Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 807 2.2HDI - pompa paliwowa - praca ciągła

adamk101 11 May 2013 10:52 4737 8
  • #1
    adamk101
    Level 12  
    Witam
    1 po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu i aktywacji kluczyka , słychać pracę silniczka pompy, niezależnie czy otwarty czy zamknięty.
    2 po przekręceniu kluczyka pompa pracuje jeszcze 3-4 sekundy i wyłącza sie , bo automatyka wykryła osiągnięcie ciśnienia zadanego. Po wyłączeniu zapłonu w tej sytuacji wszystko gaśnie , a pompa jest ponownie włączana.
    Czy są dostępne schematy elektryczne ?
    Pompa prawdopodobnie dostaje zasilanie z czarnej skrzynki umieszczonej z lewej strony podszybia .
  • #3
    adamk101
    Level 12  
    rocznik 2002
    schemat pokazuje , ze problem jest chyba w module zasilania, ale serwis podstawił ten moduł i jest to samo.
    Wygląda na to, że bez przekręcania kluczyka napięcie na pompę (3) może podać moduł(106) i zarazem do : podgrzewacz paliwa (73) , zawór EGR (23) i zawór dyszy turbiny (229) . Odbiornikam rzeczywistymi są 3 i 73.
  • #4
    adamk101
    Level 12  
    Nowe informacje:
    kilka prób wyłączenia z kluczyka daje efekt normalnej parcy (pompa nie pracuje).
    Raz pompa włączyła się po 3-4s od wyłączenia zapłonu.
    Pompa pracuje inaczej w pozycji ON/OFF.
    OFF -praca cicha -tak jak bez obciążenia
    ON --praca głośniejsza i wyłączenie po 4-5s (osiągnięcie ciśnienia)
    Cała ta akcja łączy się jeszcze z samouruchamianiem sie webasto, które obecnie jest elektrycznie odłączone.
  • #5
    janrad99
    Level 15  
    W okolicach zbiornika jest jeszcze pompa dodatku do paliwa, być może to ona pracuje po wyłączeniu zapłonu (praca cicha). Nie ma błędu korka paliwa?
  • #6
    adamk101
    Level 12  
    Witam
    Dziękuje za pomoc , niestety problem pozostaje nierozwiązany.
    1 P807 stoi pod domem z odpiętym akumulatorem i czeka na pomoc.
    2 To co pracuje po wyłączeniu zapłonu pracuje ciągle i ciszej niż pompa paliwowa , która po przekręceniu zapłonu pracuje głosniej około 4-5 sekund i wyłącza się z takim puknięciem (chyba przekaznik?)
    3 W niedzielę próbna jazda zakończyła sie fatalnie- P807 zgasł na skrzyżowaniu bez powodu -poszarpanie kablami w okolicach BSM pomogło i udało sie dojechać do domu
    jak zgasł to przy ponownej próbie uruchomienia 100% nie pracowała pompa paliwowa (ta głośniejsza)
    Czy ktoś ma może schemat podłączenia tych dwóch pomp i BSM???
    Czy ta druga pompa jest potrzebna???
    Może odłączę jej bezpiecznik do czasu znalezienia usterki???
    Jaka funkcję ona pełni???
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    adamk101 wrote:
    poszarpanie kablami w okolicach BSM pomogło i udało sie dojechać do domu


    No to już wiesz co mu dolega i gdzie szukać.
  • #8
    adamk101
    Level 12  
    Przyczyną całego zamieszania jest najnizej położona 20-pinowa wtyczka BSM(kolor czerwony).
    Gdzie mogę kupić taki wtyk?
    Kto jest producentem wtyku? (BSM-DELPHI)
    Jak go rozebrać?
    Czy można wymienić same blaszki stykowe?
    Gdzie je kupić i jakie?
  • #9
    adamk101
    Level 12  
    Problem wrócił po ponad pół roku :)
    Auto gaśnie samoistnie i zapala się komunikat: ASR/ESP Not Functioning
    Jak poruszam kablami od BSM (tylko najniższa czerwona wtyczka) to znowu mogę zapalić , ale zgasić się nie da poruszając kablami.
    Jak wtyk jest wyjety to nie zapala i pali się ten komunikat .
    Czy może ktoś ma schemat podłączenia tego BSM???
    Nie jest do końca przekonany czy problem leży w kablach , ale wygląda , że BSM nie podaje jakiegoś zasilania.