Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programy do diagnostyki Volvo S70

quantmaster 11 May 2013 15:31 26868 26
  • #1
    quantmaster
    Level 12  
    Witam, jestem posiadaczem Volvo S70 z 99roku.
    Proszę o podanie - polecenie jakiegoś programu do diagnostyki.
    Tak bym mógł skasować błędy, usunąć kontrolki itp.
    Pomocy :cry:
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    quantmaster wrote:
    usunąć kontrolki itp.

    Masz przedliftowy model, jeśli wsio sprawne niemasz kontrolek , jeśli masz błędy to po naprawie same się usuną.
    Albo ww.
  • #4
    quantmaster
    Level 12  
    Jak na razie nikt nie podał mi żadnego programu -.-
  • #6
    quantmaster
    Level 12  
    tester to program ? czy może raczej urządzenie wykorzystujące oprogramowanie ...
  • #7
    krzysiekg7
    Level 16  
    A jak chcesz podłączyć auto pod komputer niby ? Wątpię żeby kabel za 20 zł z allegro poradził sobie z volvo.
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Lepiej żeby do volvo nie było taniego kabelka bo czasami to co widze i jest porobione w volvach to śmiech z płaczem sie przewija.
    A czym nowsze bo CAN wszedł np w V70 po lifcie to na pałe robione bez pomyślunku zupełnie.
    Chcesz diagnozowac volva kup chociaż klona do volva .
    Albo oddal do elektryka który posiada fejs , podobnie jest z mesiami, renówkami, japońcami.
  • #10
    quantmaster
    Level 12  
    ,,Proszę o podanie - polecenie jakiegoś PROGRAMU do diagnostyki. " - posiadam interface .
  • #12
    autoas
    Level 42  
    quantmaster wrote:
    posiadam interface .

    ELM czy VAG?
  • #14
    trans-serwis
    Level 39  
    quantmaster wrote:
    ELM
    I co chcesz nim zrobić?
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Tyle lat siedzisz na elektrodzie i się dziwisz co chce zrobić ; na naszym forum user napisał ,że to uniwersum , robi nawet Simson S51 tyle tylko ,że światła i klimę , silnika i kopnika już nie.
    Takie volvo na CAN-ie to przetrzepie że hej , łącznie z kołem zapasowym.
  • #16
    trans-serwis
    Level 39  
    emeryt2 wrote:
    Tyle lat siedzisz na elektrodzie i się dziwisz co chce zrobić
    Nie jestem zdziwiony. Sam wiesz że oszołomów nie brakuje, szczególnie ostatnio.
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak ma CAN to ELMem odczyta standardowe kody usterek związane z kontrolą emisji spalin i wykasuje te błędy, odczyta też zamrożone ramki i podstawowe parametry Live Data... o co chodzi, po co te docinki? W niektórych autach dedykowane do marki oprogramowanie działające z ELM327 potrafi tyle samo lub nawet więcej niż uniwersalne diagnoskopy za kilka-kilkanaście tys. zł... tyle że akurat do Volvo takiego nie ma pod ten interfejs.
  • #19
    autoas
    Level 42  
    Co racja to racja, większość sprzętu; VCDS, Lexia, PPS, Clip, Autocom, mają moduł tzw. SCANTool...to nic innego jak taki ELM
    Tyle, że trzeba rozumieć do czego to jest i jakie ma możliwości...
  • #20
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    autoas wrote:
    Co racja to racja, większość sprzętu; VCDS, Lexia, PPS, Clip, Autocom, mają moduł tzw. SCANTool...to nic innego jak taki ELM

    Scantool, to te 2 tranzystorki sprzęgające?
    http://www.romoo.republika.pl/fejs.htm
    Są jeszcze zdjęciA X431, CLIPA, SD.
    Nie po to fejsy firmowe mają procki i xxxMB , albo pokaźny multiplexer na przekaźnikach.

    Poliftowa V,S 70 ma diagnoze silnika po k-line i reszte elektroniki po CAN.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    autoas
    Level 42  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Nie po to fejsy firmowe mają procki i xxxMB , albo pokaźny multiplexer na przekaźnikach.

    Dobrze wiesz o czym piszę (chyba, że nie...), procki, nie procki, podkreślam, że są moduły w firmowych sprzętach i mogą tyle co zwykły interfejsik oparty na ELMie z prostym programem ScanTool, PCMSCAN lub podobne głupoty, SCANMASTERY i inne czytniki OBD, które wiadomo co mogą i potrafią, chyba wam nie muszę tłumaczyć, nie mniej jednak, tacy poważni producenci też umożliwiają taki niby śmieszny odczyt...
    Niczego tu nie bronię, tylko stwierdzam...
  • #23
    tzok
    Moderator of Cars
    Motronic wrote:
    Tzoku, a cyknie tym ABS, SRS, immo, zegary?
    W Fiacie i Fordzie - tak, do niektórych systemów trzeba tylko dorobić przejściówkę albo przełącznik.

