Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki

11 Maj 2013 23:10 13167 13
  • Poziom 11  
    Witam.

    Suzuki DR 350 z 1998 z elektrycznym starterem.
    Na ciepło odpala dopiero po odkręceniu manetki gazu co objawia się strzałami w wydech i blokowaniem rozrusznika. Jak odpali to chodzi całkiem przyzwoicie ale po odpuszczeniu manetki strzela.
    Przed rozebraniem silnika sprawdziłem wszystkie ustawienia na serwisówkę!!

    Proszę o ocenę stanu gdyż nie mam doświadczenia w tym temacie.

    DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki
  • Poziom 24  
    Niepotrzebnie zdjąłeś głowicę, w tym silniku znany problem to zużywający się system dekompresatora odśrodkowego na wałku rozrządu. Wałek do wyrzucenia, chyba ktoś próbował go samodzielnie napawać. Na Alle... reklamuje się ktoś kto regeneruje te wałki ale efekty bywają różne. Ten moim zdaniem nie nadaje się już do regeneracji ale spróbuj ewentualnie go wysłać. Dźwigienka do wymiany. Jeśli będziesz odpalał bez działającego dekompresatora to łatwo spalić rozrusznik, przezwojenie problematyczne i drogie
  • Poziom 11  
    Obejrzałem dzisiaj dokładnie wałek rozrządu i dekompresator.
    Wydaje mi się że działa prawidłowo. Na krzywce wydechowej jest wcięcie w której umieszczona jest kolejna niewielka krzywka chowająca się przy wyższych obrotach.
    Podejrzewam że blokowanie rozrusznika i cofanie wału spowodowane jest odkręcaniem manetki gazu przy rozruchu, bo tylko wtedy motocykl da się uruchomić.

    Co do zdjęcia głowicy to robota i tak nie poszła na marne bo przy okazji naprawiono mi zerwane gwinty pokrywy zaworów w głowicy.

    Kolego cyborg39 ja jestem z Nowego Miasta Lub. zajmujesz się naprawą motocykli?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Te gwinty to tez częsta przypadłość tego modelu. Tak, zajmuję się naprawa motocykli jednak aktualnie mam bardzo długie terminy-jak zwykle początek sezonu to nawał napraw. Masz niedaleko dobrego mechanika motocyklowego-Orzecha w Marzęcicach, nr do niego: 510169279, spróbuj może on się podejmie naprawy
  • Poziom 11  
    Witam po raz kolejny. Dodaję nowe informacje na temat DR 350.
    Tak się składa że mam jeszcze KLR 650. Pomyślałem sobie zamienię gaźniki.

    Efekt jest taki że Kawasaki KLR 650 pali od "strzała" na gaźniku od Suzuki.

    Wniosek: Gaźnik jest w porządku !!

    Do sprawdzenia pozostaje moduł CDI, cewka i uzwojenia impulsowe.

    Może jakieś wskazówki?
  • Poziom 11  
    Witam. Dr,ka już poskładana. Silnik pracuje w miarę dobrze. Mam problemy z ustawieniem gaźnika. W serwisówkach które posiadam są tylko dane do gaźnika z płaską przepustnicą TM33ss. Ja natomiast mam gaźnik BST 40 mm. Na dobrą sprawę nie wiem czy jest to gaźnik oryginalny od tego modelu.
    Nie znam też ustawień:
    1) Poziomu paliwa w komorze pływakowej (ile mm)
    2) Rozmiar dyszy głównej
    3) Poziom iglicy głównej
    4) Ustawienia dyszy wolnych obrotów (pilot) Ile obrotów ma być?

    Objawy.

    -Wyciekające paliwo wężykiem przelewowym
    -strzały w wydech
    - trudności z uruchamianiem na ciepłym
    - przy gwałtownym odkręceniu manetki dławi się
    - przerywa na wybojach
    - śmierdzi paliwem z wydechu
    - świeca czarna (sadza)

    Oleju nie bierze, nie kopci na biało, moc w porządku

    DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki

    DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki

    DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki

    DR 350 SUZUKI 1998 Strzela w wydech, uszkodzony wałek rozrządu, dźwigienki
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Nie wiem czy cos ci to pomoze, znalazłem tylko ustawienia dla gaźnika BST 33 SS (bo takie tez wystepowaly w niektórych rocznikach):
    Wolne obroty: 1500 +-100 obr/min
    dysza glowna: 135
    wysokość pływaka: 14,6 +-1 mm
    zapinka iglicy: 3 od góry
    dysza wolnych obrotow: 42,5
    sruba składu mieszanki wykrecona o 1 i 1/8 obrotu

    Mysle ze dla gaźnika 40 ustawienia powinny być w miare podobne, poprobuj
  • Poziom 16  
    40 jest z Dr750 i chyba w ktm lc4 występuje.
  • Poziom 11  
    Witam.

    Wyregulowałem poziom pływaka w gaźniku, ustawiłem dyszę pilotową.
    Odpaliłem motocykl i pojawił mi się uśmiech na twarzy. Odpaliła od pierwszego..
    Lekko ją rozgrzałem no i w drogę. Zbiera się jak szalona... Myślę sobie wszystko gra.

