Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka instalacje LPG do Polo classic

lelek125 11 Maj 2013 22:01 3777 17
  • #1 11 Maj 2013 22:01
    lelek125
    Poziom 9  

    Jaka w miare tania instalacje LPG do Polo classic 98r. 1.6aee 75KM na wielopunkcie polecacie?, auto nie jest takie najmlodsze wiec chcialbym jakas tansza instalacje zamontowac, autem robie rocznie 10 000km

    0 17
  • #3 12 Maj 2013 05:59
    lelek125
    Poziom 9  

    a ile taka przyjemnosc bedzie kosztowac?

    0
  • #4 12 Maj 2013 07:22
    zed71
    Poziom 22  

    koszt ok 2000-2200 w zalezności od warsztatu ;-) ale nie sugeruj sie tylko ceną ale opiniami o danym warsztacie- czasami lepiej drożej wydać ale za to cieszyć się ze spokoju. dobre są też instalacje brc ale to już "wyższa półka" i koszt ok 2600. poszukaj więc najpierw dobrego warsztatu i tam sie dopytaj co proponują. wybierz jednak 'popularną" instalację - tak abyś miał wybór warsztatu (w razie konieczności).

    0
  • #5 12 Maj 2013 14:47
    lelek125
    Poziom 9  

    tego sie spodziewalem... troche drogo i teraz musze dobrze kalkulowac czy sie oplaca, bo nim ona sie zwroci...
    Dzieki za odpowiedz na moje pytanie.

    0
  • #6 12 Maj 2013 18:39
    AREK_GDYNIA
    Poziom 18  

    Nie daj się namówić na żadne sekwencje do tego auta. Tylko instalacja II generacji. Jest dużo tańsza, doskonale się dogaduje z tym silnikiem, a poza tym zużywa mniej benzyny w przeciwieństwie do instalacji sekwencyjnych. Jeśli robisz krótkie odcinki będziesz jezdził cały czas na benzynie. Żadna oszczędność w tym przypadku.

    0
  • #7 13 Maj 2013 13:55
    lelek125
    Poziom 9  

    ja do pracy mam okolo 12 km. a cena benzyny mnie troche odstrasza wie mysle cos nad gazem...

    0
  • #8 13 Maj 2013 17:36
    zed71
    Poziom 22  

    czyli przejedziesz ok 2 km na benzynie i 10 na lpg (latem) zimą pół na pół lub nawet cały czas na benzynie (w duże - ponad 20 stopni - mrozy) wiec przemyśl dokładnie kiedy ten gaz się zwróci - musisz trzymać jeszcze samochód co najmniej 3 lata ;-) może pomyśl nad małym diesel'em - np citroen ax 1,4 lub 1,5 lub podobnym ;-)

    0
  • #9 13 Maj 2013 19:55
    AREK_GDYNIA
    Poziom 18  

    lelek125 napisał:
    ja do pracy mam okolo 12 km. a cena benzyny mnie troche odstrasza wie mysle cos nad gazem...


    Na sekwencji będziesz jezdził połowę tej trasy na benzynie zanim przełączy się na gaz. Na instalacji II generacji możesz odpalać na benzynie i zaraz startować na gazie. Dlatego większą oszczędnośc uzyskasz na instalacji II generacji. Sekwencja jest tylko dobra na dalekie trasy.

    0
  • #10 13 Maj 2013 21:40
    lelek125
    Poziom 9  

    a 2 generacji wraz z montażem ile wyniesie tak mniej więcej?

    0
  • #11 13 Maj 2013 22:06
    zed71
    Poziom 22  

    AREK_GDYNIA napisał:
    Na sekwencji będziesz jezdził połowę tej trasy na benzynie zanim przełączy się na gaz. Na instalacji II generacji możesz odpalać na benzynie i zaraz startować na gazie. Dlatego większą oszczędnośc uzyskasz na instalacji II generacji. Sekwencja jest tylko dobra na dalekie trasy.

