Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 1.8 16V - Wentylator chłodnicy z automatyczną klimą

Sebar1980 10 Maj 2013 18:19 2802 3
  • #1 10 Maj 2013 18:19
    Sebar1980
    Poziom 8  

    Zauważyłem - że wentylator włącza się - przy wyłączonej klimie - na maksymalny poziom i robi to dość często. (oczywiście nie od razu tylko po nagrzaniu silnika dodatkowo gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco)

    Gdy jest włączona klima wentylator załącza się i działa na mniejszych obrotach, ale trudno określić na którym biegu, raczej na 2 ponieważ wycie jest cichsze porównując je z pracą bez włączonej klimy.

    Z tego co wiem wentylator ma 3 biegi.

    Pytanie:

    Jak działa sprawny układ chłodzenia?
    Kiedy włączają się stopnie 1,2,3?

    Mam wrażenie, że biegu 1 nie ma, a jest 2 i 3, lub jest pierwszy a działa na stopniu 2 i 3.

    Pytanie czy moje auto mimo że produkowane w 2001 posiada trójstopniową regulację czy jednak dwustopniową?
    Według producenta powinno mieć trójstopniową regulację wentylatora chłodnicy.

    W częściach na stronie inter carsu występuje rezystor 9ML351 332-241 a u mnie zamontowany jest 9641212580 0.54Ω. Różnica jest taka że ten pierwszy ma dwa rzędy pinów a mój jeden.

    Więc już nie wiem o co kaman.

  • #2 11 Maj 2013 18:14
    Sebar1980
    Poziom 8  

    Sam podjąłem próbę sprawdzenia na oko i słuch.

    Bez automatycznej klimy, po nagrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury (dwie kreski) włącza się wentylator wchodzi na max obroty, ochładza i wyłącza się całkowicie.
    Więc jest jeden stopień.

    Z włączoną automatyczną klimą wentylator włącza się na bieg pierwszy, przy wzroście temperatury na bieg drugi, do trzeciego nie doszedłem.
    Więc mam kolejne dwa stopnie.

    Wniosek jest jeden. Są trzy stopnie pracy wentylatora ale jeśli pracuje automatyczna klimatyzacją.

    Pytanie czy rzeczywiście to co zaobserwowałem to faktyczny stan produkcji fabrycznej?

    Bo może jest tak że bez klimy również wentylator powinien włączać się stopniowo?

  • #3 11 Maj 2013 18:30
    kybernetes
    Poziom 39  

    Podaj 8 ostatnich cyfr numeru nadwozia.

  • #4 11 Maj 2014 13:23
    Sebar1980
    Poziom 8  

    Rozwiązanie:

    Bez klimy - jeden stopień załączania wentylatora - a że się dość często załącza w korku, to normalne przy tych gabarytach.
    Z klima - są trzy stopnie, czyli dwa - mały i średni - trzeci to awaryjny czyli ten z wyłączoną klimą.

    Naprawy się odbyły - wymienione rezystory temperatury przy wentylatorze, wiązka zasilania wentylatora.

    To tyle.

    Po za tym nauczyłem się mniej przejmować detalami. Działa, jeździ znaczy jest ok.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME