Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 807 2.2HDI - pompa paliwowa - praca ciągła

11 Maj 2013 10:52 3897 8
  • Poziom 12  
    Witam
    1 po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu i aktywacji kluczyka , słychać pracę silniczka pompy, niezależnie czy otwarty czy zamknięty.
    2 po przekręceniu kluczyka pompa pracuje jeszcze 3-4 sekundy i wyłącza sie , bo automatyka wykryła osiągnięcie ciśnienia zadanego. Po wyłączeniu zapłonu w tej sytuacji wszystko gaśnie , a pompa jest ponownie włączana.
    Czy są dostępne schematy elektryczne ?
    Pompa prawdopodobnie dostaje zasilanie z czarnej skrzynki umieszczonej z lewej strony podszybia .
  • IGE-XAO
  • Poziom 12  
    rocznik 2002
    schemat pokazuje , ze problem jest chyba w module zasilania, ale serwis podstawił ten moduł i jest to samo.
    Wygląda na to, że bez przekręcania kluczyka napięcie na pompę (3) może podać moduł(106) i zarazem do : podgrzewacz paliwa (73) , zawór EGR (23) i zawór dyszy turbiny (229) . Odbiornikam rzeczywistymi są 3 i 73.
  • IGE-XAO
  • Poziom 12  
    Nowe informacje:
    kilka prób wyłączenia z kluczyka daje efekt normalnej parcy (pompa nie pracuje).
    Raz pompa włączyła się po 3-4s od wyłączenia zapłonu.
    Pompa pracuje inaczej w pozycji ON/OFF.
    OFF -praca cicha -tak jak bez obciążenia
    ON --praca głośniejsza i wyłączenie po 4-5s (osiągnięcie ciśnienia)
    Cała ta akcja łączy się jeszcze z samouruchamianiem sie webasto, które obecnie jest elektrycznie odłączone.
  • Poziom 15  
    W okolicach zbiornika jest jeszcze pompa dodatku do paliwa, być może to ona pracuje po wyłączeniu zapłonu (praca cicha). Nie ma błędu korka paliwa?
  • Poziom 12  
    Witam
    Dziękuje za pomoc , niestety problem pozostaje nierozwiązany.
    1 P807 stoi pod domem z odpiętym akumulatorem i czeka na pomoc.
    2 To co pracuje po wyłączeniu zapłonu pracuje ciągle i ciszej niż pompa paliwowa , która po przekręceniu zapłonu pracuje głosniej około 4-5 sekund i wyłącza się z takim puknięciem (chyba przekaznik?)
    3 W niedzielę próbna jazda zakończyła sie fatalnie- P807 zgasł na skrzyżowaniu bez powodu -poszarpanie kablami w okolicach BSM pomogło i udało sie dojechać do domu
    jak zgasł to przy ponownej próbie uruchomienia 100% nie pracowała pompa paliwowa (ta głośniejsza)
    Czy ktoś ma może schemat podłączenia tych dwóch pomp i BSM???
    Czy ta druga pompa jest potrzebna???
    Może odłączę jej bezpiecznik do czasu znalezienia usterki???
    Jaka funkcję ona pełni???
  • Poziom 39  
    adamk101 napisał:
    poszarpanie kablami w okolicach BSM pomogło i udało sie dojechać do domu


    No to już wiesz co mu dolega i gdzie szukać.
  • Poziom 12  
    Przyczyną całego zamieszania jest najnizej położona 20-pinowa wtyczka BSM(kolor czerwony).
    Gdzie mogę kupić taki wtyk?
    Kto jest producentem wtyku? (BSM-DELPHI)
    Jak go rozebrać?
    Czy można wymienić same blaszki stykowe?
    Gdzie je kupić i jakie?
  • Poziom 12  
    Problem wrócił po ponad pół roku :)
    Auto gaśnie samoistnie i zapala się komunikat: ASR/ESP Not Functioning
    Jak poruszam kablami od BSM (tylko najniższa czerwona wtyczka) to znowu mogę zapalić , ale zgasić się nie da poruszając kablami.
    Jak wtyk jest wyjety to nie zapala i pali się ten komunikat .
    Czy może ktoś ma schemat podłączenia tego BSM???
    Nie jest do końca przekonany czy problem leży w kablach , ale wygląda , że BSM nie podaje jakiegoś zasilania.