Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programy do diagnostyki Volvo S70

quantmaster 11 May 2013 15:31 24282 26
  • #1
    quantmaster
    Level 12  
    Witam, jestem posiadaczem Volvo S70 z 99roku.
    Proszę o podanie - polecenie jakiegoś programu do diagnostyki.
    Tak bym mógł skasować błędy, usunąć kontrolki itp.
    Pomocy :cry:
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    quantmaster wrote:
    usunąć kontrolki itp.

    Masz przedliftowy model, jeśli wsio sprawne niemasz kontrolek , jeśli masz błędy to po naprawie same się usuną.
    Albo ww.
  • #4
    quantmaster
    Level 12  
    Jak na razie nikt nie podał mi żadnego programu -.-
  • #6
    quantmaster
    Level 12  
    tester to program ? czy może raczej urządzenie wykorzystujące oprogramowanie ...
  • #7
    krzysiekg7
    Level 16  
    A jak chcesz podłączyć auto pod komputer niby ? Wątpię żeby kabel za 20 zł z allegro poradził sobie z volvo.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Każde oprogramowanie wymaga do działania jakiegoś interfejsu, nie połączy się z samochodem "telepatycznie".
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Lepiej żeby do volvo nie było taniego kabelka bo czasami to co widze i jest porobione w volvach to śmiech z płaczem sie przewija.
    A czym nowsze bo CAN wszedł np w V70 po lifcie to na pałe robione bez pomyślunku zupełnie.
    Chcesz diagnozowac volva kup chociaż klona do volva .
    Albo oddal do elektryka który posiada fejs , podobnie jest z mesiami, renówkami, japońcami.
  • #10
    quantmaster
    Level 12  
    ,,Proszę o podanie - polecenie jakiegoś PROGRAMU do diagnostyki. " - posiadam interface .
  • #12
    autoas
    Level 42  
    quantmaster wrote:
    posiadam interface .

    ELM czy VAG?
  • #14
    trans-serwis
    Level 39  
    quantmaster wrote:
    ELM
    I co chcesz nim zrobić?
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Tyle lat siedzisz na elektrodzie i się dziwisz co chce zrobić ; na naszym forum user napisał ,że to uniwersum , robi nawet Simson S51 tyle tylko ,że światła i klimę , silnika i kopnika już nie.
    Takie volvo na CAN-ie to przetrzepie że hej , łącznie z kołem zapasowym.
  • #16
    trans-serwis
    Level 39  
    emeryt2 wrote:
    Tyle lat siedzisz na elektrodzie i się dziwisz co chce zrobić
    Nie jestem zdziwiony. Sam wiesz że oszołomów nie brakuje, szczególnie ostatnio.
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak ma CAN to ELMem odczyta standardowe kody usterek związane z kontrolą emisji spalin i wykasuje te błędy, odczyta też zamrożone ramki i podstawowe parametry Live Data... o co chodzi, po co te docinki? W niektórych autach dedykowane do marki oprogramowanie działające z ELM327 potrafi tyle samo lub nawet więcej niż uniwersalne diagnoskopy za kilka-kilkanaście tys. zł... tyle że akurat do Volvo takiego nie ma pod ten interfejs.
  • #19
    autoas
    Level 42  
    Co racja to racja, większość sprzętu; VCDS, Lexia, PPS, Clip, Autocom, mają moduł tzw. SCANTool...to nic innego jak taki ELM
    Tyle, że trzeba rozumieć do czego to jest i jakie ma możliwości...
  • #20
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    autoas wrote:
    Co racja to racja, większość sprzętu; VCDS, Lexia, PPS, Clip, Autocom, mają moduł tzw. SCANTool...to nic innego jak taki ELM

    Scantool, to te 2 tranzystorki sprzęgające?
    http://www.romoo.republika.pl/fejs.htm
    Są jeszcze zdjęciA X431, CLIPA, SD.
    Nie po to fejsy firmowe mają procki i xxxMB , albo pokaźny multiplexer na przekaźnikach.

    Poliftowa V,S 70 ma diagnoze silnika po k-line i reszte elektroniki po CAN.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    autoas
    Level 42  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Nie po to fejsy firmowe mają procki i xxxMB , albo pokaźny multiplexer na przekaźnikach.

    Dobrze wiesz o czym piszę (chyba, że nie...), procki, nie procki, podkreślam, że są moduły w firmowych sprzętach i mogą tyle co zwykły interfejsik oparty na ELMie z prostym programem ScanTool, PCMSCAN lub podobne głupoty, SCANMASTERY i inne czytniki OBD, które wiadomo co mogą i potrafią, chyba wam nie muszę tłumaczyć, nie mniej jednak, tacy poważni producenci też umożliwiają taki niby śmieszny odczyt...
    Niczego tu nie bronię, tylko stwierdzam...
  • #23
    tzok
    Moderator of Cars
    Motronic wrote:
    Tzoku, a cyknie tym ABS, SRS, immo, zegary?
    W Fiacie i Fordzie - tak, do niektórych systemów trzeba tylko dorobić przejściówkę albo przełącznik.

