Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna 40 - Pilarka łancuchowa dławi się i gaśnie

PchlaW81 09 Maj 2013 21:26 20937 14
  • #1 09 Maj 2013 21:26
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Witam, mam problem z piłą, tak jak na filmie, dławi się jak się dodaje gazu, na wolnych obrotach ok. Myślałem, że to membrany, więc je wymieniłem, ale problem jest dalej identyczny, nic się nie zmieniło.

    http://youtu.be/Zh40l5D_jZs

    2 14
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 09 Maj 2013 21:28
    rou123
    Poziom 14  

    Próbowałeś regulacji?

    3
  • #3 09 Maj 2013 21:31
    PchlaW81
    Poziom 17  

    rou123 napisał:
    Próbowałeś regulacji?


    Nic nie próbowałem, bo nie bardzo wiem jak się to robi. Zapewne za pomocą śrub, ale to trzeba wiedzieć które i ile kręcić.
    Dodam, ze pilarka normalnie pracowała, były cięte metrówki na klocki i nagle się zaczęły te problemy.

    2
  • Pomocny post
    #4 09 Maj 2013 21:37
    rou123
    Poziom 14  

    Z prawej strony pilarki masz w obudowie kabłąku otwór a w nim dwa wkręty L i H. L właśnie odpowiada za twoje problemy. Zapal pilarkę poczekaj aż troszkę sie nagrzeje i spróbuj wkręcać lub wykręcać właśnie wkręt L. Aż do momentu kiedy zacznie przechodzić na wyższe obroty bez zadławienia. Tylko sprawdź sobie który jest który.

    2
  • Sklep HeluKabel
  • #6 13 Maj 2013 17:21
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Dzisiaj musiałem znowu rozkręcić piłę, żeby konkretnie wiedzieć która śruba jest H a która L, przy jednej śrubie było H więc ok, natomiast przy drugiej L niby jest, ale kawałek od niej, jednak po tej stronie gaźnika, której jest owa śruba więc na pewno to ta, oczywiście skoro tamta była H to ta musi być L. Po odpaleniu piła do pewnego momentu, być może do nagrzania chodziła dużo lepiej jak ostatnio, już sobie myślałem, że sama się naprawiła, ale nie ma tak dobrze. Za chwile znowu się dławiła, pokręciłem tymi śrubami tak jak jest w opisach, i powiedzcie mi, czy nawet milimetr czy dwa w jedna bądź drugą stronę kręcenia tą śrubą może wystąpić duża różnica? No bo ustawiałem, i powiedzmy 5-10 sekund piła działa super jak gazuje, ale nagle jest samoczynny zjazd do niższych obrotów i znowu wchodzi na wyższe, przedtem co dodałem gazu to się dławiła, a teraz jest na wysokich obrotach i tak jak mówie po 10 sekundach nagle jej sie umyśli i schodzi na niskie i znowu wchodzi na wysokie. Niestety lało i wystąpiła inna okoliczność i nie mogłem jej jeszcze dzisiaj wypróbować jak się zachowa przy cięciu, wtedy było by już lepsze rozeznanie.

    Pozdro

    3
  • #7 14 Cze 2013 00:09
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Ustawiłem to zgodnie z tym co pisze w instrukcji z podanego linka. 15 minut ciąłem i super, potem z 40minut rąbania, biore się za cięcie i piła już gorzej działa. Rusze śrubką milimetr i lepiej, tne dalej, za pare chwil znowu gorzej działa, rusze śrubka jak należy i coś lepiej. Czasem utne dwie metrówki i okej, a nagle przy trzeciej sie dusi, jakoś ją zmorduje, biore następna metrówke i piła już lepiej działa. Nie wiem co sie jej dzieje. Przecież śruby na gaźniku same się nie rozregulowywują od wibracji chyba?

    2
  • #8 14 Cze 2013 05:44
    2056710
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 14 Cze 2013 09:12
    PchlaW81
    Poziom 17  

    solo626 napisał:
    trzeba wyczyścić gaźnik i sprawdzić membrany.


