Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1.8 125koni APT - Klepie łańcuch rozrządu

PrezesDamian 16 Cze 2013 21:44 13731 32
  • #31
    diodabg
    Poziom 30  
    T5 napisał:
    diodabg napisał:
    blokady zakłada się na wałki rozrządu od tylu
    Od tyłu to do kobiety. Pokaż gdzie się zakłada blokady.

    zwracam honor pomyliłem silniki ;-)
    ten passek co robiłem to był nowszy model i inny silnik blokady zegar na tłok i na tył wałków /nie nacięcia tylko dziurki ;-)/ sorki ;-)
  • #32
    eltomek
    Poziom 10  
    PrezesDamian napisał:
    Kolego właśnie wróciłem od mechanika i sprawdzane było ciśnienie oleju.Otóż na rozg. silniku i na wolnych obrotach miał 2bary a na 2000tys obr miał około 5barów. Więc mi sie wydaje że jest ok. Odnośnie temperatury to jest tak że wskaźnik raz spada do zera a raz roźnie max do 90st.


    Czy oby na pewno ciśnienia były mierzone na gorącym oleju? Wszędzie gdzie próbowałem pytać to 2 bary mają być na 2000 obr. Też mam także Passata z silnikiem APT i przed kilkoma dniami na rozgrzanym zaczął klekotać. W miejsce czujnika założyłem manometr i po trasach, na gorącym oleju, na biegu jałowym (900 obr.) wskazówka zatrzymywała się na wartościach od 1 do 1,4 bar - im niżej tym głośniej klekotał. Na obrotach powyżej 1100 klekot znika. Zdarzyło się też kilka razy ruszać z dwójki - idą wtedy wyższe obroty (obciążenie) i także na chwilę pojawia się klekot. Jak na postoju czasem się nie pojawia da się go wywołać ostro wciskając (na ułamek sekundy) i puszczając od razu gaz. Jak producent zaleca na 2000 obr. rozgrzanego silnika mam 2 bary, czujnik oleju nigdy nie krzyczał, miska olejowa czyszczona (wymieniona po randce z kamieniem) 2 lata temu.

    Czy ma ktoś dane porównawcze ciśnienia oleju na gorąco na obrotach jałowych - pozwoli to wyeliminować problem z pompą.
  • #33
    eltomek
    Poziom 10  
    Jestem po wizycie u mechanika: do wymiany poszła pompa olejowa (rysy na powierzchniach wewnętrznych i podejrzany zawór przelewowy), panewki korbowodowe (wg źródła: www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?co=1&id=457 moje przypominają te z opisu kawitacji, czyli erozji warstwy łożyskowej spowodowanej nagłymi zmianami ciśnienia filmu olejowego), napinacz łańcucha rozrządu (po złożeniu wszystkiego do kupy, silnik klekotał dalej), łańcuch (jak już rozebrane to przy okazji), uszczelki pod pokrywą zaworów i miską olejową, simeringi na wałkach (wcześniej delikatnie pociły się olejem), filtr oleju i olej. Po wymianie silnik pracuje cicho, brak jest nawet sekundowego klekotu przy uruchamianiu. Ciśnienie oleju na zimno (25*C na zewnątrz) dochodzi do 6 bar (wcześniej 4,5-5), po rozgrzaniu 1,2-1,4 bar. Warto dodać, że w misce było trochę syfów.

    Teraz koszty:
    napinacz+łańcuch+uszczelka+pompa oleju+olej+filtr oleju+uszczelka miski+uszczelki pokrywy zaworów+simering+panewki=1060zł

    montaż, sprawdzenie panewek wału, mycie, płukanie, komputer (pokazał kulejący przepływomierz powietrza)=900zł

    Na wszystko 2 letnia gwarancja.