Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra nie odpala po wymianie rozrządu

09 Maj 2013 22:23 27684 68
  • Poziom 10  
    Witam.
    Potrzebuję pilnie porady, bo jestem w Holandii i mam problem z Tigrą - silnik 1.6 16v.
    Otóż dzisiaj pojechałem do kolegi wymienić rozrząd, zdjęliśmy wszystko jak należy, nowy rozrząd ustawialiśmy po znakach - linie w poziomie i ktoś przy poprzedniej wymianie zaznaczył sobie korektorem kropki na kołach i na obudowie, wszystko się zgadza jak należy. Na kole zamachowym idealnie się strzałka pokrywa z kropką na obudowie a auto i tak nie chce odpalić.
    Przed przekręceniem kluczyka, kręciliśmy kołem z cztery obroty za każdym razem i znaki za każdym razem się pokrywały.
    Iskra jest bo sprawdzaliśmy,ona normalnie chodziła do dzisiaj.
    Potrzebuję porady bo każdy wie jakie tu są ceny: (rozrząd ustawialiśmy z 5 razy dzisiaj, bo za każdym razem myśleliśmy, że może nawet jest delikatnie przestawiony a tu nic.Za każdym razem wszystko się pokrywa.
    Dodam tylko, że na kole wałka rozrządu urwał się kawałek metalu.
    Przy tym kole, gdzie jest czujnik położenia wałka i czy to może mieć wpływ na to że nie chce odpalić?
    Może sygnał jest źle podawany do czujnika?
    Proszę o pomoc.
    Opel Tigra nie odpala po wymianie rozrządu
  • Relpol przekaźniki
  • Admin grupy Samochody
    pablo1111 napisał:
    Dodam tylko że na kole wałka rozrządu urwał się kawałek metalu
    No i masz przyczynę.Spróbuj odlączyć czujnik położenia wałka rozrządu- powinien odpalić.
  • Poziom 10  
    w sumie tego nie próbowałem zrobić jeszcze, dodam tylko że czujnik był odpinany żeby zdjąć pasek. Czy powinien \odpalić po odpięciu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro pojadę tu na szrot i kupię to koło pasowe.Zobaczymy. Powiem jeszcze , że on normalnie kręci cały czas jak szalony bez żadnych oporów ale nawet nie ma takiego typowego dźwięku że próbuje zapalić , że próbuje zagadać . Czy powinno tak być?
  • Admin grupy Samochody
    Z tym ułamanym zębem tak.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    ok to mniej więcej wiem na czym już stoję. Jutro spróbuję odpalić bez tego czujnika, jeśli nie odpali zmienię koło ( tak czy tak muszę go zmienić) . Od nowa ustawimy rozrząd i zobaczymy. Mogę w razie coś na priv napisac ? bo będę potrzebował pewnie jakiejś porady a temat może zostać usunięty
  • Poziom 10  
    witam. próbowaliśmy odpalić przy odpiętym czujniku i z podpiętym czujnikiem,efekt jest ten sam ciągle. mam krótki film jak chodzi z czujnikiem i bez.koło już kupiłem,założymy jutro i jeszcze raz spróbujemy. Odczytywaliśmy kody metodą spinaczową i wyskoczyły 3,10 i 15 . Później ciągle się powtarzały. Nie mogę znaleźć co oznaczają kody 10 i 3. Co może być jeszcze nie tak? czy ten urwany kawałek może mieć tak duży wpływ na nie odpalanie?

    Dodano po 7 [minuty]:



  • Moderator Samochody
    Mistrzuniu, przecież ten silnik za chiny ludowe nie odpali - nie ma ciśnienia. Albo skopaliście rozrząd i tłoki pogięły zawory, albo macie świece powykręcane.
  • Admin grupy Samochody
    robokop napisał:
    Mistrzuniu, przecież ten silnik za chiny ludowe nie odpali - nie ma ciśnienia. Albo skopaliście rozrząd i tłoki pogięły zawory, albo macie świece powykręcane.
    Bingo. Nie poszła wymiana.Ułamał się kawałek koła, wpadł do rozrządu i poszło :|
  • Poziom 10  
    już sam niewiem co robić,na każdej świecy iskra jest. tłoki normalnie chodzą bo sprawdzaliśmy. Powiem tak,że normalnie pojechałem do niego,odpaliła mi wczoraj rano jak zawsze-bez problemu.Potem wzięliśmy się za wymianę. Ten kawałek metalu wyleciał na ziemię bo go podnosiłem,to nie wpadł nigdzie. Nawet gdybyśmy o pół ząbka przestawili rozrząd to nie ma szans żeby się zawory pogięły. A nawet to wszystkie zawory było by wymienić tylko i od nowa rozrząd? bo planować głowicy to nawet się nie opłaca tutaj.co teraz najlepiej zrobić?
  • Admin grupy Samochody
    Zmierzyć kompresję i porządnie sprawdzić ustawienie w odwrotnej kolejności.
  • Poziom 10  
    z pół godz temu sprawdzaliśmy iskrę więc świece są wkręcone:):)

    Dodano po 6 [minuty]:

    w odwrotnej kolejności tzn? tak wyglądają znaki na kołach : Opel Tigra nie odpala po wymianie rozrządu
  • Poziom 38  
    pablo1111 napisał:
    z pół godz temu sprawdzaliśmy iskrę więc świece są wkręcone:)

