Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna. Czy warto kupić...

karolina1317 09 Maj 2013 18:39 9375 19
  • #1 09 Maj 2013 18:39
    karolina1317
    Poziom 9  

    Witam.
    Co sądzicie o aucie renault lagna II wersja z LPG. Czy warto zainwestować w to auto? Ceny są stosunkowo dobre i na pierwszy rzut oka dobrze się prezentuje :D

    0 19
  • #2 09 Maj 2013 21:33
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Ja miałem 2 laguny tyle że w dieslu i byłem bardzo zadowolony Za tą cenę nie kupisz nic z takim wyposażeniem i bajerami Jeżeli masz jakieś pojęcie o mechanice to warto , jeżeli nie to często będziesz odwiedzał to forum i forum laguny . Częstymi przypadłościami są np czytniki kart i panele klimatyzacji . Decyzja Twoja .

    0
  • #3 10 Maj 2013 15:04
    karolina1317
    Poziom 9  

    Heh.. dzięki za info. Moi rodzice mają lagunę tyle, że troszeczkę nowszą 2007 w dieslu ale w kombi i chyba jesteśmy w momencie kiedy po raz pierwszy się zepsuła. (podejrzewam, że padł czytnik), bo wszystko ok chodzi ale nie reaguje na włożenie karty.

    0
  • #5 10 Maj 2013 15:20
    karolina1317
    Poziom 9  

    Dzięki :)

    0
  • #7 11 Maj 2013 17:08
    maniutex
    Poziom 10  

    kolego jeżeli lagune to tylko w benzynie w 2 padają diesle i dość kosztowna jest diagnostyka jak i naprawa benzynki robią dużo wieksze przebiegi bezawaryjnie a przy tym jak przystało na francuza są ekonomiczne

    0
  • #8 11 Maj 2013 20:57
    krocze
    Poziom 25  

    Czy wy, chłopy, macie problemy z rozróżnianiem płci na tym forum, czy to tylko przejaw ignorancji?

    Autorem tematu jest kobieta.

    0
  • #9 11 Maj 2013 21:28
    krucjo93
    Poziom 8  

    osobiście jestem za dieselkiem ale co do laguny to lepiej w benzynie,
    duży problem w nich stwarza elektronika-odpalasz auto i zaświecają się kontrolki jak światełka na choince, często czujniki padają :(
    przynajmniej części dostaniesz łatwo i niewygórowane ceny
    trudności sprawiają wymiany--->w końcu to francuz(wykręcasz pół silnika żeby się gdzieś tam dostać) sam mam w swojej carismie silnik renault(dCi)


    krótka rada na koniec zacznie się psuć to albo robisz albo szybko gonisz komuś innemu :)

    0
  • #10 12 Maj 2013 15:09
    krocze
    Poziom 25  

    krucjo93 napisał:
    w końcu to francuz

    Kolejny stereotyp! Nie wszystkie francuskie auta tak mają. W większości tylko Renault.

    1
  • #11 12 Maj 2013 20:18
    maniutex
    Poziom 10  

    nie no generalnie nie jest renault gorszy od np volkswagena popatrz w dci padają wtryski Delphi koszt regeneracji 400zł / szt a co sądzisz o np pompo wtryskach do 2.0 tdi ?????? jeżeli chodzi o koszt zakupu auta renault kupisz o wiele młodszy niż vw czy audi komfort porównywalny a koszty napraw lub czesci takie same

    Dodano po 3 [minuty]:

    za 10000zł kupisz lagune z przebiegiem do 200000km i wypasioną a np a6 lub passat za dyche to import z przebiegiem REALNYM ok 400000km i z reguły już szpachlowany w wersji podstawowej

    0
  • #12 12 Maj 2013 20:22
    xlukaso
    Poziom 11  

    Każde auto ma plusy i minusy i każda marka posiada forum gdzie ludzie wspierają się podpowiadając jak usunąć usterkę we własnym zakresie. Ja nie dawno kupiłem Lagunę II dużo szukałem opinii na temat tego samochodu i to co znalazłem diesle są bardziej awaryjne, co do benzyny to odpada 2,0 dci tego nawet nie da się zagazować ale jedynie silniki 1,8 ludzie sobie chwalą. A tak po za tym im więcej bajerów tym ma się co psuć.

    -1
  • #13 12 Maj 2013 20:32
    maniutex
    Poziom 10  

    poza tym teraz silniki co występują w clio dci są montowane też w fordach z oznaczeniem tdci peugeocie hdi w mitsubishi i wiele innych najgorzej jak do tych silników dobierze sie "MECHANIK" co stawia diagnozę rozkręcania pół silnika bez sensu i nie potrafi go poskładać prawidłowo stąd te opinie

    Dodano po 7 [minuty]:

    generalnie dzisiaj zagazujesz każde auto tyle że porządna instalka kosztuje 3koła za 1800zł nawet nie montuj bo chińskie wtryski i sterowniki szybko padają i zużycie gazu większe pozatym czy taki 1.8benzyna tak dużo pali? żeby go gazować ?

    0
  • #14 12 Maj 2013 20:37
    xlukaso
    Poziom 11  

    Moja 1,8 pali ok. 9l (tak pokazuje komputer) w cyklu miejskim gdzie nieraz stoi się w korkach na trasach jeszcze nie wiem niedawny mój zakup więc się nie wypowiem. Co do gazowania to mało widziałem ich w gazie.

    0
  • #15 12 Maj 2013 20:53
    maniutex
    Poziom 10  

    wszystko jest uzależnione od ilości km ile pokonujesz miesięcznie taki 1.9 dci na pewno jest ekonomiczniejszy na dłuższe trasy w mieście palą ok 7-8l ropy zależy od nogi, ja mam starszy model w dieslu tyle że dti mniej delikatny układ wtryskowy jak by montowali te silniki w 2 myślę że na pewno bym ją kupił

    0
  • #16 12 Maj 2013 21:06
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    xlukaso napisał:
    odpada 2,0 dci tego nawet nie da się zagazować


    Do diesla zwykle nie montuje się gazu. Możesz jedynie butle w bagażniku wozić tak dla siebie.

    0
  • #17 12 Maj 2013 21:13
    maniutex
    Poziom 10  

    laguna 2 chyba niema 2.0 dci są 1.9 i 2.2 to tylko błąd pisowni te silniki weszły chyba dopiero niedawno

    0
  • #18 12 Maj 2013 22:44
    krucjo93
    Poziom 8  

    diesle wymagają więcej precyzji nie ma co się oszukiwać :P
    paliwo i wymiana filtrów ma tutaj duże znaczenie przy wtryskach...
    zależy jeszcze czy mamy wtryski boscha czy siemensa, piezoelektryczne czy elektromagnetyczne
    niektóre połączenia ze sobą w parze nie idą...poprostu

    następne autko jakie będzie to na pewno benzyna :D

    0
  • #19 13 Maj 2013 15:13
    xlukaso
    Poziom 11  

    Wcześniej napisałem o silniku 2,0 dci przepraszam mój błąd chodziło mi o 2,0 IDE w benzynie i tego silnika nie da się zagazować

    0
  • #20 13 Maj 2013 21:26
    maniutex
    Poziom 10  

    kolego wszystko się w Polsce da zrobić hehe nawet 2.0 IDE zagazować
    wszystko zależy od tego ile chcesz na to przeznaczyć

    Dodano po 7 [minuty]:

    tak dla śmiechu ( w poprzedniej firmie duży zakład przemysłowy były widlaki w dieslu ale już tak zmęczone życiem że mechanicy wymyślili skoro niema ją już odpowiedniej kompresji zrobią je na gaz przyjechała firma i wózek w 2 dzionki był przerobiony i najlepsze jest to że od tego czasu minęło 7lat a on dalej po Archimedesie we Wrocławiu lata )

    0