    Multiplexer jest wygodny ale nie niezbędny, jeśli sterowniki chodzą po CANie to dowolny kontroler CAN pozwalający przechwytywać i wysyłać ramki do sieci może zrobić wszystko, jest to wyłącznie kwestia oprogramowania na PC. Poważną wadą ELM327 jest brak możliwości pracy w trybie RAW (zwłaszcza dla K-line) i to wszystko... procesory w firmowych interfejsach są tylko po to, żeby część oprogramowania umieścić w samym interfejsie co utrudnia jego skopiowanie (choćby za sprawą kosztów _sztucznie_ skomplikowanego interfejsu) i uniemożliwia korzystanie z oprogramowania firmy A na interfejsie firmy B. Nic więcej za takim rozwiązaniem nie przemawia i niczemu więcej nie służy. Są takie interfejsy jak np. CANtieCAR które potrafią emulować fabryczne interfejsy i umożliwiają pracę z oryginalnym oprogramowaniem różnych firm.
  • #24
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ale piszemy tu o Volvo a nie o fordzie i fiacie jego bracie.

    I na szczęscie nie pojawia sie tu dużo postów o Volvo w ww. problemu fejsiarzy.
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    tzok
    Moderator of Cars
    Mocno schodzimy z tematu ale myślę, że warto aby fachowcy mechanicy pracujący z tym sprzętem mieli świadomość całej sytuacji...

    Motronic wrote:
    Część softu jest sparowana w momencie instalacji z przyrządem zewnętrznym (Evolution XS). Część softu robi aktualizację sondy przy każdym podłączeniu (Renault Clip).

    To tylko kolejne, bardziej wymyślne formy zabezpieczeń sprzętowych, dużo trudniej wciągnąć wsad z zabezpieczonego procesora niż złamać program na PC... cały soft w interfejsie służy jedynie utrudnieniu skopiowania tego interfejsu i uniemożliwieniu używania wielu programów z jednym interfejsem (ogranicza też ilość danych przesyłanych między PC a interfejsem ale ilość tych danych nie jest jakimś wielkim problemem). Wszystko co robi soft w interfejsie równie dobrze mógłby zrobić soft na PC, a interfejs mógłby być jedynie "czystym" konwerterem pozwalającym dołączyć PC do sterownika bądź sieci sterowników w samochodzie. ELM327 i jemu podobne interfejsy są czymś nieco więcej niż tylko czystymi konwerterami, mają zaimplementowaną obsługę protokołów komunikacyjnych ale bez ingerowania w ich zawartość, tj. można wysłać dowolną ramkę zgodną z danym standardem, więc komunikacja przebiega mniej więcej tak:
    soft na PC -> procesor w interfejsie: zainicjuj tryb 0x01h i wyślij ramkę ID 0x06h.
    Teraz soft na PC musi nasłuchiwać odpowiedzi i wiedzieć jak ją zinterpretować/zdekodować. Standardowe ramki w standardowych trybach są zdefiniowane ale nic nie stoi na przeszkodzie aby w ten sam sposób wysyłać ramki fabrycznego trybu serwisowego.
    W bardziej specjalizowanych interfejsach taka komunikacja będzie przebiegała tak:
    soft na PC -> procesor w interfejsie: zapytaj sterownik silnika o krótkoterminową korektę dawki paliwa
    Soft w interfejsie już "będzie wiedział" jak zapytać o to sterownik i jak zdekodować jego odpowiedź. Ale że ta wiedza sporo kosztuje, to producent oprogramowania diagnostycznego woli umieścić tę część kodu w procesorze niż w oprogramowaniu na PC.

    Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że ELM również ma możliwość parowania z softem ale chyba żaden producent softu od ELMa tego nie wykorzystuje - w fabrycznie nowym ELM327 można jednorazowo i nieodwracalnie zapisać 8 bajtowy kod, który później można już tylko odczytywać. Zazwyczaj jednak użycie tej funkcji ogranicza się do wpisania do tej pamięci w "markowych" interfejsach nazwy ich producenta i soft tego producenta sprawdza czy pracuje z oryginalnym interfejsem od tego producenta. Wszystkie chińskie klony ELM jakie spotkałem miały ten identyfikator pusty i była możliwość jego zapisu.
  • #27
    quantmaster
    Level 12  
    Quote:
    cały soft w interfejsie służy jedynie utrudnieniu skopiowania tego interfejsu i uniemożliwieniu używania wielu programów z jednym interfejsem


    Jest to chociażby każdorazowe połączenie z internetem przy włączaniu programu, automatyczne sprawdzanie licencji programu, czy chociażby sprawdzenie daty programu. Chodzi tylko o to że napisano program i blokuje się go by uniknąć straty klientów spowodowanych dostępnością nielegalnej wersji w internecie czy chociażby na targu.