Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 Tourer - Duża korekta na trzecim wtrysku 1,6 hdi + FAP 110 KM

karslaw 11 Maj 2013 00:07 8040 17
  • #1 11 Maj 2013 00:07
    karslaw
    Poziom 9  

    Mam problem jak w temacie, a mianowicie korekta 3 wtrysku przy biegu jałowym jest na -4, a po przekroczeniu 1300 obr/min wzrasta do +6 pozostałe wtryski w normie. Początkowo padło podejrzenie na wtryskiwacz więc dokonałem zamiany między cylindrami i nadal na 3 była duża korekta ( czyli nie podąża za "wadliwym" wtryskiem) oczywiście zrobiłem test przelewowy (wszystko w normie). Następne podejrzenie padło na szczelność cylindra i tu też wyszło ok (porównywalne ciśnienia na wszystkich cylindrach). Mądre głowy doradziły bym sprawdził mapę wtrysku i tu prośba do forumowiczów. Czy mógłby ktoś zerknąć na moją mapę (zgrałem ją przy pomocy MPPS v13 i co dziwne nie przez citroen C5 tylko przez Peugeot 407, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie? )

    Czy ma Ktoś oryginalny wsad do w/w auta?

    0 17
  • #2 11 Maj 2013 00:54
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?

    0
  • #3 11 Maj 2013 07:24
    T5
    Moderator Samochody

    żałosna udręka napisał:
    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?
    Uszkodzonego dwumasu :D

    0
  • #4 11 Maj 2013 07:38
    andrend
    Poziom 26  

    W takich przypadkach często uszkodzeniu ulega korba[ skrzywiona}.

    0
  • #5 11 Maj 2013 20:20
    karslaw
    Poziom 9  

    żałosna udręka napisał:
    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?


    Wiem co masz na myśli :idea: . Tak, liczę od skrzyni. Ponadto dla pewności odpinałem kolejno wtryski i odczytywałem komunikaty błędów z KTS-a.

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrend napisał:
    W takich przypadkach często uszkodzeniu ulega korba[ skrzywiona}.


    Co masz na myśli. Proszę rozwiń myśl bo jestem trochę zaniepokojony twoją sugestią.

    Dodano po 8 [minuty]:

    T5 napisał:
    żałosna udręka napisał:
    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?
    Uszkodzonego dwumasu :D


    Uważasz, że dwumasa ma aż taki wpływ na korektę jednego wtrysku. Sprawdzałem pod obciążeniem (w trakcie jazdy) korekty na wtryskach na różnym biegu i dalej to samo, czyli 3 duża korekta +4 przy 2500 obr/min pozostałe w normie (bliskie 0).
    Masz jakiś pomysł jak to ugryźć?

    0
  • #6 18 Maj 2013 07:59
    andrend
    Poziom 26  

    Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki.

    0
  • #8 30 Maj 2013 20:42
    karslaw
    Poziom 9  

    andrend napisał:
    Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki.


    Sądzisz, że korekta (ujemna -4 do 1300 obr/min i +5 powyżej 1500 obr/min) na jednym cylindrze (nr 3) wynika ze skrzywienia wału czy ugięcia korbowodu? Dodam, że silnik pracuje równo i spalanie całkiem w normie. Problemów z uruchamianiem w zimie i w lecie nie doświadczyłem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    T5 napisał:
    Zamień wtryski miejscami i jazda kontrolna.


    Już to robiłem i nadal korekta występuje na 3 cylindrze.

    0
  • #9 22 Cze 2013 16:39
    andrend
    Poziom 26  

    Kolego i co ustaliłeś. Silnik według ciebie pracuje bez zarzutu to po co szukasz czegoś?

    0
  • #10 24 Cze 2013 23:04
    karslaw
    Poziom 9  

    andrend napisał:
    Kolego i co ustaliłeś. Silnik według ciebie pracuje bez zarzutu to po co szukasz czegoś?


    Z literatury wiem, że zbyt duża dawka może wypalić tłok i zawory, a to już jest bardziej kosztowne. Dla tego szukam oryginalnego wsadu by wgrać i porównać.

    Jeśli Byś coś takiego podesłał byłbym Ci bardzo wdzięczny. :D

    0
  • #11 25 Cze 2013 21:15
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Czy wystarczająco długo silnik pracował na zamienionych wtryskach?

    0
  • #12 02 Lip 2013 11:05
    karslaw
    Poziom 9  

    żałosna udręka napisał:
    Czy wystarczająco długo silnik pracował na zamienionych wtryskach?


    Po zamianie jeżdżę cały czas, zrobiłem już kilka tysięcy km, a korekta bez zmian.

    0
  • #13 18 Sie 2014 13:15
    Jka
    Poziom 16  

    kolego karslaw , poradziłeś sobie z tą usterką ?

    0
  • #14 18 Sie 2014 13:54
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    dobre z tym szukaniem w mapach :D mistrzostwo poprostu , gdzie takich fachowców spotkałeś ?. Koleś sprawdz sobie łancuszek między wałkami

    0
  • #15 23 Wrz 2014 22:37
    karslaw
    Poziom 9  

    Panowie, jeżdżę dalej z tym problemem. Trafiłem ostatnio na przedstawiciela TEXA i po konsultacjach podał mi wartości dopuszczalnej korekty (-6 do +6) co by wskazywało, że jest wszystko w porządku, ale mnie to nie zadowala i dalej szukam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    fjodek napisał:
    dobre z tym szukaniem w mapach :D mistrzostwo poprostu , gdzie takich fachowców spotkałeś ?. Koleś sprawdz sobie łancuszek między wałkami


    Czy Mógłbyś rozwinąć myśl dlaczego za korektę na jednym cylindrze ( trzecim w moim przypadku) odpowiada łańcuszek.
    Byłbym wdzięczny.

    0
  • #16 24 Wrz 2014 09:25
    profesjonalista55
    Poziom 15  

    -6 i 6?
    A czy ten Pan z TEXY wie, o co chodzi z "minusem" i z "plusem"?
    Bo to, że nie ogarnia ile tam ma być to już wiadomo.

    0
  • #17 25 Wrz 2014 17:23
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    pan z texy nie ogarnia

    0
  • #18 26 Wrz 2014 21:10
    karslaw
    Poziom 9  

    fjodek napisał:
    pan z texy nie ogarnia


    Nie chcę być adwokatem, ale urządzenia diagnostyczne texy pokazują w informacjach o pojeździe, dla tego silnika -6, +6 jako wartość dopuszczalną.

    0