    Przed regulacja gaźnika zrobiłem właśnie to. Wyczyściłem i wymieniłem membrany, bo myślałem, że to ich wina, a dopiero potem wyczytałem, że wystarczy wyregulować.

    2
  • #10 20 Lis 2014 19:05
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Odblokowałem na prośbę autora.

    10
  • #11 20 Lis 2014 19:45
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Dziękuję za odblokowanie.
    Problem z dławieniem powrócił, tak jak na filmiku w pierwszym poście tego tematu.
    Nic nie grzebałem, a tu sama z siebie jakby się rozregulowała. Próbowałem regulować pokrętłami L i H, bo poczytałem o tym, ale nie idzie mi, mam do was takie pytanie, czy jak to reguluję to kręcić śmiało po pół obrotu za każdym razem czy wręcz milimetr po milimetrze trzeba kręcić srubokrętem jak sie takie gaźniki ZAMA reguluje. Jeszcze zruszałem bieg jałowy bo wydawało się, że już jest okej, ale jak dołożyłem do klocka drewnianego żeby go uciąć to znowu zaczyna się dławić.

    4
  • #12 21 Lis 2014 22:56
    PchlaW81
    Poziom 17  

    Ustawiłem według wytycznych z innego forum i poszło, cytuje jak ustawilem:

    śrubę L wkręcamy do oporu(delikatnie aby nie zerwać gwintu) następnie wykręcamy w lewo o 1 pełny obrót.Ze śrubą H postępujemy w ten sam sposób.Śrubę T również możemy wykręcić o 1 pełny obrót.Uruchamiamy maszynę rozgrzewamy ją i dokonujemy regulacji dokładnej czyli odkręcając śrubę T do czasu aż łańcuch przestanie przesuwać się po prowadnicy na wolnych obrotach,następnie śrubę H cofamy o 1/4 obrotu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.Jeżeli obroty biegu jałowego są za wysokie to delikatnie wykręcamy śrubę L.Maszyna powinna łatwo wchodzić na wysokie obroty jak również utrzymywać równe obroty biegu jałowego.Ważną sprawą jest aby nie zubożyć mieszanki ,czyli aby śruba H nie była wykręcona poniżej 1 pełnego obrotu

    5
  • #14 23 Lis 2014 12:53
    pawel980
    Poziom 16  

    Praca pilarki wskazuje na łapanie lewego powietrza, bądź nie podawanie paliwa, jeśli faluje obrotami raz się podnoszą raz zmniejszają to sama regulacja tutaj nie pomoże bo będziesz musiał regulować co kilkanaście minut cięcia. Proponuję wyczyścić porządnie gaźnik, oraz sprawdzić stan membran również połączenie gaźnik cylinder oraz kanał impulsowy, wszystkie wężyki paliwa, odpowietrznik zbiornika paliwa, oraz szczelność silnika, mam na myśli tutaj uszczelniacze wału korbowego przez to pilarka nie daje się poprawnie wyregulować i zmienia mieszankę jak jej się podoba raz jest dobrze zaś raz źle.
    Widzisz przecież jak jej się podniosły obroty biegu jałowego poprzez lewe powietrze bądź brak odpowiedniej ilości paliwa w stosunku do dawki powietrza, dajesz jej gazu a ona się muli z tego powodu.

    4
  • #15 26 Lis 2014 11:52
    shinto
    Poziom 18  

    Witam. Jeśli nie pomaga regulacja gaźnikiem i układ zasilania jest szczelny (niepopękany wężyk paliwowy, czysty filtr paliwa, gaźnik po myciu, wymienione membrany, drożny i szczelny przewód impulsowy). Sprawdź dokładnie oba uszczelniacze i połączenie cylindra z karterem. Tam może być nieszczelność. Jeśli nie to, to może skrzynia korbowa? Rzadkie, ale też się zdarza.

    4