    zarówno instalacja II i IV generacji wymaga odpalenia silnika na benzynie i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury samodzielnie "przerzucanie" na LPG. o ile w instalacji II generacji można wymusić wcześniejszy moment włączenia gazu to w sekwencji wszystkim steruje komputer (instalka) gazu. ;-) i tu powstaje dobry moment dla montażysty (lub serwisanta) instalacji - do regulacji są dwa parametry: temperatura oraz czas pracy ma benzynie. najczęsciej ustawiane są bardzo zachowawcze parametry: ok 30s oraz temp 45 stopni. po tym okresie (lub w danej temperaturze silnika) dopiero włączana jest instalacja lpg. ale wystarczy je zmienić np na 40 stopni i 10s i wtedy można cieszyć się z oszczednosci jazdy na lpg. jezeli bedzie cieplo to silnik "przerzuci" na lpg po okresie 10s za gdy zimno to dopiero po osiągnięciu temperatury 40 stopni. instalacji sekwencyjna jest także oszczędniejsza od instalacji II generacji gdyż wszystkie parametry wtrysku gazu bierze od komputera benzyny (czas otwarcie wtryskiwaczy oraz ilość gazu).
    wymuszanie momentu włączania instalacji lpg w II generacji jest bardzo szkodliwe dla silnika (zbyt niska temperatura- a wiadomo że gaz lpg musi być w fazie lotnej) może powodować np zamarznięcie parownika i w rezultacie brak możliwości jazdy na gazie. pomijam fakt że membrana w parowniku bedzie bardzo szybko wymagała wymiany ( starzenie się gumy) i w rezultacie zamiast oszczędności przyniesie tylko narzekanie na instalacje i dodatkowe koszty. inną sprawą jest plastykowy kolektor dolotowy. wystarczy jeden strzał i bedzie do wymiany (przy okazji trzeba sprawdzić głowice- czy nie dostały się odłamki i co tam narobiły) co przy źle wyregulowanej instalacji II generacji często się zdarza.

    0
  • #12 14 Maj 2013 22:25
    lelek125
    Poziom 9  

    ale instalacja brc 2 gen. ile będzie kosztować z butla 40-50 litrów?, ale nie ta w kole

    0
  • #13 15 Maj 2013 12:15
    cefaloid
    Poziom 30  

    AREK_GDYNIA napisał:
    Nie daj się namówić na żadne sekwencje do tego auta. Tylko instalacja II generacji. Jest dużo tańsza, doskonale się dogaduje z tym silnikiem, a poza tym zużywa mniej benzyny w przeciwieństwie do instalacji sekwencyjnych. Jeśli robisz krótkie odcinki będziesz jezdził cały czas na benzynie. Żadna oszczędność w tym przypadku.


    To do czego próbujesz tu namówić można porównać do usunięcia wtrysków benzyny i założenia sobie gaźnika. Bo taniej.

    Tylko zadaj sobie pytanie czy jesli w efekcie nastąpi coś takiego jak opisano tu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=9359.0 to nadal będzie taniej? Nie, będzie drożej. Skąpy dwa razy płaci. Ja bym dał sekwencję na Stagu (bardzo dobry sterownik a nie płacisz za nazwę) i nie bał się że w pewnym momencie BUM i w ułamku sekundy całe oszczędności poszły na naprawę i jeszcze brakło.

    0
  • #14 15 Maj 2013 13:47
    cirrostrato
    Poziom 36  

    zed71 napisał:
    może pomyśl nad małym diesel'em - np citroen ax 1,4 lub 1,5 lub podobnym ;-)
    Tydzień temu tankowałem, jak zwykle z marketu, olej napędowy po 5,10zł, zagadnąłem obsługę kiedy spadnie poniżej 5zł...,,panie, musieli byśmy dopłacać''...dziś tankowałem (LIDL przy Solidarności) po 4,99zł i myślę, że jeszcze spadnie. Turlam się siódmy rok dieselem, często słyszę, że za moment litr po 6zł a tu niespodzianek ciąg dalszy.....

    0
  • #15 15 Maj 2013 22:22
    tzok
    Moderator Samochody

    Możesz też wziąć sterownik Zenit lub Tech 214 i ew. wtryski Magic Jet.

    0
  • #16 15 Maj 2013 22:51
    lelek125
    Poziom 9  

    ale jakie są mniej więcej ceny tej 2 generacji

    0
  • #17 15 Maj 2013 22:54
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie przerabiaj wtrysku na gaźnik, a do tego sprowadza się założenie instalacji II generacji do tego samochodu. Koszt to ok 1500zł i zapewniam, że warto dołożyć te 500-600zł do IV generacji.

    0
  • #18 16 Maj 2013 21:33
    zed71
    Poziom 22  

    na allegro dostaniesz je od 300zł

    0