    Multiplexer jest wygodny ale nie niezbędny, jeśli sterowniki chodzą po CANie to dowolny kontroler CAN pozwalający przechwytywać i wysyłać ramki do sieci może zrobić wszystko, jest to wyłącznie kwestia oprogramowania na PC. Poważną wadą ELM327 jest brak możliwości pracy w trybie RAW (zwłaszcza dla K-line) i to wszystko... procesory w firmowych interfejsach są tylko po to, żeby część oprogramowania umieścić w samym interfejsie co utrudnia jego skopiowanie (choćby za sprawą kosztów _sztucznie_ skomplikowanego interfejsu) i uniemożliwia korzystanie z oprogramowania firmy A na interfejsie firmy B. Nic więcej za takim rozwiązaniem nie przemawia i niczemu więcej nie służy. Są takie interfejsy jak np. CANtieCAR które potrafią emulować fabryczne interfejsy i umożliwiają pracę z oryginalnym oprogramowaniem różnych firm.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    tzok
    Moderator of Cars
    Mocno schodzimy z tematu ale myślę, że warto aby fachowcy mechanicy pracujący z tym sprzętem mieli świadomość całej sytuacji...

    Motronic wrote:
    Część softu jest sparowana w momencie instalacji z przyrządem zewnętrznym (Evolution XS). Część softu robi aktualizację sondy przy każdym podłączeniu (Renault Clip).

    To tylko kolejne, bardziej wymyślne formy zabezpieczeń sprzętowych, dużo trudniej wciągnąć wsad z zabezpieczonego procesora niż złamać program na PC... cały soft w interfejsie służy jedynie utrudnieniu skopiowania tego interfejsu i uniemożliwieniu używania wielu programów z jednym interfejsem (ogranicza też ilość danych przesyłanych między PC a interfejsem ale ilość tych danych nie jest jakimś wielkim problemem). Wszystko co robi soft w interfejsie równie dobrze mógłby zrobić soft na PC, a interfejs mógłby być jedynie "czystym" konwerterem pozwalającym dołączyć PC do sterownika bądź sieci sterowników w samochodzie. ELM327 i jemu podobne interfejsy są czymś nieco więcej niż tylko czystymi konwerterami, mają zaimplementowaną obsługę protokołów komunikacyjnych ale bez ingerowania w ich zawartość, tj. można wysłać dowolną ramkę zgodną z danym standardem, więc komunikacja przebiega mniej więcej tak:
    soft na PC -> procesor w interfejsie: zainicjuj tryb 0x01h i wyślij ramkę ID 0x06h.
    Teraz soft na PC musi nasłuchiwać odpowiedzi i wiedzieć jak ją zinterpretować/zdekodować. Standardowe ramki w standardowych trybach są zdefiniowane ale nic nie stoi na przeszkodzie aby w ten sam sposób wysyłać ramki fabrycznego trybu serwisowego.
    W bardziej specjalizowanych interfejsach taka komunikacja będzie przebiegała tak:
    soft na PC -> procesor w interfejsie: zapytaj sterownik silnika o krótkoterminową korektę dawki paliwa
    Soft w interfejsie już "będzie wiedział" jak zapytać o to sterownik i jak zdekodować jego odpowiedź. Ale że ta wiedza sporo kosztuje, to producent oprogramowania diagnostycznego woli umieścić tę część kodu w procesorze niż w oprogramowaniu na PC.

    Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że ELM również ma możliwość parowania z softem ale chyba żaden producent softu od ELMa tego nie wykorzystuje - w fabrycznie nowym ELM327 można jednorazowo i nieodwracalnie zapisać 8 bajtowy kod, który później można już tylko odczytywać. Zazwyczaj jednak użycie tej funkcji ogranicza się do wpisania do tej pamięci w "markowych" interfejsach nazwy ich producenta i soft tego producenta sprawdza czy pracuje z oryginalnym interfejsem od tego producenta. Wszystkie chińskie klony ELM jakie spotkałem miały ten identyfikator pusty i była możliwość jego zapisu.
  • #27
    quantmaster
    Level 12  
    Quote:
    cały soft w interfejsie służy jedynie utrudnieniu skopiowania tego interfejsu i uniemożliwieniu używania wielu programów z jednym interfejsem


    Jest to chociażby każdorazowe połączenie z internetem przy włączaniu programu, automatyczne sprawdzanie licencji programu, czy chociażby sprawdzenie daty programu. Chodzi tylko o to że napisano program i blokuje się go by uniknąć straty klientów spowodowanych dostępnością nielegalnej wersji w internecie czy chociażby na targu.