Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy = przeniesienie napędu?

09 Maj 2013 11:27 7149 10
  • Poziom 10  
    Witam

    pytanie dla znawców.


    Chcę zbudować młynek do torfu z napędem spalinowym.

    Silnik z znanego wszystkim portalu aukcyjnego typu 6.5km lub 9 lub nawet 13km.

    Moje pytanie brzmi: Czy dane silniki po pierwsze nie będą za słabe (mowa o 6.5km)?

    Jakie przeniesienie napędu zastosować? pasek klinowy czy pasek zębaty HDT?

    Obawiam sie czy silnik może takie siły przenieśc (promieniowe/osiowe)?


    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Wszystko zalezy od konstrukcji mlynka, ale jesli zastosujesz walek posredni napedzajacy poprzez paski wirnik mlynka, a naped walka zrobisz poprzez sprzeglo elastyczne, to silnik wytrzyma spokojnie.
    Musisz pamietac o sprzegle rozlaczajacym naped, najlepiej odsrodkowym, bo beda klopoty z uruchomieniem silnika.
  • Poziom 10  
    o dzieks za odpowiedź

    ta przewidywałem że silnik nie ruszy bez odciążenia go na początku.

    popatrze na sprzęgła odśrodkowe i coś może wybiorę

    co do przełozenia to właśnie myślę nad konstrukcją wałek silnika napędza paskiem wałek pośredni a on napedza przez sprzęgło odśrodkowe wirnik młynka (trochje więcej roboty ale dłużej silnik wytrzyma)

    a jak z mocą który byłby optymalny (wirnik młynka coś ala noże od glebogryzarki max długość 80cm)


    ps konstrukcja z grubej rury fi 400-500 ścianka z 6-8mm w środku wirnik z góry wsyp torfu z siatka metalowa przeciw wielkim kamieniom i z boku zsyp materiału wirnik napędzany z od boku (czoło rury)

    pzdr
  • Poziom 38  
    Jesli kola pasowe beda bezposrednio na osi-wale silnika, to paski beda dodatkowo obciazaly lozyskowanie walu silnika, co spowoduje ich szybsze zuzycie i rozszczelnienie komory silnika.
  • Poziom 10  
    nie będe zakładać nowego tematu bo to omco chcę zapytać ma sie poniekąd do tego tematu.

    Piło-przecinarka:

    silnik spaliniwy tzn mam na mysli sinik golfa II najlepiej diesel lub o ostateczności benzyna.

    Moje pytanie.
    Naped pompy do siłownika bezpośredni na kole zamachowym czy poprzez skrzynie(wiadomo pompy maja swoja wydajnośc przy określinych obrotach jak i nominalne zalecane obroty pompy przez producenta
    sile T chcialbym uzyskać ze 12-16T max ale szybkosc dobra

    i pytanie czy naped piły silnik hydrauliczny czy z silnika golfa wyciagnac na pasku kkinowym hdt czy innym? pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
  • Poziom 38  
    Naped pompy musisz dobrac sprawdzajac wykresy mocy i spalania silnika przy roznych obrotach i na podstawie tego ustalic na jakich obrotaqch silnik ma odpowiednia moc, aby zasilac pompe i wtedy dobrac odpowiednie przelozenie, aby pompa miala odpowiednie obroty.

    Naped hydrauliczny jest mniej ekonomiczny energetycznie, ale przy tym jest duzo wygodniejszy w wykozystaniu, bo zamiast walkow przekladni itp. mechanizmow, mozna latwo podpiac silnik hydrauliczny, a role walkow, przekladni przejmuja weze cisnieniowe, ktore latwo wpasowac w maszyne. Do tego dochodzi tez latwa regulacja obrotow.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    @giepetto,
    nigdy nie oczekuje gotowego rozwiazania ba szukam własnego ale akurat z hydrauliką siłową nie miałem styczności pracować dlatego pytam


    wiadomo nacisk wychodzi od zastosowanego siłownika+cisnienia pompy

    no to co bym chciał uzyskać
    posów łupania 15-20cm/spowrotny szybszy (jeżeli da się szybciej to dobrze by było) oczywiscie z naciskiem12-16t ale wiadomo jak bedzie wiecej nie przeszkadza


    @saskia,
    tak wiem bo cały dzień w pracy myślałem o tym że przy odpowiednicj obrotach trzeba bedzie patrzeć z doborem parametrow na przełożenie
    wychodzi z tego że przy 3-4k obr/min ma silnik 1.6d okolo 30-40kw

    co do tego napędu piły to myśle ze hydraulika będzie dobra ze wzgledu sterowalności ale droga chyba że się mylę?
  • Poziom 38  
    Hydraulika daje troche wieksze bezpieczenstwo, bo nie ma wtedy w maszynie zbyt wielu walkow, paskow itp. ktore to stanowia zagrozenie. Masz ruchome tylko elementy robocze, zadnych posrednich. Poza tym silnik hydrauliczny dziala jak hamulec, odetniesz przeplyw i maszyna staje natychmiast. Przy silnikach np. el. to moze potrwac troche czasu zanim maszyna zatrzyma sie kompletnie.
    Pamietaj ze w hydraulice zawsze musisz zainstalowac zawor bezpieczenstwa-przelewowy, aby ci pompa wezy nie porozrywala.
    Co do ceny, czy drozsze, to trudno powiedziec, ale jak wezmiesz pod uwage mniejsza ilosc pracujacych czesci i przez to mniejsza awaryjnosc, mniej czesci zuzywajacych sie i potrzebujacych konserwacji i zuzywajacych czesc energii, zwiekszone bezpieczenstwo, mniej przeszkadzajacych oslon, prostsza budowa, to nawet nieco wyzsza cena moze sie okazac niska w calosciowym rozrachunku.

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    Pasek zebaty noze ci narobic wiecej problemow niz pozytku.
    Musisz miec w ktoryms punkcie napedu pompy tzw. slabszy element pozwalajacy na poslizg, np .paski klinowe, lub sprzeglo przeciazeniowe, bo w przypadku przeciazenia i nieprzewidzianej awarii zaworu bezpieczenstwa, beda problemy, lub nawet powazne awarie.

    Dodano po 21 [minuty]:

    T.J.Storm napisał:

    co do przełozenia to właśnie myślę nad konstrukcją wałek silnika napędza paskiem wałek pośredni a on napedza przez sprzęgło odśrodkowe wirnik młynka (trochje więcej roboty ale dłużej silnik wytrzyma)


    Tu masz klasyczny blad.
    Otoz musisz pamietac ze sprzeglo odsrodkowe wymaga odpowiednich obrotow, aby zalaczylo i moze przenosic ustalone konstrukcja moce, wiec jesli zamontujesz je po przelozeniu (zmianie obrotow) to, albo nie bedzie zalaczalo prawidlowo, albo bedzie sie slizgalo przy zbyt duzym obciazeniu, za przekladnia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dziekuję Panowie za wyklad i chęci.

    Trzeba szukać coś lepszego.

    Swoja droga będę miał C4011 on ma max 42km ciekawe jakbym pod niego zrobił piło-łuparkę? wystarczająco czy za duże spalanie będzie?

    to tylko tak na szybko przemyślenia