Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 2002 1.5 brak świateł przednich

janekskrzetu 11 Maj 2013 22:30 7956 4
  • #1 11 Maj 2013 22:30
    janekskrzetu
    Poziom 1  

    Witam Panowie/Panie
    Z góry sorki jeżeli temat powtarzam, ale tak długo szukam wyjaśnienia i nie mogę znaleźć iż w końcu muszę do Was napisać Magicy!
    Otóż mam problem " to chyba jest bsm lub bsi" i okazało się iż wtyczka przy bezpiecznikach od świateł ma kawałek spalony. Miałem tylko lewe światło mijania i pozycje (kierunki także), poruszałem tą kostką i na tydzień miałem oba światła mijania. Po tygodniu straciłem lewe światło, otworzyłem tą puszkę "bezpieczników" i okazało się iż było spięcie w kostce tej nad bezpiecznikami odpowiedzialnymi za światła mijania (na górze po lewej). Tak więc kupiłem kostkę i prze lutowałem kable co zajęło mi sporo czasu, ładnie zabezpieczyłem miejsce zlutowane i pełen radości złożyłem wszystko do kupy i odpalam światła a tam! Brak światła lewego mijania. Pozycje ok, kierunki ok tylko brak światła mijania. Mój błąd bo nie mam miernika aby sprawdzić czy przy wtyczce przy lampie daje prąd. Jednakże mam nadzieję iż ktoś miał taki problem i jakoś go rozwiązał tak więc proszę o pomoc, ponieważ już brak mi siły do tego autka. Jak wiadomo lewa lampa jest tak schowana iż nie ma miejsca na swobodne grzebanie w niej.
    Rodacy pomożecie? Z góry dzięki serdeczne za pomocne wskazówki!
    :) Pozdrawiam.

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 11 Maj 2013 23:06
    adamgrudzinski
    Poziom 10  

    Układ załączania świateł w tym autku to długa droga. Wyłącznik świateł -> BSI -> Magistrala CAN do BSM -> Bezpieczniki -> lampa.
    Jeżeli pali się prawa, to wyłącznik świateł i BSI są sprawne (sygnał włączenia dociera do BSM.

    W module BSM, sprawdź bezpieczniki F3(15A) i F4(10A). Do sprawdzenia połączeń wystarczy zwykła kontrolka (żarówka z przewodem). Obecność napięcia na wymienionych bezpiecznikach (po włączeniu świateł) to info - że uszkodzenia należy szukać na drodze od modułu BSM do lampy i w samej lampie. (przewody kremowy i zielony). Brak napięcia na bezpiecznikach wskazuje na uszkodzenie w BSM.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Renault megane 2002 1.5 brak świateł przednich

    Dodaję schemat połączeń i życzę powodzenia.
    Pamiętaj też przy sprawdzaniu - że nie tylko gniazda i zimne luty przy nich są istotne. Sporo przerw występuje we wtykach do nich.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 14 Wrz 2018 13:10
    julia2018
    Poziom 2  

    adamgrudzinski napisał:
    Układ załączania świateł w tym autku to długa droga. Wyłącznik świateł -> BSI -> Magistrala CAN do BSM -> Bezpieczniki -> lampa.
    Jeżeli pali się prawa, to wyłącznik świateł i BSI są sprawne (sygnał włączenia dociera do BSM.

    W module BSM, sprawdź bezpieczniki F3(15A) i F4(10A). Do sprawdzenia połączeń wystarczy zwykła kontrolka (żarówka z przewodem). Obecność napięcia na wymienionych bezpiecznikach (po włączeniu świateł) to info - że uszkodzenia należy szukać na drodze od modułu BSM do lampy i w samej lampie. (przewody kremowy i zielony). Brak napięcia na bezpiecznikach wskazuje na uszkodzenie w BSM.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Renault megane 2002 1.5 brak świateł przednich

    Dodaję schemat połączeń i życzę powodzenia.
    Pamiętaj też przy sprawdzaniu - że nie tylko gniazda i zimne luty przy nich są istotne. Sporo przerw występuje we wtykach do nich.


    Czy mógółby Pan podać schemat bezpieczników, jeżeli jest taka możliwość.

    0
  • #4 16 Wrz 2018 09:15
    genek1000
    Poziom 29  

    Otwórz skrzynkę bezpieczników pod maską . W niej jest moduł ( nie piszę nazwy bo się zacznie burza w temacie :D )
    . W module , jak najbliżej ściany grodziowej jest czarna wtyczka . Poszukaj w niej dwóch zielonych przewodów które wychodzą z jednego pinu- to jest zasilanie jednego światła mijania .
    Analogicznie poszukaj obok zielonych , z jednego pinu wychodzą dwa przewody beżowe - to zasilanie drugiego światła mijania .
    Z tej wtyczki napięcie idzie bezpośrednio do lamp .
    Sprawdź tą wtyczkę od strony połączenia z modułem .
    Prawdopodobnie są wygrzane piny w wtyczce lub w module ( czarniejsze od innych, przy topiony plastik wokoło , wykrzywione blaszki w pinie wtyczki lub modułu).
    Bezpieczniki w module są z tzw. "wyjściem serwisowym" - czyli można sprawdzić napięcie przed i za bezpiecznikiem przykładając próbówkę do metalowych końcówek bezpiecznika wystających z obudowy bezpiecznika obok napisu oznaczającego moc bezpiecznika. ( nie potrzebujesz rozpiski)
    Zwykłą metalową próbówkę można kupić na stacji benzynowej za parę złotych .

    0
  • #5 17 Wrz 2018 12:09
    julia2018
    Poziom 2  

    Dzieńkuję bardzo:)

    0