Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 - Regulacja zaworów w Peugeot 206 1.1 8v dywagacje

paczanga 08 May 2013 23:16 21486 6
  • #1
    paczanga
    Level 10  
    Witajcie

    Postanowiłem wyregulować zawory w swoim 206 bo słyszałem niepokojące klepanie po nagrzaniu na biegu jałowym. Przekopałem internet, zakupiłem uszczelkę i szczelinomierz po czym zabrałem się do pracy wzorując się na tym filmiku:

    http://www.youtube.com/watch?v=xcB2FhStrKY&list=LL-Swkg_q_9fydlIvt-TIXPg&feature=mh_lolz

    Niestety po godzinnej walce i odpaleniu samochodu jest jeszcze gorzej niż wcześniej :( Klepie na zimnym silniku jak diesel.

    Myślę że ktoś z Was na forum ma większe doświadczenie i rozwieje moje wątpliwości:
    1. Wg filmu i paru informacji we francuzach 1. cylinder liczy się od skrzyni biegów a nie od rozrządu. Czy to prawda?
    2. Każdy mówi że szczelinomierz ma wchodzić luźno ale z oporem. Tzn. jak?
    3. Przykładowo jeśli zawór wylotowy ma 0,40 to mam ustawić tak żeby 0,45 nie wchodziło ale 0,40 tak?
  • #2
    przem27
    Level 30  
    1. Tak, liczy się od skrzyni ale do ustawiania luzów zaworowych to bez znaczenia.
    2. dokładnie tak jak napisałeś w pkt 3
    pozdr
  • #3
    paczanga
    Level 10  
    Quote:
    1. Tak, liczy się od skrzyni ale do ustawiania luzów zaworowych to bez znaczenia.


    Czyli przy regulacji nieważne jest z której strony jest 1 cylinder?
    Jeśli dobrze rozumiem patrzę która dźwigienka jest luźna lub na wałek jeśli krzywka jest w połozeniu 180st od dźwigienki ?
  • #4
    T5
    Admin of Cars group
    Kręcisz silnikiem i patrzysz na którym cylindrze dźwigienka zaworowa wydechowa się podnosi a ssąca chce w dół( takie przejście) i regulujesz cylinder bliźniaczy Jak na pierwszym masz przejście regulujesz 4rty. Jak na 4rtym masz przejście regulujesz 1. Drugi i trzeci tak samo.
  • #5
    paczanga
    Level 10  
    Quote:
    Kręcisz silnikiem i patrzysz na którym cylindrze dźwigienka zaworowa wydechowa się podnosi a ssąca chce w dół( takie przejście) i regulujesz cylinder bliźniaczy Jak na pierwszym masz przejście regulujesz 4rty. Jak na 4rtym masz przejście regulujesz 1. Drugi i trzeci tak samo.


    Z kolejnością regulowania będę wzorował się na tym filmiku i dok. technicznej.
    W tym systemie "mijanki" rozumiem że wydechowa musi się otwierać a ssąca zamykać?

    A jak jest z tym oporem szczelinomierza? Tak jak w pkt. 3 i przem27 napisał?
  • #6
    Pio5311
    Level 3  
    Niedługo być może będzie mnie to czekało wiec rozumiem że jeżeli dźwigienka wydechowego się podnosi na pierwszym cylindrze a ssąca chce iść w dół już to podejmuje się regulacji zaworu wydechowego na 4 cylindrze tak?
    I jeżeli krzywka wydechowa na cylindrze drugim drugim się podnosi a ssąca chce iść już w dół to reguluje dźwigiene wydechową na cylindrze trzecim no i pozniej jak na trzecim będzie tak samo ze się będą jak by to ująć mijać to reguluje wydechową dzwignie na drugim i wydechowe mam wyregulowane i później zaczynam regulować w ten sam sposób ssące tak czy dobrze kombinuje ?