Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C5 Tourer - Duża korekta na trzecim wtrysku 1,6 hdi + FAP 110 KM

11 May 2013 00:07 11241 17
  • Level 10  
    Mam problem jak w temacie, a mianowicie korekta 3 wtrysku przy biegu jałowym jest na -4, a po przekroczeniu 1300 obr/min wzrasta do +6 pozostałe wtryski w normie. Początkowo padło podejrzenie na wtryskiwacz więc dokonałem zamiany między cylindrami i nadal na 3 była duża korekta ( czyli nie podąża za "wadliwym" wtryskiem) oczywiście zrobiłem test przelewowy (wszystko w normie). Następne podejrzenie padło na szczelność cylindra i tu też wyszło ok (porównywalne ciśnienia na wszystkich cylindrach). Mądre głowy doradziły bym sprawdził mapę wtrysku i tu prośba do forumowiczów. Czy mógłby ktoś zerknąć na moją mapę (zgrałem ją przy pomocy MPPS v13 i co dziwne nie przez citroen C5 tylko przez Peugeot 407, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie? )

    Czy ma Ktoś oryginalny wsad do w/w auta?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 33  
    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?
  • Level 26  
    W takich przypadkach często uszkodzeniu ulega korba[ skrzywiona}.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 10  
    żałosna udręka wrote:
    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?


    Wiem co masz na myśli :idea: . Tak, liczę od skrzyni. Ponadto dla pewności odpinałem kolejno wtryski i odczytywałem komunikaty błędów z KTS-a.

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrend wrote:
    W takich przypadkach często uszkodzeniu ulega korba[ skrzywiona}.


    Co masz na myśli. Proszę rozwiń myśl bo jestem trochę zaniepokojony twoją sugestią.

    Dodano po 8 [minuty]:

    T5 wrote:
    żałosna udręka wrote:
    Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach?
    Uszkodzonego dwumasu :D


    Uważasz, że dwumasa ma aż taki wpływ na korektę jednego wtrysku. Sprawdzałem pod obciążeniem (w trakcie jazdy) korekty na wtryskach na różnym biegu i dalej to samo, czyli 3 duża korekta +4 przy 2500 obr/min pozostałe w normie (bliskie 0).
    Masz jakiś pomysł jak to ugryźć?
  • Level 26  
    Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki.
  • Level 10  
    andrend wrote:
    Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki.


    Sądzisz, że korekta (ujemna -4 do 1300 obr/min i +5 powyżej 1500 obr/min) na jednym cylindrze (nr 3) wynika ze skrzywienia wału czy ugięcia korbowodu? Dodam, że silnik pracuje równo i spalanie całkiem w normie. Problemów z uruchamianiem w zimie i w lecie nie doświadczyłem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    T5 wrote:
    Zamień wtryski miejscami i jazda kontrolna.


    Już to robiłem i nadal korekta występuje na 3 cylindrze.
  • Level 26  
    Kolego i co ustaliłeś. Silnik według ciebie pracuje bez zarzutu to po co szukasz czegoś?
  • Level 10  
    andrend wrote:
    Kolego i co ustaliłeś. Silnik według ciebie pracuje bez zarzutu to po co szukasz czegoś?


    Z literatury wiem, że zbyt duża dawka może wypalić tłok i zawory, a to już jest bardziej kosztowne. Dla tego szukam oryginalnego wsadu by wgrać i porównać.

    Jeśli Byś coś takiego podesłał byłbym Ci bardzo wdzięczny. :D
  • Level 33  
    Czy wystarczająco długo silnik pracował na zamienionych wtryskach?
  • Level 10  
    żałosna udręka wrote:
    Czy wystarczająco długo silnik pracował na zamienionych wtryskach?


    Po zamianie jeżdżę cały czas, zrobiłem już kilka tysięcy km, a korekta bez zmian.
  • Level 16  
    kolego karslaw , poradziłeś sobie z tą usterką ?
  • User under supervision
    dobre z tym szukaniem w mapach :D mistrzostwo poprostu , gdzie takich fachowców spotkałeś ?. Koleś sprawdz sobie łancuszek między wałkami
  • Level 10  
    Panowie, jeżdżę dalej z tym problemem. Trafiłem ostatnio na przedstawiciela TEXA i po konsultacjach podał mi wartości dopuszczalnej korekty (-6 do +6) co by wskazywało, że jest wszystko w porządku, ale mnie to nie zadowala i dalej szukam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    fjodek wrote:
    dobre z tym szukaniem w mapach :D mistrzostwo poprostu , gdzie takich fachowców spotkałeś ?. Koleś sprawdz sobie łancuszek między wałkami


    Czy Mógłbyś rozwinąć myśl dlaczego za korektę na jednym cylindrze ( trzecim w moim przypadku) odpowiada łańcuszek.
    Byłbym wdzięczny.
  • Level 15  
    -6 i 6?
    A czy ten Pan z TEXY wie, o co chodzi z "minusem" i z "plusem"?
    Bo to, że nie ogarnia ile tam ma być to już wiadomo.
  • User under supervision
    pan z texy nie ogarnia
  • Level 10  
    fjodek wrote:
    pan z texy nie ogarnia


    Nie chcę być adwokatem, ale urządzenia diagnostyczne texy pokazują w informacjach o pojeździe, dla tego silnika -6, +6 jako wartość dopuszczalną.