    W takim razie coś skopane, bo ten silnik kręci bez kompresji, tak jak koledzy pisali. To słychać. Świece mokre po kręceniu, czuć benzynę?
  • Poziom 10  
    Gdybym był w Polsce to zaprowadził bym do mechanika i tyle. Sam tyle rzeczy robiłem u siebie,jak trzeba było by wymienić zawory to jadę na szrot wykręcam z takiej samej tigry bo akurat jest. Lecz nie chcę pakować się w niepotrzebne koszta bo w końcu przekroczy wartość samochodu:) Za samą wymianę rozrządu biorą 130 euro,podłączenie do kompa 50 euro. Tigra mnie kosztowała 500 euro:) NA PL blachach w gazie
  • Admin grupy Samochody
    Podzielam się w bólu z tobą , ale błędy kosztują....
  • Poziom 29  
    No właśnie , nie widać ustawienia wału względem wałków.Jak można spieprzyć ten rozrząd.
  • Poziom 10  
    na dole strzałka na kole pokrywa się idealnie z kropką na obudowie,jak trzeba to zrobię zdjęcie jutro i pokażę. Nie chciało mi się już odkręcać tego koła pasowego już i robić zdjęcia:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro z samego rana zrobię zdjęcia znaków na dole

    Dodano po 2 [minuty]:

    no właśnie nie można zwalić tego rozrządu no bo jak? z 5 razy ustawialiśmy i za każdym razem było tak samo ustawione,znaki się pokrywały. Nie mam już sił do tej tigry :(
  • Admin grupy Samochody
    A jeszcze jedno,
    pablo1111 napisał:
    próbowaliśmy odpalić przy odpiętym czujniku i z podpiętym czujnikiem
    Świece były wkręcone wtedy?
  • Poziom 10  
    tak , benzynę czuć bez dwóch zdań, pompka normalnie podaje paliwo bo odkręciliśmy przewód i ciśnienie jest jak nic. Po przekręcaniu i szybkim wyjęciu świecy jest mokra i wydobył się typowy zapach spalin jak przepalona benzyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak,świece cały czas były wkręcone przy odpiętym i wpiętym czujniku. dziwi mnie też kod jaki wyskoczył 15 to napewno wiem, lecz później mignęło 3 razy i 10 razy, Potem 1 i 5 to 15 , ale co z tą 3 i 10 to kod 310?

    Dodano po 3 [minuty]:

    zawory też mogę wymienić samemu bo to nie problem,mam wszystkie potrzebne klucze tutaj , lecz tylko czy aby na pewno to zawory będą:)
  • Poziom 38  
    Może mrugał w takim razie 1503 ?
    Dla simteca to chyba pompa powietrza wtórnego. Iskra jest, paliwo jest, jak rozrząd ok to może układ wydechowy zatkany, ale do takiego kręcenia jak na filmie to chyba trzeba by wydech zaspawać.
  • Admin grupy Samochody
    pablo1111 napisał:
    lecz tylko czy aby na pewno to zawory będą
    Pomiar kompresji prawdę powie.
  • Poziom 43  
    A właściwie kable wn podpięte?

    Czy ssie na dolocie i wypycha wydechem?
  • Poziom 39  
    To jeszcze ja zadam pytanie.
    Jak pasek był zdjęty to rozrusznikiem nikt nie kręcił albo wałkami?
  • Poziom 10  
    dokładnie pomiar kompresji , albo zaryzykować i wymienić zawory wszystkie. Bo to akurat najmniejszy koszt - tutaj:) Silniki mają po 100 tyś przejechane a załóżmy cały tył jest skasowany.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak pasek był zdjęty to na 100% nie był kręcony rozrusznikiem .Nic nie było odpalane. Koła od wałków były kręcone , w prawą stronę żeby znaki ustawić. Tak samo na dole był założony pasek ( wtedy u góry był zdjęty) i kręcone w prawo żeby ustawić strzałkę tak jak ta kropka

    Dodano po 3 [minuty]:

    kable wysokiego napięcia są dobrze wpięte bo wyjąłem też z tigry która miała ok 80 tyś przejechane , Beru z numerkami przy tej fajce. To ich też się nie pomyli bo mają odpowiednie długości i na cewce jest odpowiednia kolejność
  • Poziom 39  
    pablo1111 napisał:
    Jak pasek był zdjęty to na 100% nie był kręcony rozrusznikiem .Nic nie było odpalane. Koła od wałków były kręcone , w prawą stronę żeby znaki ustawić. Tak samo na dole był założony pasek ( wtedy u góry był zdjęty) i kręcone w prawo żeby ustawić strzałkę tak jak ta kropka


    Zastanawiam się czy za dużo siły w pewnych momentach tego kręcenia nie użyłeś... i kompresji z silnika nie wypędziłeś.
  • Poziom 10  
    czarna magia:) a na popych spróbować jak będzie reagować ? bo tego nie próbowaliśmy jeszcze :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    no własnie mnie też to zastanawia teraz jak to napisałeś. To co musiał bym zawory wymienić ? bo manometru nie mam tutaj żeby kompresje sprawdzic
  • Poziom 39  
    Bez sensu. Ten silnik nie ma kompresji więc nie odpali.
    Albo pogięliście zawory kręcąc wałkami albo faktycznie czarna magia.
    Rada na przyszłość: SILNIK USTAWIA SIĘ NA ZNAKI Z ZAŁOŻONYM PASKIEM.
  • Poziom 10  
    opadłem z sił jak to napisałeś , znowu szrot i znowu wykręcanie i przekładanie. o masakra...
  • Admin grupy Samochody
    Teraz wyciągnij silnik w komplecie.Rozrząd wymień w Polsce. ;)