Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2 G Isuzu 1.7 - czy klimatyzacja działa?

08 Maj 2013 18:47 4689 3
  • Poziom 13  
    Witam,
    Na początku dodam, iż kompletnie nie znam się na samochodach. Nawet wymiana koła to dla mnie osiągnięcie.

Otóż mam samochód od 4 miesięcy, jako że była zima to nigdy nie używałem klimy a po naciśnięciu przycisku dioda na nim się świeciła więc stwierdziłem ze wszystko jest ok. Poza tym kiedys jak mi szyby parowały i włączalem ją to odparowywało więc stwierdziłem ze działa.

Teraz nadeszło lato i pierwsze upały, włączając klimę odnoszę wrazenie ze nic się nie chłodzi poza tym co leci z wiatraków spod silnika czy jak sie to mowi.

Chciałbym się dowiedziec czy działająca klima będzie chłodzic powietrze ktore idzie z wentylatorów czy sąto dwa osobne systemy i np powinienem wyłączyc wentylatory (no ale wtedy znikąt zimno nie idzie).

Pytanie 2, czy działająca klimatyzacja daje jakieś odgłosy? jeżeli tak to nic nie zauważylem.

Pytanie 3, czy muszę poprostu nabic (gdzies na forum przeczytalem) klime i zacznie być okej, czy klima uszkodzona czy co powinienem zrobic.

Przepraszam za swoją niewiedzę no ale to pierwszy samochod z ktorym mam jakikolwiek kontakt.
  • Poziom 33  
    1. Czy klimatyzacja wydaje odgłosy? Czasami słychać załączające się sprzęgiełko kompresora klimatyzacji (przy słabszych silnikach czuć niewielki spadek obrotów silnika).
    2. Klimatyzacja działa razem z nawiewem jak to napisał Kolega, pokrętłem ustawia się prędkość tak samo jak w wersji bez klimatyzacji.
    3. Czy z nawiewów nie czuć nieprzyjemnego zapachu podczas załączenia klimatyzacji?
    4 sprawdzi Kolega czy to wyżej opisane sprzęgło przy kompresorze klimatyzacji nie wyłącza się po jakimś czasie bez samoczynnie (mogło by to świadczyć np niewłaściwym ciśnieniu, poziomie czynnika chłodzącego).