Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DALCO MP3 D718 AUX USB SD - podłączenie radia zamiast CAR400 w Oplu

08 Maj 2013 15:04 3741 7
  • Poziom 11  
    Mam problem z zamontowaniem tego radia. Jeżdżę Vectrą B z 97. Poprzednio miałem radio Car Philips 400 ale było ono zakodowane a kodu nie otrzymałem.
    Postanowiłem kupić radio jak w temacie. Jednak po podłączeniu dwóch klocków ISO radio nie daje żadnego znaku życie. Wziąłem je do kolegi i on podpiął go do swojego passata b4 i wszystko działało.
    Postanowiliśmy więc przepiąć jego radio do mojej vectry. Okazało się że jego radio działa u mnie.
    Myślałem że może klocek nie dostaje do styków, więc przelutowałem kabelki na klocek który dostałem do radia. Jednak i to nie zmieniło sytuacji. Czy macie jakieś pomysły co to może być ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 23  
    A nie ma to DALCO jakiejś dziwnej masy na obudowie? Jeśli na przewodach od zasilania (żółty i czerwony) idących do radia masz +12 i na czarnym z niebieskim masę, to radio powinno się włączyć. Miałem kiedyś identyczny przypadek z radiem Denver. Po przebojach okazało się, że radio powinno mieć jeszcze jeden przewód idący od obudowy gdzieś do kabiny auta (punktu masy). Wyczytałem to dopiero w instrukcji, gdzie było napisane JAK MONTOWAĆ w samochodach, w których miejsce mocowania radia jest plastikowe i nie przewodzi! Dziwna sprawa, lecz u mnie właśnie miejsce montażu nie miało styku z masą. Przekładałem radyjko do innego auta i... działało.. :-) Może tu jest problem?
  • Poziom 11  
    Teoretycznie wg schematu na niebieskim ma być antena elektryczna.
  • Poziom 23  
    Ogólnie mówiąc radio ma ruszyć na 3 przewodach:

    - czerwony +12V zasilanie główne
    - żółty +12V - zasilanie pamięci
    - czarny - masa

    resztę można pominąć.
    Weź radyjko podłącz bezpośrednio pod akumulator pod maską. Żółty i czerwony - wychodzące z radia połącz razem i daj na PLUS do akumulatora, a CZARNY na minus. Jeśli włączy się - będzie oznaczało że coś w kablach nie halo.

    Zerknij jeszcze czy na przewodach w samochodzie masz napięcie. Na żółtym musi być nawet z wyjętym kluczykiem bo to pamięć. Czerwony może znikać po wyjęciu kluczyka jeśli idzie po stacyjce.

    Ja bym to zrobił tak:

    1. sprawdził czy na żółtym przewodzie z kostki ISO auta wychodzi +12V
    jeśli jest - to z tego żółtego poprowadził bym prąd pod przewód ZÓŁTY I CZERWONY w radiu.

    To w pierwszej kolejności. Jeśli radio się włączy ... będzie ok. Jeśli nie ...
    to w następnej kolejności - wziął bym długi przewód i podłączył go do radia w miejsce do którego idzie CZARNY z kostki a drugą część pod akumulator (minus).

    Musisz pokombinować. Vectra B miała oryginalne radio po stacyjce więc na czerwonym przewodzie będziesz miał prąd dopiero wtedy gdy kluczyk przekręcony.
  • Poziom 11  
    Wielkie dzięki za odp. Dzisiaj już nie dam rady bo ciemno ale jutro to sprawdzę. W razie problemów bd pisał w tym temacie lub na pw
  • Poziom 11  
    A jeśli po podłączeniu do akumulatora radio dalej nie reaguje ?
  • Poziom 23  
    No to wewnętrzny bezpiecznik trzasnął a jak nie on... no to radyjko uszkodzone chyba że podpięte do innego akumulatora - wstanie

    Wtedy tłumaczył bym to za słabym napięciem na Twoim akumulatorze lecz jeśli autko odpala to mało prawdopodobne! Spotkałem się jednak z radiami JVC dla których napięcie 10.5 czy 11V było za skromne i nie chciały się włączyć. Odzywały się dopiero gdy dostały 12 z groszami...
  • Poziom 11  
    Dobra dzisiaj już wyczaiłem co jest nie tak. Wygląda że tylko napięcie jest tylko na tym co idzie bez kluczyka a na tym z kluczykiem brak. Pozostaje mi tylko przepatrzenie dokładne w którym miejscu kabel nie przewodzi.