Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Saxo 1.1 - Hamowanie silnikiem, pedał gazu sam opada

hilix 10 Maj 2013 12:06 2133 5
  • #1 10 Maj 2013 12:06
    hilix
    Poziom 2  

    Witam,
    Z powodu niesprawnego działania (pływające obroty na biegu jałowym itd) wymieniłem nastawnik przepustnicy ten 6-cio PINowy (często nazywany silnikiem krokowym w tym modelu). Po wymianie obroty wróciły do normy, natomiast pojawił się taki dziwny problem, pojawia się on w paru miejscach na forach, ale bez rozwiązania np. tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=721753#721753
    Objaw taki sam - uciekający pedał gazu przy hamowaniu silnikiem (zjazd z górki - odpuszczam pedał gazu i czasami czuje, że robi się luz pod stopą)

    Jak pozbyć się tego - proszę o pomoc!

    0 5
  • Pomocny post
    #2 10 Maj 2013 14:54
    emeryt2
    Poziom 42  

    Potencjometr pedału gazu jest w przedziale silnikowym?
    Jeżeli tak to sprawdź naciąg linki (luz) od pedału do tego potencjometru.

    0
  • #3 10 Maj 2013 17:30
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 10 Maj 2013 20:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Drogi Gregorze , nie wiedziałem , dziękuje za korekcje , zapamiętam.
    Lecz będę upierał się przy lince(luz).

    0
  • #5 11 Maj 2013 08:27
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Maj 2013 08:51
    hilix
    Poziom 2  

    emeryt2: WIELKIE DZIĘKI - I GRATULUJE WIEDZY - faktycznie okazało się, że to był LEKKI luz (naprawdę linka nie wisiała lecz była taka lekko flakowata :)) - po prostu przy wymianie nastawnika przepustnicy, zawleczka która reguluje naciąg linki przeskoczyła na mniejszy naciąg - była nawet pod skosem (było to widać po śladach na gumie). Po prawidłowym ustawieniu wszystko wróciło do normy! Tak dodając jeszcze coś od siebie - wg instrukcji po każdych zmianach (szczególnie gdy odłączamy akumlator) powinno się przeprowadzić procedurę zaprogramowania biegu jałowego. Dotyczy to oczywiście tylko wtrysków jednopunktowych.
    _____EDIT
    Po dokładnym zgłębieniu tematu - dorwałem literaturę do tego typu układu (autorstwa pana Kasedorfa), okazało się, ze nastawnik przepustnicy przy mocnym hamowaniu silnikiem, będzie uchylał przepustnicę w celu dokładnego dopalenia mieszanki. Dopuszczalny luz na lince to 1mm, więc lekka praca pedału gazu przy gwałtownym hamowaniu silnikiem jest normalna. Praca pedału gazu zniknie przy MOCNYM naciągnięciu linki bo po prostu przepustnica będzie niedomknięta - ale skutkuje to podwyższonymi obrotami biegu jałowego (1000-1200) i jest nieprawidłowe.

    0