gdyby nigdy nic. Innym razem nie mogę odpalić go lub odpalam a za chwilę gaśnie i mam problem z powtórnym odpaleniem, najgorzej jak dziej się to np. na skrzyżowaniu muszę go po prostu zepchnąć. Wymieniłem cewkę sprawdziłem przewody i aparat zapłonowy, poczytałem fora i każdy zaleca wymianę czegoś a to przewody a to czujniki ale przecież nie wymienia wszystkiego po kolei troch to będzie kosztowało a nie wiadomo czy przyniesie jaki kolwiek rezultat może ma ktoś jakiś pomysł co to możne buc, mechanicy nie wiedzą co to może być gdyby to się działo na ich oczach to może by coś pomogli a tak to rozkładają ręce, a przecież to się dzieje nie zależnie od czego kolwiek i bez znaczenia na warunki atmosferyczne. Najbardziej zastanawia mnie ten obrotomierz dlaczego tak wariuje a silnik nie, może miał ktoś podobna sytuację lub wie co jest przyczyna. Dzięki z góry za wszystkie sugestie.
  • Poziom 20  
    Jak obrotomierz wariuje, to albo komputerek, albo czujnik położenia wału. Sprawdź przewody do czujnika, spróbuj czujnik wykręcić i przeczyścić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Czyli powinienem wymienić cały aparat zapłonowy?
    Po wszystkim wymaga to jakiejś regulacji?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Nie widzę innych sugestii więc spróbuję tej rady i wymienią aparat zapłonowy, jak będzie po wszystkim i nastąpią zmiany (mam nadzieję że pozytywne) napisze.
  • Poziom 20  
    Brat miał podobnie też w Golfie 3 1.6. - obrotomierz wariował, silnik gasł kiedy chciał. zapalały się kontrolki i włączał Piszczyk od oleju.
    Okazało się że przyczyna były tego dwie przyczyny:
    Za gaśniecie silnika to był odpowiedzialny zaśniedziały styk bezpiecznika (tak jakby coś akurat w tym miejscu kapało z podszybia/szyby). Odłączało pompę paliwa. Sprawdzaliśmy, wymieniali bezpiecznik od pompy, ale to nic nie dawało bo konektor (gniazdo) było zaśniedziałe. A żeby było bardziej wrednie to zaśniedziałe było na wyjściu bezpiecznika, a nie na wejściu - co powodowało że podczas sprawdzania żarówka świeciła :-).
    A odnośnie kontrolek, brzęczyka i skakania obrotomierza to zmierzyliśmy napięcie w instalacji i było prawie 22 Volt na obrotach. Wymieniliśmy regulator na alternatorze i napięcie wróciło do normy. Po jakimś czasie znowu padł regulator, brat wymienił wtedy alternator i od tej pory problemy się skończyły.
  • Poziom 7  
    Witam, pomyślałem że dam znać jak mój problem ma się, tak gdyby ktoś miał podobny przypadek, dwa miesiące temu wymieniłem aparat zapłonowy wraz z przewodami i puki co (odpukać) wszystko jest ok więc mam nadzieję, że udało mi się wyeliminować usterkę. Koszt zakupu używki na allegro w idealnym stanie 100 zł. wymiana oraz regulacja własnoręczna, więc za darmo, powodzenia.