    Przejechałem kilka kilometrów i znowu lipa (miałem ze sobą aparat)

    Oto jak się zachowuje po lekkim rozgrzaniu

    A tak gdy silnik jest gorący:


    Praktycznie nie da się jej odpalić.

    Mierzyłem na gorąco wszystkie uzwojenia i są w normie. Iskra jest.

    Mam już jej powoli dość. Spędziłem kilka ładnych wieczorów żeby to wszystko poskładać.

    Strzela w wydech, prycha, odbija wał wstecz przy rozruchu, nie chce się wkręcać na obroty, gaśnie przy gwałtownym odkręceniu manetki.

    W zasadzie po złożeniu motocykla dało się nim normalnie jeździć. Z dnia na dzień jest coraz gorzej.

    Mam nadzieję że w najbliższym czasie zgaśnie i już nie odpali to przynajmniej znajdę przyczynę.

    Dodam jeszcze że przed kupnem i rozebraniem silnika robiła to samo, ale nie było to tak bardzo zauważalne.
  • Poziom 24  
    O kurde.. Znam ten motocykl.. Kupiles ja od znajomego mojego znajomego;) Wiem ze tam był problem z tym cholernym dekompresatorem, koles kupil regenerowany czy nawet dawal swój regenerować. Z gaźnikiem z tego co wiem nie miał problemów i motocykl mimo kiepskiego odpalania na fabrycznym akumulatorku, po odpaleniu jezdzil bardzo ladnie.. Nawet miał spalony rozrusznik przez ten dekompresator ale jest porządnie przezwojony i on nie jest teraz problemem..
  • Poziom 11  
    Wałek rozrządu jest po regeneracji. Wydaje mi się że dekompresator działa prawidłowo. Duże znaczenie ma luz na zaworach wydechowych. Zbyt duży powodował blokowanie rozrusznika (nie uchylał się zawór). Po regulacji luzu jest ok. Rozrusznik kręci. Co z tego jak nie chce się wkręcać i odpalać na ciepłym. Gniazda zaworowe były frezowane, zawory też. Głowica jest uszczelniona.
    Wydaje mi się że problem leży po stronie układu zapłonowego.

    Koleś sprzedał motocykl bo nie mógł sobie z nim nikt poradzić.

    Ja też z nim już trochę walczę i nie chcę już kupować niepotrzebnie kolejnych części.

    Stawiam na uzwojenia impulsatora, moduł zapłonowy, cewkę...

    Kolejna loteria...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gdyby ktoś miał podobny problem to numer telefonu do mnie 792 044 552 (nie dzwonić po 22:00)
  • Poziom 11  
    Dzisiaj po raz kolejny (nie pamiętam już który) wyciągnąłem gaźnik. Ustawiłem jeszcze raz poziom w komorze pływakowej, podniosłem iglicę na ostatni ząbek i wymieniłem świecę.
    W końcu przestała się dławić przy gwałtownym odkręceniu manetki.
    Morał z tego taki że dawka na dyszy głównej była za uboga.

    Teraz pozostaje problem uruchomienia jej na gorąco. Muszę jeszcze ustawić dyszę pilotową.
    Wartości serwisowe nie mają tu większego znaczenia bo gaźnik jest niestandardowy (BST 40).

    W sumie jak ktoś miał by na sprzedaż oryginalny w 100 % sprawny gaźnik do DRki to chętnie kupię. (BST 33 podciśnieniowy)

    LOL
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Sprobuj odpalać z kabli rozruchowych z akumulatora samochodowego. Wydaje mi się ze wal korbowy ma za male obroty żeby bez problemu odpalić z oryginalnego akumulatora. Ten nieszczęsny dekompresator na 100% działa jak należy? Czy po zwiększeniu luzu zaworowego na wydechu nie odpali lepiej?
  • Poziom 11  
    Witam.

    Dr,ka NAPRAWIONA !!!

    Przyczyną był źle wyregulowany gaźnik.
    Po regulacji komory pływakowej podniosłem iglicę na ostatni ząbek.

    Pali od strzała na zimno i ciepło!!

    Wnioski z całego tematu:

    - za duży luz zaworowy powoduje że dekompresator działa nieprawidłowo
    (objawy: blokuje rozrusznik)
    - strzelanie przy rozruchu i cofanie wału może być spowodowane za ubogą lub za
    bogatą mieszanką (dokładna regulacja gaźnika z wcześniejszym czyszczeniem
    filtra)
    - duży luz zaworowy powoduje głośną pracę silnika
    - mały luz zaworowy może obniżyć moc i powodować wypalanie gniazd
    zaworowych
    - aby wykluczyć w pełni uszkodzenia elektryki trzeba nagrzać motocykl do
    temperatury pracy i zmierzyć wszystkie uzwojenia (rezystancja wzrasta wraz
    ze wzrostem temperatury)

    Gaźnik to bardzo delikatne ustrojstwo (szczególnie komora pływakowa):
    Jeżeli ktoś chce samodzielnie go regulować polecam stronkę:

    http://suzuki-dr-big-750.howto.cz/mikuniBST33.php

    Pozdrawiam i mam nadzieję że ten wątek się komuś przyda.

    Dziękuję ze udział w temacie.